جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

کتاب کوچک هوگا

قیمت:
95,000 تومان
مشخصات کتاب کتاب کوچک هوگا
کشور مبدا
تعداد صفحات
291 صفحه
شابک
9786009973323
سال خلق اثر
2016
سال انتشار
1399
قطع
پالتویی
جلد
سخت
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب کوچک هوگا یا شاد زیستن دانمارکی با عنوان لاتین The Little Book of Hygge با قلم مایک وایکینگ نوشته شد و در سال 2016 منتشر شد. همان‌طور که شاید شنیده باشید، دانمارک به عنوان شادترین کشور در جهان به حساب می‌آید. آیا این شادی بی‌دلیل است؟ خیر، قطعا این‌طور نیست. نویسنده در کتاب کوچک هوگا به مفهوم هوگا می‌پردازد. هوگا همان چیزی است که غالب مردم دانمارک آن را دلیل اصلی شاد بودنشان می‌دانند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب کتاب کوچک هوگا

هوگا می‌تواند یک لحظه و یا یک حس باشد، مثل حس کنار خانواده بودن و یا کنار دوستان صمیمیتان بودن و لذت بردن از این‌که در جمع آن‌ها هستید. هوگا حتی می‌تواند یک تجربه‌ی حسی باشید شبیه زمانی که نسیم صبحگاهی به صورتتان می‌خورد و به آرامش می‌رسید.

هوگا به طور کلی تعاریف و معانی بسیار زیادی را در خود دارد و این کتاب به ما می‌آموزد که چگونه هوگا را درک کنیم و از آن جهتِ رسیدن به زندگی آرامش‌بخش و لذت‌بخش استفاده کنیم. کتاب کوچک هوگا چهارده فصل دارد که با عناوینی همچون هوگا چیست؟ باهم بودن، غذا و نوشیدنی، لباس، خانه، هوگا خارج از خانه، هوگا در تمام طول سال گردآوری شده است.

درباره ترجمه کتاب کوچک هوگا

  • کتاب کوچک هوگا نوشته مایک وایکینگ به بیش از ۱۵ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • کتاب کوچک هوگا در ایران توسط حمیده‌ معین‌فر در انتشارات شگفت اولین بار در سال ۱۳۹۷ به زبان فارسی برگردانده شده است. همچنین رضا اکبری در نشر نارنجی و ملیحه فخاری در نشر کتاب مجازی، کتاب کوچک هوگا را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز کتاب کوچک هوگا در گودریدز

  • تعداد نظرات: 8,928
  • تعداد امتیازدهی: 98,414
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.77

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب کوچک هوگا

  • «امروز را طوری زندگی کن که گویی آخرین قهوه‌ای است که می‌نوشی.»
  • به قول وینی پو که بیانات فیلسوفانه‌ای هم دارد، وقتی از او پرسیدند املای درست عشق چگونه است، او پاسخ داد: «‌آن را نمی‌نویسند، بلکه احساس می‌کنند.»
  • ما موجوداتی اجتماعی هستیم و اهمیت این را زمانی می‌توان به‌روشنی دید که رضایت افراد از روابطشان با دیگران را با رضایت کلی‌شان از زندگی مقایسه کنیم. مهم‌ترین روابط اجتماعی، روابط نزدیکی هستند که در آن تجربه‌های مشترک داشته باشید و دیگران شما را درک کنند؛ جایی که افکار و احساساتتان را به اشتراک می‌گذارید و همان‌طور که کمک می‌کنید، کمک هم می‌گیرید. در یک کلمه: هوگا.
  • به همه درون‌گراها می‌گویم از اینکه چیزهای هوگایی را ترجیح می‌دهید، دلگیر و خجالت‌زده نباشید.
  • شاید بنجامین فرانکلین به بهترین شکل این نکته را بیان کرده باشد: «خاطرجمعی‌ها و لذت‌های کوچک هرروزه، بیشتر از خوشبختی‌های بزرگ که گهگاه اتفاق می‌افتند، شادمانی به همراه دارند.»
  • قدردانی چیزی فراتر از یک تشکر ساده است. قدردانی یعنی یادمان باشد که در لحظه زندگی کنیم؛ یعنی بتوانیم تنها به لحظه حال فکر کنیم و ارزش زندگی پیش رویمان را بدانیم؛ یعنی فکر کردن به داشته‌هایمان و نه به آن چیزهایی که نداریم. خیلی کلیشه‌ای است، ‌نه؟

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب کوچک هوگا چیست؟

زهرا در مورد تجربه‌ی مطالعه‌ی این کتاب می‌گوید:

«این کتاب درباره یکی از سُنن و فرهنگ‌های دانمارکی‌ها به نام هوگاست که به قول مترجم اگر قرار باشد معادلی برای آن در فرهنگ انگلیس، آلمان و ایران داشته باشیم، به ترتیب خویشتنداری، دقت به جزئیات و تعارف کردن است. کتاب، شما را به فضایی می‌برد که آرامش را حس کنید و در عین حال متوجه شوید چقدر از آن دور هستید و همین حس باعث شود برای رسیدن به آن آرامش تلاش کنید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

پاراگرافی از کتاب را که تعریفی کوتاه از هوگا است را در زیر می‌خوانیم:

«هوگا بیش از آن‌که درباره‌ی اشیا باشد، حال‌وهوایی تجربی است. هوگا یعنی بودن در کنار کسانی که دوستشان داریم، یعنی حس در خانه بودن، حس امنیت و این‌که از آسیب‌های جهان در امان و از بی‌اعتمادی‌ها رها هستیم. می‌توانیم درباره‌ی مسائل کوچک و بزرگ زندگی گفت‌وگوی پایان‌ناپذیری داشته باشیم، یا از حضور خاموش یکدیگر احساس آرامش کنیم، یا با خود تنها باشیم و از فنجانی چای لذت ببریم.»

پاراگرافی دیگر از کتاب را که در مورد راز شاد بودن دانمارکی‌ها است را می‌خوانیم:

«رتبه‌ی دانمارک به عنوان یکی از شادترین کشورهای دنیا، مورد توجه زیاد رسانه‌ها بوده است. از طرف روزنامه‌نگاران نیویورک تایمز، بی‌بی‌سی، گاردین، چاینا دیلی، واشنگتن پست و دیگران، هر هفته، پرسش‌های زیادی به دستم می‌رسد. چرا دانمارکی‌ها این‌قدر خوشحالند؟ یا وقتی صحبت از شادی است، ما چه چیزی می‌توانیم از دانمارکی‌ها یاد بگیریم؟ به علاوه نمایندگان شهرداری‌ها، پژوهشگران و سیاست‌گذاران از هر گوشه‌ی جهان به طور مرتب از موسسه تحقیقات شادمانی بازدید می‌کنند، چون در پی شادمانی‌اند یا حداقل در جستجوی دلایل میزان بالای شادی، آسایش و کیفیت زندگی مردم دانمارک هستند. اما برای بسیاری، این‌که دانمارکی‌ها با وجود آب‌وهوای طاقت‌فرسا و نیز داشتن یکی از بالاترین نرخ‌های پرداخت مالیات در دنیا چگونه می‌توانند چنین سطح بالایی از شادمانی را تجربه کنند. سوال بزرگی است.»

پاراگرافی دیگر از کتاب را که به دقت خاص دانمارکی‌ها در انتخاب چراغ و ارتباط آن با هوگا می‌پردازد را می‌خوانیم:

«دانمارکی‌ها در انتخاب چراغ‌ها دقت می‌کنند و آن‌ها را با تدبیر خاصی در جایی قرار می‌دهند تا منبعِ نورِ گرم و آرامش‌بخشی را به وجود آورند. این نوعی هنر، علم و صنعت است. برخی از زیباترین چراغ‌های طراحی شده در جهان از عصر طلایی هنر دانمارکی می‌آیند؛ مثل چراغ‌های پل هنینگسن، آرنه یاکوبسن و ورنر پنتون. حتی اگر سراغ دانشجوی بی‌پولی بروید، می‌توانید چراغ 1000 یورویی ورنر پنتون را در گوشه‌ی آپارتمان سی ‌و دو متری او پیدا کنید. براساس تجربه،‌ هر چه دمای نور پایین‌تر باشد، هوگای بیشتری خواهیم داشت. فلاش دوربین حدود 5500، لامپ مهتابی 5000 و لامپ نئون 3000 کلوین دما دارند، در حالی ‌که غروب خورشید، شعله‌های چوب و شمع در محدوده‌ی 1800 کلوین هستند.

در جایی دیگر می‌خوانیم:

این محدوده همان نقطه‌ی هوگایی خوشایند است. بهترین زمانی که می‌توانید نابود شدن خون‌آشام‌ها در روشنایی را از نزدیک ببینید، هنگامی است که گروهی دانمارکی را برای شامی هوگایی دعوت کرده و آن¬ها را زیر لامپ‌های مهتابی 5000 کلوینی نشانده باشید. اول سعی دارند با چشمانی نیمه بسته آن دستگاه شکنجه‌آوری که به سقف آویزان است را وارسی کنند. بعد، هنگام شروع شام نگاه کنید چگونه روی صندلی‌هایشان بی‌قراری می‌کنند، بی‌اختیار خودشان را می‌خارانند و تلاش می‌کنند تا از تیک‌های عصبی جلوگیری کنند.»

درباره‌ نویسنده کتاب کوچک هوگا

مایک وایکینگ نویسنده‌ی دانمارکی است که در سال 1978 متولد شده است. او مدیرعامل موسسه تحقیقات شادی و یکی از تاثیرگذارترین محققان در زمینه‌ی خوشبختی است. کتاب های او به بیش از 35 زبان ترجمه شده است. وایکینگ تحقیقاتش را در بیش از 500 رسانه از جمله واشنگتن‌پست، بی‌بی‌سی، تایمز، گاردین، سی‌بی‌اس منتشر کرده است. هم¬چنین دو کتاب بسیار معروف او «کتاب کوچک هوگا» و «کتاب کوچک لیکا» نام دارند.

نظر نویسنده درباره کتاب کوچک هوگا

علاقه زیادی به دانمارک و بقیه کشورهای اسکاندیناوی وجود دارد زیرا این کشورها اغلب در لیست‌های شادی رتبه بالایی دارند. من معتقدم که دانمارک می‌تواند منبع الهام باشد برای اینکه چگونه کشورها می‌توانند کیفیت زندگی را برای شهروندان خود افزایش دهند و شاید بعد از مجموعه‌های تلویزیونی مانند قتل در کپنهاگ، وثیقه  و پل همه ما به چیزی کمی آرامش‌بخش‌تر نیاز داریم. کمی هوگای بیشتر.

هوگا بخشی از دی‌ان‌ای فرهنگی و تاریخی ما است و یک مد نیست؛ بلکه شیوه‌ای از زندگی است که از سنین بسیار پایین در وجود همه ما ریشه دوانده است. پس از برآورده شدن نیازهای اولیه‌مان، متوجه می‌شویم که پول بیشتر منجر به شادی نمی‌شود و در عوض، بر آنچه کیفیت زندگی بهتری برای ما به ارمغان می‌آورد، تمرکز می‌کنیم. از زمان تحقیق برای کتاب، من همچنین متوجه شدم که ما به چیزهای کوچکی که واقعاً مهم هستند توجه می‌کنیم، از جمله گذراندن زمان باکیفیت بیشتر با دوستان و خانواده و لذت بردن از چیزهای خوب زندگی.

نکات جالب درباره کتاب کوچک هوگا

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • مایک وایکینگ اولین موسسه تحقیقات شادی در جهان را در سال 2013 در کپنهاگ دانمارک تأسیس کرد.
  • او پیشنهاد می‌دهد کتاب‌های وینی پو، شازده کوچولو، فارست گامپ، پاریس جشن بیکران و اخلاق نیکوماخوسی  ارسطو را برای رسیدن به شادی حتماً بخوانید.

اگر در جستجوی آرامش و شادی هستید، کتاب کوچک هوگا یک گزینه عالی برای خواندن است.

افتخارات و جوایز کتاب کوچک هوگا

  • پرفروش‌ترین کتاب‌ نیویورک‌تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب ساندی تایمز
  • رتبه ۷۲ در بین ۱۰۰ کتاب پرفروش سال 2016 (گاردین)

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب کوچک هوگا

کتاب کوچک هوگا نوشته مایک وایکینگ با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «دوستش دارم، دوستش دارم، دوستش دارم. خواندن این کتاب باعث می‌شود، شاد شوید.» — کریس ایوانز
  • «کتاب کوچک هوگا که هم‌اکنون در بریتانیا پرفروش‌ترین کتاب است... جذاب‌ترین چیزی است که در حال تبدیل شدن به یک سبک زندگی کامل است.» — نیویورک‌تایمز
  • «کتابی با اثرات مثبت ... بهترین راهنمای مبتدیان.» — Mail on Sunday
  • «این کتاب هر آنچه را که باید در مورد هنر دانمارکی خوب زیستن بدانید را توضیح می‌دهد.» — مترو
  • «مایک وایکینگ… راز شادمانی را می‌داند…[او] طرحی فوق‌العاده‌ای نوشته است ... راهنمای زندگی دانمارکی که شامل آرامش، معاشرت، قدرشناسی و غذاهای خانگی است.» — تایمز (لندن)
  • «کتاب کوچک هوگا... ممکن است پاسپورت شما برای رسیدن به شادکامی باشد.» — Real Simple
  • «مایک وایکینگ…[به نقل از] تحقیقات روان‌شناختی نشان می‌دهد که روابط اجتماعی نزدیک و زمان صرف شده برای معاشرت، غذا خوردن و استراحت... بزرگ‌ترین محرک‌های شادی هستند.» — Elle
  • «در سال‌های اخیر راجع به فلسفه دانمارکی هوگا، بسیار سخن رفته است... و کتابی جدید، کتاب کوچک هوگا ...چگونگی استفاده از این روش را برای درمان بیماری‌های دنیای مدرن، آموزش می‌دهد.» — InStyle
  • «مفهوم دنج و راحت عالی دانمارکی، دنیای طراحی داخلی را تحت تأثیر قرار داده است... اما این مفهوم فقط درباره دکوراسیون صدق نمی‌کند. همان‌طور که در کتاب مرجع زیبای «کتاب کوچک هوگا» یاد گرفتم ... شما می‌توانید هر چیزی را هوگا کنید.»— Vogue
  • «دنیا یک دل نه صد دل عاشق ایده دانمارکی هوگا شده است... مایک وایکینگ (نویسنده و مدیرعامل پژوهشکده شادی) در این کتاب مفهوم هوگا را در قالب یک مانیفست ساده 10 قسمتی بیان می‌کند.» — Popsugar
  • «راهنمایی جذاب و مصور درباره اصول و مبانی هوگا» — The Dallas Morning News
  • «هوگا آرامش، دنجی، گرما است. این مفهوم انگار که برای دوره‌های پرتلاطم ساخته شده است و این راهنما از دانمارک می‌تواند به شما در یافتن آن کمک کند.» — People
  • «یک کتاب مقدس کوچک کامل و واقعاً مفید که بارها و بارها به آن رجوع خواهید کرد. هورا هوگا شما را شادتر، خوش‌اندام و لاغرتر خواهد کرد!» — Heat
  • «تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که چرا دانمارک همیشه یکی از شادترین مکان‌های روی زمین است؟ خب، این به هوگا بستگی دارد؛ و می‌خواهید بدانید که هوگا چیست؟ پس این کتاب را بخوانید.» — دیلی میل ایرلند

خرید کتاب کوچک هوگا

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب کوچک هوگا را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای خرید کتاب در حوزه های انگیزشی و روانشناسی به ترتیب می توانید به صفحه خرید کتاب انگیزشی و خرید کتاب روانشناسی مراجعه نمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «کتاب کوچک هوگا»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.