جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

چهار میثاق

قیمت:
75,000 تومان
مشخصات کتاب چهار میثاق
کشور مبدا
تعداد صفحات
136 صفحه
شابک
9789647390958
سال خلق اثر
1997
سال انتشار
1401
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
53
این کتاب در یک نگاه

کتاب «چهار میثاق» نوشته‌ی دون میگوئل روئیز را دل‌آرا قهرمان به فارسی برگردانده‌ و انتشارات ذهن آویز آن را منتشر کرده است. دون میگوئل روئیز در کتاب «چهار میثاق» به چهار باور محدودکننده در انسان می‌پردازد که مانع از شادی درونی می‌شوند. این کتاب برای کسانی که در پی شادی و رهایی از رنج هستند مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب چهار میثاق

چهار میثاقی که دون میگوئل روئیز درباره‌ی آن‌ها توضیح می‌دهد عبارت هستند از: 1- کلام خود را به گناه آلوده نکنید. 2- هیچ چیز را به خود نگیرید. 3- تصورات باطل را کنار بگذارید. 4- نهایت تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت به کار گیرید.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

«کلام قدرتمندترین ابزاری است که به عنوان موجودی بشری در اختیار دارید، و این ابزاری جادویی است. اما مانند شمشیری دو لبه، کلام شما می‌تواند زیباترین رویاها را بیافریند و یا همه‌چیز را در اطراف شما نابود سازد. یک لبه آن استفاده نادرست از کلام است، که دوزخی واقعی می‌سازد. لبه دیگر آن بی عیب و نفص بودن کلام است، معصوم بودن آن است، که فقط زیبایی، عشق و بهشت زمینی را می‌آفریند. کلام بسته با این که چگونه مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است شما را آزاد سازد و یا شما را از آنچه اکنون هستید بیشتر دربند کند. همه افسونی که شما در اختیار دارید، مبتنی بر کلام است. کلام شما افسون خاص است و استفاده غلط از آن جادوی سیاه. در هر شرایطی بیشترین تلاشتان را بکنید، نه بیشتر و نه کمتر. اما به خاطر داشته باشید که بیشترین تلاش شما همواره یکسان نیست. همه‌چیز زنده است و دائما در حال تغییر، پس گاهی اوقات بیشترین تلاش شما از کیفیتی عالی برخوردار است و گاهی اوقات به اندازه کافی خوب نیست. وقتی صبح سرحال و پرانرژی از خواب بیدار می‌شوید، بیشترین تلاشتان بهتر از زمانی است که شب است و خسته هستید. بیشترین تلاش شما وقتی سالم هستید به نسبت وقتی بیمار هستید یا زمانی که هوشیار هستید نسبت به وقتی که گیج هستید متفاوت است. بیشترین تلاش شما بستگی به این دارد که خوشحال هستید یا ناراحت یا خشمگین یا حسود. مشکل بیشتر افراد این است که مهار عواطف خویش را از دست می‌دهند. آن‌گاه عواطف هستند که رفتارهای انسان را در اختیار دارند، و نه برعکس. وقتی اختیار از دستمان خارج می‌شود، چیزهایی می‌گوییم که نباید بگوییم و کارهایی می‌کنیم که نباید بکنیم. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که با کلام خویش گناه نکنیم و تبدیل به جنگجویی معنوی شویم.»

درباره نویسنده کتاب چهار میثاق

دون میگوئل روئیز نویسنده‌ی مکزیکی است که در سال 1952 زاده شده است. روئیز در دانشکده‌ی پزشکی تحصیل کرد و جراح شد و سال‌ها در زمینه‌ی پزشکی کار کرد. اما یک تصادف باعث شد که در زندگی او تغییراتی ایجاد شود و به آموزه‌های اخلاقی روی بیاورد. او زیر نظر یک شمن تعلیم دید و ورزیده شد. او که به بیداری درون توجه ویژه‌ای دارد در این زمینه سخنرانی‌های متعددی ایراد کرده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «چهار میثاق»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.