جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

قدرت مثبت اندیشی

قیمت:
320,000 تومان
مشخصات کتاب قدرت مثبت اندیشی
کشور مبدا
تعداد صفحات
352 صفحه
شابک
9789643802684
سال خلق اثر
1400
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
909
این کتاب در یک نگاه

کتاب «قدرت مثبت‌اندیشی» یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی است که می‌تواند روی نگرش شما به‌شدت تاثیرگذار باشد. این کتاب را کشیشی مسیحی به نام نورمن وینسنت پیل نوشته و در سال ۱۹۵۲ به چاپ رسانده است. با توجه به استقبال فوق‌العاده‌ای که از این کتاب صورت گرفت، در ایران نیز توسط انتشارات ثالث و با ترجمه‌ی اسماعیل حسینی در ۷۲۳ صفحه منتشر شد و در حال‌حاضر به چاپ هشتم رسیده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب قدرت مثبت اندیشی

کتاب «قدرت مثبت‌اندیشی» یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی است که می‌تواند روی نگرش شما به‌شدت تاثیرگذار باشد. این کتاب را کشیشی مسیحی به نام نورمن وینسنت پیل نوشته و در سال ۱۹۵۲ به چاپ رسانده است. با توجه به استقبال فوق‌العاده‌ای که از این کتاب صورت گرفت، در ایران نیز توسط انتشارات ثالث و با ترجمه‌ی اسماعیل حسینی در ۷۲۳ صفحه منتشر شد و در حال‌حاضر به چاپ هشتم رسیده است. بیش‌تر آموزه‌های این‌ کتاب با توجه به این‌که نویسنده‌اش یک کشیش است، از کتاب مقدس انجیل گرفته شده است. این کتاب با راهکارهایی که ارائه می‌دهد باعث می‌شود که بتوانید موانعی که بر سر راه به خوشبختی رسیدنتان قرار دارند را بردارید. کتاب «قدرت مثبت‌اندیشی» سرشار از انرژی مثبت است و همواره در تمام کلماتش سعی می‌کند این انرژی را انتقال دهد. نویسنده در این‌ کتاب برای درک بهتر مفاهیم از داستان‌های واقعی و گفت‌وگو با اشخاص گوناگون بهره گرفته است و با شکافتن دقیق صحبت‌های آنان، نکات بسیار کلیدی و تکنیک‌های موثری را برای رسیدن به آرامش روحی بیان می‌کند. در این‌ کتاب به قدرت فوق‌العاده‌ی ذهن اشاره می‌شود و تاثیر شگفت‌انگیز این قدرت را به طور ویژه واکاوی می‌کند.

درباره ترجمه کتاب قدرت مثبت اندیشی

  • کتاب قدرت مثبت اندیشی اثر نورمن وینسنت پیل به بیش از 40 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • کتاب قدرت مثبت اندیشی در ایران نیز بارها توسط مترجمان مختلف با اسامی گوناگون به زبان فارسی برگردانده شده است. اولین بار با عنوان «مثبت درمانی» با ت‍رج‍م‍ه‌ ت‍وران‍دخ‍ت‌ ت‍م‍دن‌ (م‍ال‍ک‍ی‌) توسط انتشارات روشنگران در سال ۱۳۷۱ انتشار یافته است. همچنین اسماعیل حسینی در نشر ثالث، این اثر را نخستین بار در سال ۱۳۸۶ منتشر کرده است.

امتیاز کتاب قدرت مثبت اندیشی در گودریدز

  • تعداد نظرات: 1,976
  • تعداد امتیازدهی: 106,518
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.17

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب قدرت مثبت اندیشی

  • مسیری که به خوشبختی ختم می‌شود: قلب خود را از نفرت و ذهن خود را از نگرانی رها کنید.
  • مشکل بسیاری از ما این است که ترجیح می‌دهیم با تحسین ویران شویم تا این‌که با انتقاد نجات یابیم.
  • دعا کنید، تجسم کنید و به واقعیت تبدیل کنید.
  • به خودتان ایمان داشته باشید! به مهارت‌های خود ایمان داشته باشید! بدون اعتماد متواضعانه اما معقول به قدرت‌های خود نمی‌توانید موفق یا شاد باشید.
  • باور داشته باشید که مشکلات، راه‌حل و راهکار دارند. باور داشته باشید که می‌توان بر آن‌ها چیره شد. باور داشته باشید که می‌توانید بر آنها فائق آیید و بالاخره، باور داشته باشید که می‌توانید آن‌ها را حل کنید.
  • یکی از قوی‌ترین مفاهیم، ​​که درمان قطعی برای کمبود اعتمادبه‌نفس است، این فکر است که خدا در با شماست و به شما کمک می‌کند.
  • خودشناسی سرآغاز اصلاح خویشتن است.
  • دنیای شما چیزی نیست جز افکاری که در مورد تجربیات خود دارید.
  • او از عشق به خود رنج می‌برد که علاج اصلی آن عشق به دیگران است.
  • ما در حال درک حقیقتی بنیادین هستیم که تابه‌حال از آن غافل بودیم: بخش عمده‌ی وضعیت جسمانی ما را وضعیت روحی‌مان تعیین می‌کند و زندگی عاطفی ما به شکلی گسترده به‌وسیله‌ی زندگی فکری ما شکل می‌گیرد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب قدرت مثبت‌اندیشی چیست؟

هریسا راجع به این کتاب، نظرش را این‌گونه بیان می‌کند:

«گاهی اوقات در زندگی شخصی دچار ناملایمات و افسردگی‌های کوتاه‌مدتی می‌شدم. کتاب‌های زیادی را در این رابطه مطالعه کردم اما تاثیر زیادی روی روحیاتم نداشتن.. به معرفی یکی از دوستانم با کتاب قدرت مثبت‌اندیشی آشنا شدم و از همان ابتدا با کلام زیبا و اثربخش آن، روحم را در مسیر مثبت این کتاب قرار دادم. نویسنده در این کتاب، خیلی آرام و با آرامش سعی می‌کند به مخاطب بگوید که مثبت‌اندیشی تنها یک اقدام و کار نیست. بلکه مجموعه‌ای از کارها و همین‌طور مجموعه‌ای از اقدامات ذهنی و روحی است که اگر به طور مستمر انجام شود، قطعا تاثیرگذار خواهد بود.»

جملاتی از کتاب قدرت مثبت اندیشی که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

پاراگراف ابتدایی کتاب که جرقه‌ای برای مطالعه‌ی این کتاب است را در زیر می‌خوانیم:

«خودتان را باور کنید! به توانایی‌های خویش ایمان بیاورید! خودتان را دست کم نگرفته و بدانید بدون اعتمادی منطقی به قدرت‌های خود، هرگز روی موفقیت و شادمانی را نخواهید دید. احساس حقارت و خوب نبودن، مانعی بر سر راه آرزوهای شما قرار می‌دهد. اما اعتماد به نفس، راه شما به سوی خوشبختی و واقع‌نگری را باز می‌کند. این کتاب هم، به علت اهمیت همین نگرش ‌ذهنی است که می‌خواهد به شما کمک کند تا خودتان را باور کرده و نیروهای درونی خویش را آزاد کنید. اطلاع از تعداد افراد بیچاره‌ای که به علت داشتن عقده‌‌ی حقارت، خود و زندگیشان را به نابودی کشانده‌اند، رقت انگیز است. اما من نمی‌خواهم شما هم جزو این دسته باشید. ما می‌خواهیم با کمک یکدیگر و تاثیر شگفت‌انگیز ایمان شما از این گرداب رها شویم.»

پارارگرافی زیبا از کتاب که یک راهکار برای زندگی پر از آرامش را پیشنهاد می‌دهد، در زیر می‌خوانیم:

«گوشی پر از مشکلات» یا «ذهنی پر از آرامش»، انتخاب شما کدام است؟ اساس این انتخاب، ریشه در تغییر دیدگاه‌ ذهنی دارد. اگرچه این تغییر ممکن است نفس‌گیر باشد، اما مطمئنا بهتر از تن دادن به زندگی عذاب‌آور کنونی است. آرامش هدیه‌ی خداوند به بشر است. پس چرا نباید طرز فکر خود را در جهت دریافت این موهبت تغییر داد و برای رسیدن به آن تلاش کرد؟ پزشکی می‌گوید: «بسیاری از بیماران من مشکلی به جز طرز فکرشان ندارند. بنابراین من نسخه‌ای را برای این دسته می‌نویسم که در هیچ داروخانه‌ای یافت نمی‌شود. من از آن‌ها می‌خواهم این جمله را بارها برای خود تکرار کنند: «با تازه کردن فکر خود، دنیایتان را دگرگون کنید. برای بهتر کردن وضعیت جسمی و شادتر زیستن، باید فکر را عوض کرد. بنابراین بیماران من با پیروی از این نسخه، به ذهنی پر از آرامش دست می‌یابند. اولین قدم برای رسیدن به ذهنی پر از آرامش، روش «خالی کردن ذهن» است. این کار باید دو بار در روز (و حتی اگر لازم است بیش‌تر) انجام شود. یعنی باید ذهن را از ترس‌ها، نفرت‌ها، ناامیدی‌ها، افسوس‌ها و احساس گناه پاک کرد.»

پاراگرافی دیگر از کتاب را که در مورد خستگی و بی‌علاقگی در مورد کارها می‌گوید و راهکاری نیز برای آن ارائه می‌دهد را در زیر می‌خوانیم:

«خستگی بسیاری از افراد فقط به دلیل بی‌علاقگی آن‌ها به امور و اتفاقات است. گویی هرگز هیچ رویدادی آن‌ها را به حرکت وا  نمی‌دارد. هیچ حادثه‌ای آن‌ها را از جا نمی‌کند و بود و نبود هیچ چیز فرقی برای آن‌ها ندارد. فقط گاهی نگرانی‌ها، ترس‌ها و ناامیدی‌های بی‌اهمیت زندگی برایشان معنی‌دار می‌شود. در واقع دنیای این افراد را پیگیری یک سری مسائل بی‌ارزش و سرگرم شدن با آن‌ها تشکیل داده است. پس خسته شدن در این دنیای پوشالی تعجب برانگیز نیست. در حالی که بهترین راه برای فرار از این وضعیت، اعتقاد پیدا کردن به مسائلی واقعی و با ارزش است. شما زمانی انرژی از دست می‌دهید که ذهنتان دچار یکنواختی شده باشد. ذهن یکنواخت نیز حوصله‌ی انجام هیچ کاری را نخواهد داشت. پس به دنبال کاری بگردید که به آن علاقه‌مند هستید و توجه صددرصدتان را به آن اختصاص بدهید. از خودتان بیرون بیایید. از یک جا نشستن و غر زدن دست بردارید. هر چه قدر غرق کار بزرگ‌تری شوید، بیش‌تر انرژی می‌گیرید. در این صورت دیگر فرصتی برای موشکافی‌های بی‌دلیل در مشکلات احساسی را پیدا نخواهید کرد. البته باید بگویم این قبیل مشکلات افراد پرانرژی همواره به سرعت حل می‌شوند.»

درباره‌ی نویسنده کتاب قدرت مثبت اندیشی

دکتر نورمن وینسنت پیل در ۳۱ ماه مه سال ۱۸۹۸ در اوهایوی آمریکا چشم به جهان گشود. او از سال ۱۹۲۲ به کلیسا رفت و کشیش شد. او تحصیلات خودش را در دانشگاه وسلیان اوهایو و همچنین دانشکده‌ی الهیات دانشگاه بوستون گذرانده است. او ایده‌ی جالبی را زمانی که کشیش بود عملی کرد و آن ایده، ایجاد یک کلینیک در کنار کلیسا بود. او این کلینیک را همراه با یکی از دوستانش به نام اسماعیل بلینتون که یک روانکاو بود راه‌اندازی کرد و در آن‌جا به درمان بیماران از طریق مفاهیم دینی و روانکاوانه می‌پرداخت. او سرانجام در سن ۹۵ سالگی بر اثر سکته درگذشت.

نظر نویسنده درباره کتاب قدرت مثبت اندیشی

زمانی که این کتاب را می‌نوشتم هرگز به ذهنم خطور نکرد ممکن است روزی شاهد چاپ دو میلیون نسخه از آن باشم. صادقانه بگویم به خاطر کتاب‌هایی که فروش رفته خدا را شکر نمی‌کنم اما بسیار از او سپاسگزارم که توانسته‌ام به افراد بی‌شماری فلسفه‌ای ساده و عملی برای زندگی موفق ارائه کنم. قوانینی را که در این کتاب به شما آموزش می‌دهم در طول سال‌ها با سختی زیاد و از طریق آزمون‌وخطا برای یافتن شیوه درست زندگی یاد گرفته‌ام. راه‌حل مشکلاتم را در این قوانین یافته‌ام و باید بگویم مشکلات حل ناشدنی بسیاری داشته‌ام. در این کتاب تلاش کرده‌ام تجربه معنوی‌ام را با شما در میان بگذارم؛ زیرا این تجربه به من کمک کرده است و فکر می‌کنم به شما هم کمک خواهد کرد.

نکات جالب درباره کتاب قدرت مثبت اندیشی

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • از پیل به‌عنوان «پدر مثبت اندیشی» جهان یاد می‌شود. او ۴۶ کتاب نوشته است و چهره شناخته شده‌ای در آمریکا است.
  • پیل با رئیس‌جمهورهای آمریکا آیزنهاور و نیکسون دوست صمیمی بود که هر دو به آموزه‌های مثبت اندیشی او احترام زیادی می‌گذاشتند.
  • دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، پیل را «کشیش خود» و «یکی از بزرگ‌ترین سخنرانانی» خوانده است که او تاکنون دیده است.
  • هلن هادسل ملقب به «ملکه مسابقات» کتاب قدرت مثبت اندیشی را عامل برنده شدن خود در مسابقات می‌دانست.
  • در فیلم زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman ) به کتاب ارجاع داده شده است.
  • به نقل از نویسنده این کتاب تنها با هدف کمک به خواننده برای دستیابی به یک زندگی شاد، رضایت‌بخش و ارزشمند نوشته شده است.

اگر در جستجوی آرامش ذهنی هستید، کتاب قدرت مثبت اندیشی یک گزینه کلاسیک و مناسب برای خواندن است.

افتخارات و جوایز کتاب قدرت مثبت اندیشی

  • کتاب پرفروش بین‌المللی با بیش از پنج میلیون نسخه فروش
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز در سال ۱۹۵۲

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب قدرت مثبت اندیشی

کتاب قدرت مثبت اندیشی اثر نورمن وینسنت پیل علیرغم نقدهای اساتید الهیات و متخصصان روانشناسی با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شد در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «انبوهی از پیروان شهادت دادند که پیام پیل زندگی آنها را به سمت بهتر شدن سوق داد و بهترین راهکار برای ترکیب ایمان و عمل‌گرایی را به آنها نشان داد.» — The Los Angeles Times
  • «این کتاب، کتابی روشنگر و الهام‌بخش است. به خوانندگان انگیزه می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا قوی باشیم. در کل برای من کتاب خواندنی خوبی بود و به دوستداران ادبیات غیرداستانی، آن را توصیه می‌کنم.» — آدیتی دبنات، Medium
  • «...کتاب مطابق با اکثر آثار کلاسیک خودیاری، می‌گوید که بالاترین اخلاق، تحقق توانایی‌های بالقوه است: تسلیم شدن به معنای انکار تمام پاداش‌های معنوی و مادی است که به حق از آن شماست.» — تام باتلر-باودون، 50 کتاب کلاسیک خودیاری: 50 کتاب الهام‌بخش برای متحول کردن زندگی

خرید کتاب قدرت مثبت اندیشی

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب قدرت مثبت اندیشی را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به کتاب های انگیزشی علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید کتاب انگیزشی هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «قدرت مثبت اندیشی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.