جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

فریب ایکاروس

قیمت:
154,000 تومان
مشخصات کتاب فریب ایکاروس
کشور مبدا
تعداد صفحات
256 صفحه
شابک
9786226650496
سال خلق اثر
2012
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

«فریب ایکاروس: تا کجا حاضرید اوج بگیرید» (The Icarus Deception: How High Will You Fly?) نوشته‌ی ست گادین، سخنران و نویسنده‌ی معروف است. نام این کتاب از افسانه‌ی ایکاروس الهام گرفته شده که به‌خوبی به محتوای کتاب اشاره می‌کند. در این افسانه پدر ایکاروس او را از پرواز در ارتفاع خیلی کم و خیلی زیاد بر حذر می‌دارد. ارتفاع خیلی زیاد، استعاره از رعایت جانب احتیاط و ارتفاع خیلی کم، به معنای دست کم گرفتن خودمان است. ست گادین در قالب فصل‌هایی کوتاه، بعضی از این اشتباهات شناختی و رفتاری را یادآور می‌شود، با استفاده از مثال‌ها و ارجاعات آن‌ها را روشن‌تر ساخته و برای‌شان راه‌حل‌هایی ذهنی و عملی ارائه می‌دهد. انتشارات آموخته کتاب «فریب ایکاروس» را با ترجمه‌ی سعید یاراحمدی منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب فریب ایکاروس

این کتاب سعی دارد بگوید که ما نه شغلمان هستیم و نه چیزی که اجتماع از ما انتظار دارد باشیم. ست گادین استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها و مفاهیم تجاری مختلف را در صورتی که به آن‌ها جامه‌ی عمل نپوشانیم، بی¬ارزش می‌داند و از "رفتار متعادل" به عنوان یک هنر یاد می‌کند. هنرِ حفظ جایگاهی، که میان بلندپروازی و قناعت بیش از حد قرار دارد و باعث می شود در آینده نه دچار احساس سرخوردگی شویم و نه فریب خوردگی.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب فریب ایکاروس چیست؟

مایکل از کاربران سایت «گودریدز» نوشت: «مثل همیشه، سِت به ما الهام می‌بخشد که منتظر انتخاب شدن نمانیم، بلکه جایگاه خود را پیدا کنیم و در جهان تثبیتش کنیم.»

یکی دیگر از کاربران «گودریدز» عنوان کرده است: «در حین خواندن این کتاب، برنامه‌ریزی برای شروع دو پروژه‌ی هنری جدید که مدت‌ها در نظرم بود، اما متوقفشان کرده ‌بودم را، نهایی کردم. دو مقاله و بیش از ده صفحه یادداشت در مورد ایده‌های جدیدم نوشتم. زیر ده‌ها نقل‌قول خط کشیدم. هنگام خواندن این کتاب، ترس‌هایم را در آغوش گرفتم و شروع به کارهای هنری کردم. این کتاب زندگی مرا تغییر داد.»

Muhamed نیز این کتاب را پیشنهاد داده و نوشته است: «بیشتر شبیه مجموعه مقالات یا پست‌های وبلاگ به نظر می‌رسید. اما پیام کتاب بسیار ارزشمند است. خوشحالم که آن را خواندم. واقعا به آن دسته از افراد خلاق توصیه می‌شود که برای پیدا کردن خودشان و تعیین جایگاهشان با تنظیم شرایط جدید تلاش می کنند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب با عنوانِ «سه پرسش بی‌فایده» آمده است: «ایده‌هایت را از کجا می‌آوری؟ از چه نوع نرم‌افزاری برای نوشتن استفاده می‌کنی؟ بعدش باید چه کار کنم؟ پاسخ‌ها در کل اهمیت ندارند. انتخاب ابزارها اهمیت ندارد؛ شیوه اهمیت ندارد. شما به راهنما نیاز ندارید؛ به تجربه نیاز دارید، به بهترین نوع تجربه، به تجربه‌ی شکست مکرر. برای درک کار خود و هدف آن نیاز به سلیقه‌ی خوب دارید و این سلیقه را نه با تقلید از کسانی که قبل از شما به خلق هنر پرداخته‌اند بلکه با شکست خوردن به دست می‌آورید، با کشف مکرر این‌که چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی جواب نمی‌دهد.»

گادین در بخشی از کتاب عنوان کرده که راه‌حل جایگزین برای استخدام شخصی که کارهای شما را انجام دهد، استخدام کسی است که برای او کار می‌کنید. او این جمله را چنین توضیح می‌دهد: «کارآفرینان اغلب این کار را زمانی انجام می‌دهند که از سرمایه‌گذاران خطرپذیر پول تامین می‌کنند. سرمایه‌گذاران خطرپذیر در نهایت سر از هیات مدیره در می‌آورند؛ آن‌ها کسانی هستند که نتایج دوره‌های سه ماهه را مطالبه می‌کنند و صفحات گسترده و اسلایدهای استراتژی شرکت را به‌دقت بررسی می‌کنند و سپس اجازه‌ی خود را صادر می‌کنند.»

درباره نویسنده کتاب فریب ایکاروس

ست گادین (Seth Godin) کارآفرین، سخنران و نویسنده‌ی آمریکایی است که در سال 1960 متولد شد و اکنون، دهه‌ی ششم زندگی‌اش را می‌گذراند. او در دو رشته‌ی علوم کامپیوتر و فلسفه در دانشگاه تافتس (Tufts) تحصیل کرد و در رشته‌ی MBA از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شد. گادین شرکتی فعال در حوزه‌ی تبلیغات اینترنتی به نام Yoyodyne تاسیس کرد که در سال ۱۹۹۸ آن را به شرکت یاهو فروخت. در سال 2005 شرکت دیگری به نام Squidoo تاسیس کرد و آن را نیز در سال ۲۰۱۴ به HubPages فروخت.

ست گادین را به متفاوت بودن و متفاوت فکر کردن می‌شناسند. او معتقد است که دوران سلطنت تلویزیون در جهان به پایان رسیده است. منظور وی بیشتر تیزرها و تبلیغات است. از نظر او رمز موفقیت یک ایده، تاثیرگذار بودن و به یادماندنی بودن آن است، نه این‌که با فشار و هزینه‌های هنگفت، آن را به مردم تحمیل کنیم. او معتقد است اگر مردم ایده‌ای را بپسندند، با پول، وقت و منابع خود، به تبلیغ و اطلاع‌رسانی در مورد آن می‌پردازنند.

ست گادین حدود ۲۰ کتاب دارد که به بیش از ۳۵ زبان ترجمه شده‌اند. از جمله کتاب‌های او می‌توان به «گاو بنفش»، «قبایل» و «مهره حیاتی» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «فریب ایکاروس»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.