جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

داستان/ ساختار سبک و اصول فیلمنامه نویسی

قیمت:
428,000 تومان
مشخصات کتاب داستان/ ساختار سبک و اصول فیلمنامه نویسی
کشور مبدا
تعداد صفحات
618 صفحه
شابک
9786004562362
سال خلق اثر
1401
سال انتشار
1401
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
35
این کتاب در یک نگاه

کتاب «داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه‌نویسی» نوشته رابرت مک‌کی را محمد گذرآبادی به فارسی برگردانده‌ و نشر هرمس آن را منتشر کرده است. رابرت مک‌کی در این به هنر و فنون فیلم‌نامه‌نویسی پرداخته است. رابرت مک‌کی یکی از مشهورترین فیلم‌نامه‌نویسان است و مهم‌ترین کار او، به غیر از نویسندگی، سمینارها و کارگاه‌هایی است که در زمینه نویسندگی برگزار می‌کند و از استادان برتر در زمینه فیلم‌نامه‌نویسی و داستان‌نویسی به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب داستان/ ساختار سبک و اصول فیلمنامه نویسی

کتاب «داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه‌نویسی» نوشته رابرت مک‌کی را محمد گذرآبادی به فارسی برگردانده‌ و نشر هرمس آن را منتشر کرده است. رابرت مک‌کی در این به هنر و فنون فیلم‌نامه‌نویسی پرداخته است. رابرت مک‌کی یکی از مشهورترین فیلم‌نامه‌نویسان است و مهم‌ترین کار او، به غیر از نویسندگی، سمینارها و کارگاه‌هایی است که در زمینه نویسندگی برگزار می‌کند و از استادان برتر در زمینه فیلم‌نامه‌نویسی و داستان‌نویسی به شمار می‌رود. شایان ذکر است که بسیاری از شاگردان او موفق به کسب جایزه‌های امیل، بفتا، گلدن گلاب و... شده‌اند. بسیاری از برندگان و نامزدهای اسکار نیز از شاگردان او بوده‌اند. این کتاب برای کسانی که به سینما و فیلم¬نامه‌نویسی علاقه دارند، مناسب است.
رابرت مک‌کی نویسنده و استاد داستان‌نویسی است که میان اهالی سینما شهرت دارد. او زمانی که استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بود، کتاب مشهورش را نوشت. نویسندگان، تهیه‌کنندگان، مدیران تولید و عوامل فنی همه به مجموعه سخنرانی‌های او توجه دارند و آن را یک تجربه سودمند و آموزنده برای خود می‌دانند. در کتاب «داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه‌نویسی» او مفاهیمی را تدریس می‌کند که در بیش از چهارصد سمینار خود آن‌ها را تشریح کرده است و کامل‌ترین توضیحات مربوط به مهارت نوشتن برای نمایش‌نامه را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. هیچ کس بهتر نمی‌فهمد که چگونه همه عناصر یک فیلم¬نامه در کنار هم قرار می‌گیرند و هیچ کس برای توضیح جادوی ساخت داستان و رابطه بین ساختار و شخصیت نسبت به او واجد صلاحیت نیست. بیش از پانزده سال است که دانشجویانش در جایگاه‌ها و صحنه‌های جهانی می‌درخشند و همین نشان می‌دهد که از چه نبوغ و قدرتی در زمینه کاری خودش برخوردار است. در حال حاضر، کتاب «داستان: ساختار، سبک و اصول فیلمنامه‌نویسی» یکی از آثاری است که بسیاری از نوآموزان و حرفه‌ای‌ها از آن سود می‌برند و برای شناخت فرم و فرمول‌ها به آن اتکاء دارند. 
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
«بشر از دیرباز پرسش ارسطو را به چهار طریق پاسخ گفته است: فلسفه، علم، دین و هنر. و کوشیده تا به کمک آن‌ها معنایی برای زندگی بیابد. اما امروزه چه کسی جز برای گذراندن یک امتحان، هگل یا کانت می‌خواند؟ علم که زمانی مفسر و تبیین‌کنندۀ اصلی به حساب می‌آمد، تعریف گنگ و پیچیده‌ای از زندگی ارائه می‌دهد. کیست که بتواند فارغ از شک و تردید به سخنان اقتصاددانان، جامعه‌شناسان و سیاست‌مداران گوش بسپارد؟ و به زعم بسیاری مذهب نیز به مراسمی توخالی و پوچ برای مخفی کردن ریا و تزویر مؤمنان بدل شده است. درحالی‌که ایمانمان به ایدئولوژی‌های سنتی کمرنگ می‌شود به منبعی بازمی‌گردیم که هنوز به آن اعتقاد داریم: هنر داستانگویی. در حال حاضر دنیا در چنان حجم وسیع و با چنان اشتهای شدیدی به مصرف فیلم، رمان، تئاتر و تلویزیون مشغول است که هنرهای داستانگو به نخستین منبع الهام بشر که در جستجوی نظم و شناخت زندگی است بدل شده اند. عطش ما برای داستان انعکاسی است از نیاز عمیق بشر به یافتن الگوهای زندگی نه صرفاً به عنوان یک عمل فکری و ذهنی بلکه در قالب تجربه‌ای کاملاً شخصی و عاطفی. به کلام ژان آنوی نمایشنامه‌نویس؛ داستان به زندگی شکل می‌دهد.»
درباره نویسنده
رابرت مکی متولد ۱۹۴۱ فیلم‌نامه‌نویس و منتقد سینمایی آمریکایی است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «داستان/ ساختار سبک و اصول فیلمنامه نویسی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.