جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

قهرمانان تاریخ

قیمت:
450,000 تومان
مشخصات کتاب قهرمانان تاریخ
جوایز
کشور مبدا
تعداد صفحات
448 صفحه
شابک
9786002533777
سال خلق اثر
1975
سال انتشار
1975
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
6
این کتاب در یک نگاه

این کتاب که از آخرین آثار ویل محسوب میشود بدون هیچ ابائی درباره مسائلی همچون دین، جنسیت و سیاست و حتی در برخی قسمت‌ها راجع‌به اقتصاد هم بحث می‌کند؛ مواردی که در اکثر مواقع مورخان و‌ نویسندگان از نوشتن و تحقیق راجع‌به آن‌ها اجتناب می‌پذیرند. کتاب «قهرمانان تاریخ» تمامی مسائل را از دوره تاریخ باستان تا به امروز برای ما به بهترین شکل ممکن توضیح داده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب قهرمانان تاریخ

کتاب قهرمانان تاریخ راجع‌به آموخته‌هایی است که از دیرینیان تا به آدم‌هایی که امروزه زندگی می‌کنند رسیده است، به قول دورانت: «کتاب قهرمانان تاریخ مانند شهری است آسمانی که در آن هزاران فرد منزه، دولتمرد، مخترع، دانشمند، شاعر،‌ نقاش، موسیقیدان، عاشق و... هستند که به زیستن، صحبت کردن،‌ تدریس و طراحی و خواندن مشغول می‌باشند.»

 این کتاب درباره عقلانیت است، تعقلی همراه با خوش‌بینی که به پیشرفت و بالا بردن کیفیت زندگی شما کمک خواهد کرد. دورانت بهترین راه برای رسیدگی به مشکلات امروز را در زندگی گذشتگان جستجو کرده و می‌دانست، زیرا از نظر او گذشته بهترین زمان برای دست یافتن به پاک‌ترین و بهترین طبیعت انسان است.

درباره ترجمه کتاب قهرمانان تاریخ

  • کتاب «قهرمانان تاریخ» نوشته ویل دورانت توسط زرین فناییان ترجمه و در نشر کتاب پارسه چاپ شده است.

امتیاز کتاب قهرمانان تاریخ در گودریدز

  • تعداد نظرات: 102
  • تعداد امتیازدهی: 911
  • میانگین امتیاز(از5): 3.91

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب قهرمانان تاریخ

  • انسان‌ها زمانی متمدن شدند که از طریق عضویت در گروهی متحد و حمایتگر احساس امنیت کردند. دولت‌ها نیز موقعی متمدن می‌شوند که از طریق اعضای وفادار در گروه‌های حمایت‌شدهٔ فدرالی احساس امنیت کنند.
  • اگر با درنده‌خویی مقابله نشود، در هر گوشه‌وکنار نزاع رخ می‌دهد، هر محله تحت سلطهٔ گردن‌کلفتی قرار می‌گیرد و شهرها به دست باندهای مافیایی تقسیم می‌شوند. اگر جاذبهٔ جنسی کنترل نمی‌شد، هر دختری در اختیار مردان اغفال‌کننده قرار می‌گرفت، هیچ زنی از تمایلات تنوع‌طلبانهٔ شوهرش در امان نمی‌بود و نه تنها پارک‌ها که حتی خیابان‌ها هم برای زنان محل امنی نمی‌بود. اگر این غرایز قدرتمند کنترل نمی‌شدند، زندگی گروهی و نظم اجتماعی غیرممکن می‌بود و مردان وحشی باقی می‌ماندند.
  • تمدن چگونه با وجودِ طبیعت ذاتی شکارگری نهادینه در مرد توانست رشد کند؟ او برای تخفیف این صفات تلاشی نکرد، بلکه به این نتیجه رسید که نظام اقتصادی به غرایز طماعانه و برتری‌طلبی برای بقا نیاز دارد. می‌دانست که هیچ فرد یا دولتی نمی‌تواند بدون اشتیاق به جنگ برای محافظت از خود، تا مدت زیادی باقی بماند. این را می‌دید که هیچ اجتماع، نژاد یا دینی بدون تولیدمثل زنده نمی‌ماند، اما این را می‌دانست که اگر مانع حرص نشود، دزدی‌های کوچک به جنایات بزرگ بدل شده، فساد سیاسی رخ می‌دهد و در پی انباشت ثروت، انقلاب به وقوع می‌پیوندد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره ی کتاب قهرمانان تاریخ چیست؟

مهران کتاب را به شرح زیر درک کرده و برایمان نوشته: «کتاب خوبی بود بیشتر دیدگاه‌های خودش در کتاب لذات فلسفه به ویژه دیدگاه‌هایش درباره اخلاقیات فردی وگروهی به ویژه خانواده و زناشویی دراینجا دوباره آورده بود و این‌بار با آوردن نمونه‌هایی از تاریخ و دورانی از آن که اساس اخلاقیات فرو ریخته بود، گفتارش را دراین زمینه به پایان برده. درباره جنبش اصلاح دین لوتر و نیز به پاخیزی دهقانان آلمانی درپی این جنبش و آسیب و زیانی که به لوتر و جریان او وارد ساخت نیز سخنان خواندنی دارد. فصل آخر کتاب درباره فرانسیس بیکن و روش او در فلسفه علم که چگونه راه را بر گسترش علم به ویژه از دوره نیوتن به بعد شرح جالبی داده. درکل کتاب شبیه انسان خردمند هست ولی نه به اون گستردگی مطالب.»

حسین ناصری نظر خود را پس از خواندن کتاب «قهرمانان تاریخ» اینطور بیان می‌کند: «کتاب را دورانت در سال‌های آخرش نوشته و گویی پیرمردی دانا دارد برای نوه‌هایش قصه می‌گوید. درست است که پیرمرد نویسنده اثری سترگ به نام تاریخ تمدن است اما دلیل نمی‌شود که این کتاب آخرش قصه نباشد. کتاب فاقد عمق و نگاه تحلیلی و سرشار از قضاوت‌های شخصی و علایق پیرمرد است. بخش اعظم کتاب به قرون وسطی و رنسانس مربوط است که البته به آن‌ها هم از زاویه دید پیرمرد به صورت قصه‌های قهرمان محور نگاه شده نه یک اجتماع پیچیده و درهم تنیده.
و کیست که نداند تاریخ را قهرمان‌ها نساخته‌اند جز این پیرمرد!!!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخش زیر دورانت از زبان دیدرو درباره تمدن چین می‌گوید: «بر کسی پوشیده نیست که چین یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان است و تاریخی سرشار از دولتمردان، حکما، شعرا، هنرمندان، دانشمندان و قدیسین دارد که میراث‌شان هنوز به فهم ما غنا می‌بخشد و بر درک ما از انسانیت می‌افزاید. دیدرو در حدود سال 1750 دربارۀ چینیان می‌گوید: «این مردم از نظر قدمت، هنر، هوش، خرد، قانون و سلیقه‌شان در فلسفه، از تمام مردم آسیا برترند، حتی در قضاوت دربارۀ بعضی نویسندگان از آن‌ هم فراتر و از روشنفکرترین مردمان اروپا هم بهتر هستند.» دانستنِ اینکه کنفسیوس حدود پانصد سال پیش از مسیح دربارۀ «مردان خردمند روزگار باستان» می‌نویسد، برای ما بسیار روشنگر است. احتمالاً چینیان هزاران سال پیش از کنفسیوس، بودا، اشعیا، دموکریت و سقراط هم فلاسفه‌ای داشته‌اند.

چینیان باستان هم مانند گذشتگان ما افسانه‌هایی از داستان خلقت دارند. یکی از آن‌ها می‌گوید پان کو 2229000 سال پیش از میلاد مسیح، در طول هجده هزار سال کار، دنیا را به‌ ضرب پتک به شکل کنونی درآورد. همچنان‌که کار می‌کرد، «نفسش به باد و ابرها، صدایش به طوفان، رگانش به رودخانه‌ها، بدنش به زمین، موهایش به علف‌ها و درختان و عرقش به باران تبدیل شد، و پشه‌هایی هم که از بدن وی تغذیه می‌کردند، نسل بشر را به‌وجود آوردند.» در ابتدا می‌خوانیم که «انسان‌ها زندگی وحشیانه‌ای داشتند، لباسی از پوست جانوران می‌پوشیدند، از اجساد تغذیه می‌کردند، مادرانشان را می‌شناختند اما از پدر خود بی‌خبر بودند» یا همچنان که در دنیای کنونی می‌بینیم، لباسی از پوست راسو می‌پوشیدند، استیک نیمه‌خام دوست داشتند و مردان می‌توانستند با هر کس که بخواهند رابطه داشته باشند.

آن‌طور که این افسانه می‌گوید، این آزادی متوحش با سلسله‌ای از «امپراتورهای آسمانی» پایان یافت؛ هر کدام هجده هزار سال حکومت کردند و حشرات موذی بدن پان کو را به شهروندانی تابع قوانین مبدل ساختند. امپراتور فو هسی در حدود 2852 سال قبل از میلاد، به این مردم، ازدواج، موسیقی، نوشتن، نقاشی، ماهیگیری با تور، اهلی کردن حیوانات و شوهران و گرفتن ابریشم از کرم ابریشم را آموخت. وارث وی، شن‌نانگ، کشاورزی و گاو آهن را اختراع کرد و علم داروسازی را با استفاده از خواص درمانی گیاهان گسترش داد.»

درباره نویسنده کتاب قهرمانان تاریخ

ویلیام جیمز دورانت، فیلسوف، تاریخ‌نگار و نویسندهٔ آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر و مدال آزادی بود. او در 1885 متولد شد و سال1981 درگذشت. مهم‌ترین و مشهورترین اثر او «تاریخ تمدن» ، مجموعه کتابی ۱۱ جلدی است که با همکاری آریل دورانت، همسرش نوشته است.

ویل دورانت تاریخ‌نگاری شیفتۀ فلسفه بود و فلسفه را قلمروی وسیع و گسترده و علوم دیگر را بخشی از آن می‌دید. او در ادبیات و هنر نیز در جست‌وجوی فلسفه بود و در پی آن بود که ببیند نویسندگان و شاعران و هنرمندان زندگی و جهان و انسان را چگونه تفسیر کرده‌اند و معنای زندگی از دید آنان چیست.

نکات جالب درباره کتاب قهرمانان تاریخ

کتاب قهرمانان تاریخ باعث به وجود آمدن حسرتی برای دورانت شد چرا که وی برای همسر و دخترش توضیح داد ‌که او می‌خواست خلاصه‌ی‌‌ بهترین آثارش را نیز در آن جمع‌آوری کند.

اقتباس ها از کتاب قهرمانان تاریخ

تقریبا اکثر نوشته های دورانت،تفکراتی برای پیشرفت بشر،توسعه یافته و قضاوت کارآمد بودن یا نبودن این ایده‌ها در دادگاه تاریخ، پیش‌تر انجام شده است که در کتاب قهرمانان تاریخ به شکل جدی به آن پی می‌بریم.

خرید کتاب قهرمانان تاریخ

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب قهرمانان تاریخ را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «قهرمانان تاریخ»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.