جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

خلاصه برترین کتاب های دنیا 27/ قدرت محتوا

قیمت:
45,000 تومان
مشخصات کتاب خلاصه برترین کتاب های دنیا 27/ قدرت محتوا
کشور مبدا
تعداد صفحات
64 صفحه
شابک
9786227859096
سال خلق اثر
2013
سال انتشار
2013
قطع
جیبی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب «قدرت محتوا» نوشته‌ی «جو پولیتزی»، یکی از متخصصان برجسته‌ی حوزه‌ی بازاریابی محتوایی است. این کتاب برای اولین بار در سال 2013 به چاپ رسید و در ایران با ترجمه‌ی سعید زرگریان، توسط انتشارات آموخته منتشر شده است. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب خلاصه برترین کتاب های دنیا 27/ قدرت محتوا

در دنیای مدرن امروزی افراد می‌توانند به‌راحتی از پیام‌های تبلیغاتی مزاحم و بی‌محتوا جلوگیری کنند، بنابراین به جای بمباران مشتریان و مخاطبین با پیام‌های رنگین و پوشالی بهتر است به سلیقه‌ی مخاطب دقت کنیم و در همان راستا به تولید محتوا بپردازیم.

در کتاب «قدرت محتوا»، جو پولیتزی، ضمن بررسی ویژگی‎های انواع محتوا (نوشتاری، تصویری، صوتی)، با ارائه‌ی ابزارها و راهبردهای مختلف، «چگونگی» انجام بازاریابی محتوا را شرح می‌دهد و بـا بررسـی مثال‌هایی برگزیده از تاریخ بازاریابی محتوایی، نشان می‌دهد کـه بازاریابی محتوایی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تـا قدرتمند و تأثیرگذار باشد. برای جذب مخاطبین باید قدرت محتوا را جدی بگیرید و سعی کنید با توجه به نیاز روزِ مشتریانتان به آن‌ها محتوا ارائه دهید. 

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب قدرت محتوا چیست؟

این کتاب به دلیل پرداختن به موضوعی کاربردی در دنیای تجارت، به یکی از کتاب‌های مطرح در زمینه‌ی بازاریابی تبدیل شد. خواننده‌ای در مورد این اثر نوشته است: «جو پولیتزی در این کتاب به نقطه‌ی تمرکز بازرگانان می‌پردازد و معتقد است شرکت‌هایی که تمایل دارند فروش بیش‌تری داشته باشند، به جای تمرکز بر محصولشان و تبلیغات گسترده و بی‌هدف درباره‌ی آن؛ باید روی مشتریان تمرکز کنند. این آسان‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای رسیدن به بازدهی است.»

خواننده‌ی دیگری به توضیح مختصری از متن کتاب می‌پردازد: «در این کتاب می‌آموزیم محتوای ما باید نیاز برآورده نشده‌ی مشتری را پاسخ دهد، محتوا باید به‌طور مستمر به مخاطبین ارائه گردد و در نهایت بهتر است از صحبت درباره‌ی فروش محصولتان خودداری کنید، چرا که این کار به بی‌ارزش شدن محتوا منجر می‌شود.»

یکی از مخاطبین کتاب با تحسین نویسنده و اشاره به کاربرد این اثر در موفقیت کاری‌اش، نوشته است: «جو پولیتزی تجربه‌ی گسترده‌ای به عنوان بازاریاب و تأثیرگذار رسانه‌های اجتماعی دارد و به همین سبب راهکارهایی را که در کتاب عنوان می‌کند، خودش به شخصه به کار گرفته است. من توانستم با به کارگیری نکات ذکر شده در این کتاب به کسب و کارم رونق ببخشم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند 

نویسنده در قسمتی از کتاب به بررسی و توضیح بازاریابی محتوایی می‌پردازد: «در تعریف رسمی بازاریابی محتوایی آمده است: بازاریابی محتوایی فرایند بازاریابی و تجارت برای تولید و توزیع محتوایی ارزشمند و قانع‌کننده به منظور جذب، به دست آوردن و درگیر کردن مخاطبان هدفی با تعریف مشخص و واضح با هدف کسب سود است. راهبرد بازایابی محتوایی می‌تواند از تمام مجاری داستان‌سرایی (چاپی، آنلاین، حضوری، موبایلی، اجتماعی و غیره) بهره ببرد، در تک‌تک مراحل فرایند خرید، از راهبردهای توجه‌محور گرفته تا راهبردهای نگهداری و وفاداری مشتری، به کار برود و گروه‌های خرید مختلف را شامل شود.»

او در ادامه بازاریابی محتوایی را از دید کاربردی‌تری تعریف می‌کند: «در اصل، بازاریابی محتوایی هنر برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی‌تان است، بدون این‌که به آن‌ها چیزی بفروشید. این کار بازاریابی بدون وقفه است. به جای معرفی محصولات یا خدمت‌تان، اطلاعاتی ارائه می‌دهید که خریدارانتان را هوشمندتر می‌کند و شاید حتی سرگرمشان می‌کنید تا پیوندی عاطفی با شما برقرار کنند. اصل و اساس راهبرد بازاریابی محتوایی بر این باور استوار است که، اگر ما، به عنوان کسب و کار، به‌طور یکنواخت و مستمر اطلاعات ارزشمند به خریداران بدهیم، در نهایت پاداشمان را با خرید و وفاداری‌شان می‌دهند. منظورم را اشتباه برداشت نکنید: برای استفاده از سایر منابع کمکی فروش، بازاریابی مبتنی بر ویژگی و مزایا و تاییدیه‌ی مشتریان درباره‌ی این‌که چرا این‌قدر فوق‌العاده‌اید زمان هست. اگر مثل بیش‌تر شرکت‌ها باشید، محتوای زیادی از این دست دارید. مشکل این نوع محتوا آن است که فقط موقعی حیاتی است که مشتری احتمالی‌تان آماده‌ی خرید باشد. اما 99 درصد مواقع دیگری که مشتریانتان آماده‌ی خرید نیستند چه؟ بله، این‌جاست که بازاریابی محتوایی کار خودش را می‌کند.»

در پشت جلد کتاب آمده است: «در بازاریابی و تبلیغات سنتی سعی می‌کنید به دنیا بگویید برترین برند بازارید، اما در بازاریابی محتوایی به دنیا نشان می‌دهید که برترین برند هستید. باید محتوای مرتبط، ارزشمند و درگیرکننده‌ای را که مخاطبتان طلب می‌کند هر جا که دنبالش می‌گردد به او ارائه دهید.»

درباره نویسنده کتاب قدرت محتوا

جو پولیتزی، متخصص بازاریابی و نویسنده‌ای اهل آمریکا است که شهرت خاصی در زمینه‌ی کتاب‌های بازاریابی و تجاری دارد. جو را بشارت‌دهنده‌ی بازاریابی محتوا دانسته‌اند که رسالت خودش را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرده است و تلاش‌هایش اکنون به جایی رسیده‌اند که همه‌ی متخصصان ایمان آورده‌اند که بازاریابی محتوا، اصلی‌ترین روش بازاریابی آینده خواهد بود.

«کارخانه محتوا» و «خلق محتوا خلق مشتری» بخشی از آثار این نویسنده هستند که می‌توانند راهنمای خوبی برای تولید محتوا باشند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «خلاصه برترین کتاب های دنیا 27/ قدرت محتوا»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.