جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دوباره فکر کن

قیمت:
190,000 تومان
مشخصات کتاب دوباره فکر کن
کشور مبدا
تعداد صفحات
312 صفحه
شابک
9786222541651
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
2020
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
12
این کتاب در یک نگاه

کتاب «دوباره فکر کن» با عنوان لاتین «Think Again» به قلم آدام گرانت نوشته شده است. «دوباره فکر کن» کتابی است در مورد مزایای تردید و این‌که چگونه می‌توانیم در پذیرفتن ناشناخته‌ها و همچنین اشتباهاتمان بهتر عمل کنیم.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «دوباره فکر کن»

200,000 تومان
خلاصه کتاب دوباره فکر کن

 شواهد تاریخی نشان داده است که اکثر نوابغ خلاق به یک اصل و هویت وابسته نیستند، بلکه دائما مایلند که در مورد موضع‌گیری‌های خود تجدید نظر کنند. رهبرانی که اعتراف می‌کنند چیزی نمی‌دانند و به دنبال بازخورد انتقادی هستند، تیم‌های سازنده و ابتکاری بیش‌تری را رهبری می‌کنند.

نویسنده در کتاب «دوباره فکر کن» نشان می‌دهد که چگونه می‌توان دوباره فکرکردن و بازنگری را در زندگی عملی کرد. بخش اول کتاب بررسی می‌کند که چرا ما برای تفکر مجدد تلاش می‌کنیم و چگونه می‌توانیم این کار را به صورت جداگانه یاد بگیریم. در بخش دوم در مورد چگونگی کمک به دیگران برای تفکر مجدد از طریق یادگیری «سواد استدلالی» بحث می‌کند و در بخش پایانی به چگونگی کوتاهی کردن مدارس، مشاغل و دولت‌ها در ایجاد فرهنگ‌هایی می‌پردازد که بازاندیشی را آموزش دهند.
در نهایت، یادگیریِ دوباره فکر کردن، ممکن است مهارت سِری‌ای باشد که به شما کمک می‌کند در دنیایی که سریع‌تر از همیشه تغییر می‌کند، پیشرفت کنید.

درباره ترجمه کتاب دوباره فکر کن

  • کتاب دوباره فکر کن در سراسر دنیا به زبان‌های زیادی ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروشی رسیده است.
  • در ایران نیز، بیش از 12 ترجمۀ مختلف از این کتاب وجود دارد.
  • برخی از پرطرفدارترین ترجمه‌های این اثر به ترتیب متعلق هستند به «سبحان خسروجردی» از نشر «میلکان»، «نسرین خدیو» از نشر «مات» و «تیم ترجمۀ نشر نوین» از نشر «نوین».

امتیاز کتاب دوباره فکر کن در گودریدز

  • تعداد نظرات: 6634
  • تعداد امتیازدهی: 85637
  • میانگین امتیاز: 4.23

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب دوباره فکر کن

  • آسودگیِ حاصل از یقین، خوشایندتر از دردسرهای ناشی از تردید است.
  • یادگیری نیازمند فروتنی است تا بفهمیم که هنوز چیزهایی برای آموختن وجود دارد.
  • اگر کسی هنوز از ویندوز ۹۵ استفاده کند به او می‌خندیم، اما هنوز هم به عقاید سال ۱۹۹۵ خود پایبندیم.
  • در بسیاری از حوزه‌های زندگی، هیچ‌گاه آن‌قدر تخصص کسب نمی‌کنیم که عقاید خود را زیر سوال ببریم یا به‌دنبال کشف مجهولات‌مان برویم.
  • یکی از بزرگ‌ترین چیزهایی که باعث آزارم می‌شود، تظاهر به دانش است؛ یعنی زمانی که فرد یک مسئله را نمی‌داند اما تظاهر می‌کند آن را می‌داند!
  • یکی از نشانه‌های خرد، آگاهی از موعد رهاسازی تعدادی از ارزشمندترین ابزارها -و برخی از محبوب‌ترین بخش‌های هویت- خودتان است.
  • از شما انتظار می‌رود که نسبت به دانسته‌هایتان تردید کنید، دربارۀ نادانسته‌هایتان کنجکاو باشید و با بهره‌گیری از داده‌های جدید، دیدگاه‌هایتان را به‌روز کنید.
  • خیلی از افراد اعتمادبه‌نفس را همچون الاکلنگ می‌دانند. اگر اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحدی کسب کنیم، به سمت تکبر خواهیم رفت. در صورت افول شدید اعتمادبه‌نفس، کم‌اراده خواهیم شد.
  • وقتی پای مایملک‌مان در میان باشد، با شوق آن‌ها را به‌روز می‌کنیم. پس از قدیمی شدن کمد لباس، آن را نوسازی می‌کنیم و وقتی دکوراسیون آشپزخانه از مد بیفتد، اقدامات لازم برای اصلاحش را انجام می‌دهیم. اما وقتی پای عقاید و دانش‌مان در میان باشد، سر حرف خود می‌مانیم.
  • محققان گفته‌اند که احتمال مرگ کوهنوردان ثابت‌قدم در صعودهایشان بیشتر است، زیرا مصمم‌اند هر آنچه از دست‌شان برمی‌آید را صرف رسیدن به نوک قله کنند. مرز باریکی میان مقاومت قهرمانانه و یک‌دندگی احمقانه وجود دارد. گاهی اوقات بهترین نوع سرسختی، جزم کردن عزم و روی برگرداندن است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب دوباره فکر کن چیست؟

بامداد در مورد تجربه‌ی مطالعه‌ی‌ این کتاب می‌گوید:

«این کتاب، کتابی است در مورد بازنگری افکار، تفکر نقادانه و کاربرد آن در روابط، انتخاب شغل و زندگی. محتوای ساده و روان و بسیار مفیدی داشت. همچنین به صورت کاملا کاربردی، به ارائه‌ی راهکار می‌پردازد. به نظر بنده، دنبال کردن اسامی افراد نام برده شده در کتاب و اصطلاحات خاص آن می‌تواند خیلی مفید باشد و تجربه‌ی خواندن این کتاب را پربارتر کند.»

هلن، یکی از خوانندگان کتاب در مورد آن می‌گوید:

«اگر نظر شما این هست که مرغتان یک پا دارد و به-سختی نظرات دیگران را تحمل می‌کنید یا فقط در فکر قانع کردن دیگران هستید، این کتاب مخصوص شماست. آدام گرانت در این کتاب فوق‌العاده عالی، جنبه‌های جدید و متفاوتی از تواضع را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد برخلاف ذهنیت اکثر افراد، چیزی که باعث تعامل درست و تاثیرگذاری صحیح در روابط می‌شود، تواضع و فروتنی همراه با داشتن حس کنجکاوی و دانشمندی هست. دانشمند و کنجکاو کسی است پیوسته در پی یافتن نکات جدید است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

پاراگرافی از کتاب که به توصیف شخصیت مایک لازاریدیس می‌پردازد را در زیر می‌خوانیم:

«احتمالا شما مایک لازاریدیس را نمی‌شناسید، ولی او تاثیر بسزایی در زندگی شما داشته است. از همان دوران‌ کودکی مشخص بود که مایک، همانند یک جادوگر الکترونیکی است. زمانی که چهارساله بود با لگو و کش‌های پلاستیکی برای خودش گرامافون درست می‌کرد. در دبیرستان، وقتی تلویزیون معلم‌ها خراب می‌شد، آن‌ها از مایک می‌خواستند که تعمیرش کند‌. او در اوقات فراغتش یک کامپیوتر ساخت و با طراحی زنگ‌هایی پیشرفته برای تیم‌های مسابقه‌ی سنجش اطلاعات عمومی دبیرستانش، توانست هزینه‌ی سال اول دانشگاهش را جمع کند. درست چند ماه قبل از این‌که مدرک‌ مهندسی برق خود را بگیرد، مایک کاری کرد که بسیاری از کارآفرینان موفق آن دوران انجام می‌دادند: از دانشگاه انصراف داد. دیگر زمان آن رسیده بود که‌ مایک، پسر دو مهاجر، تاثیر خود را بر جهان بگذارد و نامش را بر سر زبان‌ها بیندازد.»

پاراگرافی دیگر از کتاب که در مورد مایک و اولین موفقیت او را در ادامه می‌خوانیم:

«اولین موفقیت مایک، زمانی حاصل شد که دستگاهی برای خواندن بارکد روی فیلم‌ها، اختراع و به نام خودش ثبت کرد. این دستگاه به قدری کارآمد بود که مایک به‌واسطه‌ی آن، یک جایزه‌ی امی و یک اسکار در شاخه‌ی دستاوردهای فنی را از آن خود کرد. اما این موفقیت در مقایسه با اختراع بزرگ بعدی مایک، پیش پا افتاده بود. اختراعی که باعث شد شرکت مایک، سریع‌ترین رشد را بین شرکت‌های دنیا داشته باشد. دستگاه اصلی شرکت مایک خیلی زود طرفداران سرسخت خودش را پیدا کرد و از بیل گیتس گرفته تا کریستینا آگیلرا، خیلی‌ها مشتری ثابت او شدند. اپرا وینفری با هیجان می‌گفت: این دستگاه، به معنی واقعی کلمه زندگی من‌ رو تغییر داده. دیگه عمرا بتونم بدون این زندگی کنم.»

پارارگرافی از کتاب که به دانشمند بودن و لازمه‌ی دوباره فکرکردن در این شغل اشاره می‌کند را می‌خوانیم:

«اگر دانشمند باشید، بازاندیشی، پایه و اساس حرفه‌ی شما می‌شود. به شما پول می‌دهند که دائما متوجه محدود بودن اطلاعات‌تان باشید. از شما انتظار می‌رود که درباره‌ی چیزهایی که می‌دانید تردید کنید، درباره‌ی چیزهایی که نمی‌دانید کنجکاو شوید و دیدگاه‌هایتان را براساس داده‌های جدید به‌روزرسانی کنید. طی قرن گذشته، استفاده از این اصول علمی به پیشرفت‌های چشمگیری منجر شده است. دانشمندان زیست‌شناس پنیسیلین را کشف کردند، دانشمندان موشکی ما را به ماه فرستادند و دانشمندان علوم کامپیوتر، اینترنت را ساختند. اما دانشمند بودن‌ صرفا یک ‌شغل نیست، بلکه یک چهارچوب ذهنی است. نوعی رویکرد فکری که با حالت موعظه کردن، دادستانی کردن و سیاسی عمل کردن متفاوت است. ما زمانی وارد حالت دانشمند می‌شویم که در جست‌وجوی حقیقت هستیم: برای سنجش فرضیه‌ها و پی بردن به حقایق، آزمایش انجام می‌دهیم.»

دربارۀ نویسنده کتاب دوباره فکر کن

آدام گرانت در 13 آگوست 1981 در آمریکا چشم به جهان گشود. او روانشناس و نویسنده است و در حال‌ حاضر نیز در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا به تدریس می‌پردازد. آدام گرانت متخصص روانشناسی سازمانی است. او صدها مقاله تحقیقی، مقاله مجله، مقاله روزنامه و پست وبلاگ نوشته است.

از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به «گزینه دوم»، «نوآوران» و «بده، بستان» اشاره کردک که به فارسی ترجمه و چاپ شده‌اند.

نظر نویسنده دربارۀ کتاب دوباره فکر کن

آدام گرانت در بخش مقدمۀ کتاب دوباره فکر کن، اهداف این کتاب را این‌چنین توصیف کرده است:

«این کتاب، فراخوانی برای رها کردن دانش و عقاید منسوخ، و نیز تثبیت خودانگاره‌مان نه بر اساس ثبات رای بلکه با اتکا بر انعطاف‌پذیری است. اعتقاد دارم که در صورت تسلط بر هنر بازنگری و تجدیدنظر، شرایط بهتری برای موفقیت‌های کاری خواهید داشت و زندگی‌تان راضی‌کننده‌تر خواهد شد. تجدیدنظر می‌تواند کمک‌حال شما در زمینۀ خلق راهکارهای جدید برای مسائل کهنه و اصلاح راهکارهای قدیمی برای مسائل جدید باشد.»

نکات جالب دربارۀ کتاب دوباره فکر کن

  • آدام گرنت قبل از نوشتن کتاب دوباره فکر کن و در دوران تحصیل خود در رشتۀ «روانشناسیِ سازمان‌دهی»، یک شعبده‌باز حرفه‌ای بوده است.
  • کتاب حاضر برگرفته از دانش و تجربیات نویسنده در مقام استاد دانشگاه‌های معروفی مانند دانشگاه «پنسلوانیا» است.

اقتباس‌ها از کتاب دوباره فکر کن

متاسفانه از این کتاب اقتباسی صورت نگرفته است.

افتخارات و جوایز کتاب دوباره فکر کن

  • نامزد بهترین کتاب منتخب سایت «گودریدز» برای بخش «ادبیات غیرداستانی» در سال 2021
  • شماره 1 پرفروش‌ترین کتاب‌های‌ نیویورک‌تایمز در سال 2021

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب دوباره فکر کن

نظرات برخی از افراد و نشریات مشهور را راجع به کتاب دوباره فکر کن را با هم بخوانیم:

  • «آدام گرانت معتقد است که داشتن ذهن باز یک مهارت قابل آموزش است. و هیچ‌کس نمی‌تواند این مهارت بسیار ارزشمند را بهتر از او در این کتاب شگفت‌انگیز آموزش دهد. تضمین می‌کنم بینش خیره‌کننده‌ی این کتاب شما را وادار می‌کند در نظرات و مهم‌ترین تصمیمات خود تجدید نظر کنید.» -دانیل کانمن، برنده جایزه نوبل اقتصاد، نویسندۀ شماره 1 پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و نویسندۀ کتاب «تفکر، سریع و کند»
  • «خوانندگان در بسیاری از استدلال‌های قانع‌کننده او نقاط مشترکی پیدا می‌کنند. و این امر این کتاب را به مطالعه‌ای قابل تأمل تبدیل می‌کند.» - سایت Booklist
  • «گزارشی به سرعت پیش‌رونده توسط یک مرجع برجسته در روانشناسی تفکر.» -نشریه Library Journal
  • «برای هرکسی که می‌خواهد در خانه، محل کار یا مدرسه فرهنگ یادگیری و کاوش ایجاد کند، گرانت تحقیقات پیچیده‌ای را به یک نظر قانع‌کننده تبدیل می‌کند که چرا هر یک از ما باید به طور مداوم مفروضات قدیمی را زیر سوال ببریم و ایده‌ها و دیدگاه‌های جدید را بپذیریم.» -مجلۀ Entrepreneur

خرید کتاب دوباره فکر کن

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب دوباره فکر کن را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به کتاب‌های روانشناسی علاقه‌مندید، به صفحه خرید کتب روانشناسی هم سری بزنید.

اگر به کتاب‌های انگیزشی علاقه‌مندید، به صفحه خرید کتب انگیزشی هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دوباره فکر کن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.