جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

هرگز ترکم مکن

قیمت:
285,000 تومان
مشخصات کتاب هرگز ترکم مکن
جوایز
کشور مبدا
تعداد صفحات
328 صفحه
شابک
9789643692421
سال خلق اثر
2005
سال انتشار
2005
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
10
این کتاب در یک نگاه

رمان «هرگز ترکم مکن» در سال 2005 منتشر شد. این اثر بریتانیایی-ژاپنی بسیار مورد توجه قرار گرفت و در سال 2006 نیز نامزد دریافت جایزهٔ بوکر شد. از دیگر جوایزی که برای آن نامزد شد، می‌توان به جایزهٔ آرتور سی کلارک نیز اشاره کرد. «هرگز ترکم مکن» که نوشته‌ی کازوئو ایشی‌گورو است، علاوه بر آن که در مجلهٔ تایم، رمان برگزیده شد، در سال 2010 نیز توسط مارک رومانک در هالیوود اقتباس شد و اثری سینمایی به همین نام تحت‌تاثیر این کتاب ساخته شد و مورد توجه قرار گرفت.




بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «هرگز ترکم مکن»

خلاصه کتاب هرگز ترکم مکن

این کتاب به وضعیت انسان امروزی و آسیب‌های شدید جوامع انسانی اشاره دارد. «هرگز ترکم مکن» روایت‌گر زندگی دختری به نام کتی است که سی‌ویک سال سن دارد و کودکی‌ش را در مدرسه‌ای شبانه‌روزی به نام هیلشم گذرانده است. این مدرسه با دارا بودن محیط ویژه‌ای، دانش‌آموزان را از گزند محیط بیرونی در امان نگه داشته است و همین موضوع باعث شده کتی و دوستانش تامی و... هنگامی که به زندگی خود می‌نگرند، تصویری رویایی از کودکی و جهانی متناقض با واقعیت را دریابند... .

درباره ترجمه کتاب هرگز ترکم مکن

این کتاب با عنوان هرگز ترکم مکن از نشر افق با ترجمه مهری غبرایی به چاپ رسیده است. «هرگز رهایم مکن» ترجمه‌ای دیگر از سهیل سمی بوده که از نشر ققنوس به چاپ رسیده است. نشر آوای چکمه این کتاب را نیز با عنوان «هرگز رهایم نکن» به ترجمه چکامه چاوشی به چاپ رسانده است.

نظر خوانندگان در سرتاسر دنیا درباره هرگز ترکم مکن

یکی از خوانندگانی که از مطالعهٔ این رمان لذت برده است، در این باره چنین نوشته:

«این همه سادگی، وسط آن همه پیچیدگی، واقعا خوشمزه و لذت‌بخش بود. با اینکه از اول داستان تقریبا می‌دانستم که چه سرنوشتی در انتظار تک‌تک شخصیت‌های این داستان است؛ اما باز هم دنبال کردن ماجراجویی‌ها و زندگی روزمرهٔ این شخصیت‌های دوست‌داشتنی، لطف خاصی داشت که به دل من نشست.»

یکی دیگر از علاقمندان به این رمان درباره‌اش نوشته:

«در یک واژه، حیرت‌آور حال و هوای عجیب و خاصی در حین خوندن این کتاب به من دست داده بود. ولی با این حال من فکر می‌کنم این کتاب همه‌پسند نباشد و هر کسی نپسندد. چون کتاب بسیار خاصی است.»

این کتاب که به مفاهیم عمیق انسانی پرداخته و چه بسا تراژیک هم بوده است، عموما برای کسانی که به خواندن رمان عادت دارند، مورد توجه قرار گرفته است. یکی دیگر از خوانندگان این اثر نیز درباره‌ا‌ش نوشته است: «به نظرم کتاب خوبی بود و سعی در روایت آینده‌ای علمی‌تر ولی علم‌زده را برای ما داشت. که آدم‌ها با توجیه‌های مختلف اخلاق زیستی رو زیر پا می‌گذارند. و البته به خوبی این را در انتهای کتاب نشان می‌داد که سکوت در برابر ناعدالتی و جبر و پذیرش و سکوت در برابر ناروایی‌ها هیچ چیز رو برای ما درست نمی‌کند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در جایی از این رمان می‌خوانیم:

«در مورد بیشه‌ها داستان‌های وحشتناکی می‌گفتند. یک بار، نه خیلی پیش از آن‌که ما به هیلشم بیایم، پسر بچه‌ای با دوستانش به شدت دعوا می‌کند و به فراسوی مرزهای هیلشم می‌گریزد. دو روز بعد جسدش را پیدا می‌کنند، در دل آن بیشه‌ها، در حالی که به درختی بسته شده بود و دست‌ها و پاهایش بریده شده بودند.»

در قسمتی دیگر از این رمان تاثیرگذار می‌خوانیم:

«از آن‌جا که هر یک از ما زمانی از روی شخصی معمولی الگوبرداری می‌شدیم، می‌بایست به ازای هر یک از ما، جایی در آن بیرون، الگوی اصلی مرد یا زنی می‌بود که به زندگی معمولش ادامه می‌داد. این دست‌کم به لحاظ نظری به این معنا بود که می‌توانستیم شخصی را که از روی او الگوبرداری شده بودیم، پیدا کنیم.»

در برشی دیگر از هرگز ترکم مکن می‌خوانیم:

«با ماشین به نورفوک رفتم. دنبال چیز خاصی نبودم و تا کنار ساحل هم پیش نرفتم. شاید فقط دلم می‌خواست به آن مزارع هموار خالی و پهنه‌های عظیم و خاکستری آسمان نگاه کنم. یک دم بی‌اختیار به جاده‌ای رفتم که نمی‌شناختم، و نیم ساعتی نمی‌دانستم کجا هستم و اهمیتی هم نمی‌دادم. پی‌درپی از کنار مزارع یکدست و بی‌شکل می‌گذشتم، بی‌هیچ تغییری، جز هر از گاه که به دسته‌ای از پرندگان نزدیک می‌شدم، پرندگانی که با شنیدن صدای موتور ماشین از میان شیارهای شخم‌خورده پر می‌کشیدند و می‌رفتند. عاقبت در دوردست چند درخت دیدم، که از جاده چندان دور نبودند، به سمتشان راندم، توقف کردم و پیاده شدم.»

درباره نویسنده هرگز ترکم مکن

این نویسندهٔ انگلیسی-ژاپنی‌تبار در سال 1954 در ناگاساکی به دنیا آمد و در انگلستان بزرگ شد و در رشته زبان انگلیسی و فلسفه در دانشگاه کنت تحصیل کرد. این نویسنده‌ی خلاق برای رمان بازمانده‌ی روز در سال 1989 جایزه بوکر را دریافت کرد و در سال 2017 برنده نوبل ادبیات نیز شد.

رمان‌های او عموما اول شخص هستند و راوی کاستی‌هایی دارد که در خلال داستان به چشم می‌آیند. از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «غول مدفون»، «کلارا و خورشید» و «تسلی‌ناپذیر» اشاره کرد.

خرید کتاب هرگز ترکم مکن

اگر اولین بار است که از بوک‌لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب هرگز ترکم مکن را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آَشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «هرگز ترکم مکن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.