جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

اتاقی که در آن اتفاق افتاد/ خاطرات کاخ سفید

قیمت:
140,000 تومان
مشخصات کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد/ خاطرات کاخ سفید
تعداد صفحات
706 صفحه
شابک
9786226722414
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه
کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد (The Room Where It Happened)»، اثر جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکاست. این کتاب که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، به خاطرات جنجالی و پُر سر و صدای بولتون از دوران حضور او در کاخ سفید می‌پردازد. این کتاب که پس از انتشار به‌سرعت در لیست پُرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت، توسط مهدی معماریان ترجمه شده و انتشارات امیرکبیر آن را به چاپ رسانیده است.
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد/ خاطرات کاخ سفید

کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد»، خاطرات حضور ۴۵۳ روزه‌ی جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، است که از ۹ آوریل ۲۰۱۸ تا ۹ سپتامبر ۲۰۱۹ بر سر کار بوده است. او در این کتاب افشاگری‌های را علیه ترامپ مطرح می‌کند که به‌خوبی طرح تفکر و نگاه رئیس‌جمهور آمریکا را نشان می‌دهد. این کتاب که در پانزده فصل ترتیب داده شده، تنها درباره‌ی سیاستمداران آمریکا نیست؛ بلکه افشاگری بولتون درباره سیاست آمریکا در کل جهان است. در این کتاب بیش از سی بار از کشور ایران نام برده می‌شود و درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای صحبت شده است.

بولتون و ترامپ در ابتدا هم‌حزب و همراه بودند، اما پس از مدتی بولتون از سمتش استعفا می‌دهد و و ترامپ در توییتی اعلام می‌دارد که بولتون استعفا نداده، بلکه اخراج شده! این کشمکش در همین‌جا پایان نمی‌پذیرد و بولتون چندی بعد در کتابی ۶۰۰ صفحه‌ای اسرار ترامپ را فاش می‌سازد. او در این کتاب به موضوعات مهمی اشاره می‌کند؛ از جمله اینکه دونالد ترامپ از شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، درخواست می‌کند تا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به او کمک کند. همچنین او مدعی است که ترامپ اصلاً نمی‌داند فنلاند کجاست و آیا این کشور بخشی از روسیه است؟ و آیا بریتانیا سلاح اتمی در اختیار دارد یا خیر؟

 این کتاب که سرشار از درگیری و کشمکش است، از ماجرای تحولات در ونزوئلا و سیاست‌های نامنظم کیم جونگ اون گرفته تا رویارویی‌ها در اجلاس سران GV، جنگ‌افروزی توسط ایران، نقشه‌ی دیوانه‌وار برای آوردن طالبان به کمپ دیوید و تلاش برای آرام کردن چین را در بر دارد. این کتاب که درباره‌ی جدی‌ترین و مهم‌ترین موضوع جهان، سیاست، نگاشته شده، با روایت شوخ‌طبعانه‌ای همراه است که گاهی موجب خنده‌ی مخاطب هم می‌شود.

 کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» شاید پرهیاهوترین کتاب منتشر شده در سالیان اخیر باشد و این غیرطبیعی نیست، چون نویسنده‌ی آن جنگ‌طلب‌ترین مشاوری است که کاخ سفید تا به حال به خود دیده است!

نظر کاربران در سراسر دنیا درباره کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد چیست؟

آتلانتیک درباره‌ی این کتاب گفته: «این کتاب عمق فساد و تباهی ترامپ را نشان می‌دهد.»

سجاد، کاربری در شبکه‌های اجتماعی، هم گفته: «کتاب دارای محتوای قوی و مستند است. علاوه بر این، بخش مربوط به ایرانش هم جذاب است، همراه با مقدمه‌ای خوب و کلی هم پاورقی درست و درمان که کمک می‌کند تا در دعوای سیاسیون سردرگُم نشوید.»

دیوید ایگناتیوس از واشنگتن‌پست هم اظهار داشته: «هرچقدر فکر می‌کنید از گستاخی، غرور و بی‌کفایت محض حضور ترامپ در کاخ سفید می‌دانید، روایت بولتون همچنان شما را شگفت‌زده خواهد کرد... جای تعجب نیست که کاخ سفید آن‌قدر مصمم بود مانع چاپ این کتاب بشود.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب، نویسنده از نقشه‌ ترامپ علیه ایران می‌نویسد: «برای به زانو درآوردن ایران یا سرنگونی رژیم این کشور برخلاف سیاست‌های ترامپ، کارهای زیادی باید انجام می‌شد، اما ما شروع بسیار خوبی داشتیم. تا چند ماه پس از خروج از توافق، پیگیری تصمیم ترامپ برای تحمیل دوبارۀ تحریم‌های اقتصادی و اقدامات دیگر جهت افزایش فشار بیشتر بر تهران در راستای تصمیم ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای ادامه داشت. اساساً طرح اولیه بازنگری این بود که پس از اعمال تحریم‌های پیشین که با توافق اوباما به حالت تعلیق درآمده بود، تغییراتی برای بستن راه فرار و سخت‌گیری بیشتر و فشار حداکثری علیه ایران صورت گیرد. در 26 ژوئیه باید جلسه محرمانه کمیته مدیران برای بررسی عملکرد برگزار می‌شد که در ساعت 2 بعدازظهر در اتاق وضعیت برپا شد. جالب‌ترین بخش جلسه علاقه متیس برای کم اهمیت نشان دادن ایران در تهدید بین‌المللی برای آمریکا بود. او ‌گفت: روسیه، چین و کره‌شمالی تهدیدهای بزرگ‌تری هستند، اما دلایل او مبهم بودند. در کمال خشنودی دیدم پمپئو و منوچین با او مخالفت می‌کردند، خصوصاً که پیش از ورود من به دولت در سند استراتژی امنیت ملی مورد تأیید ترامپ، از ایران به‌عنوان یکی از چهار تهدید اصلی برای آمریکا نام برده شده بود. اما عواقب اعتراضات و مخالفت‌های متیس در مورد ایران تا پایان سال 2018، هنگام استعفای او و پس از آن با ما همراه بود. این جلسه چنان پراهمیت بود که به رسانه‌ها درز کرد و فردای آن روز منتشر شد. در همین حال، نرخ ارز ایران کاملاً افت کرد.»

درباره نویسنده کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد

جان بولتون (John Robert Bolton)، وکیل و دیپلمات آمریکایی و مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا بوده است. او مدتی به‌عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد خدمت کرد و در دولت‌های رئیس‌جمهور ریگان، جورج بوش پدر و جورج بوش پسر در سطوح بالای دولتی فعالیت داشت. بولتون همچنین یک وکیل دادگستری است و به‌جز زمانی که در خدمت دولت بود، به‌طور خصوصی فعالیت می‌کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد/ خاطرات کاخ سفید»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.