جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

زنان زیرک/ چرا مردها عاشق زنان زیرک می شوند

قیمت:
130,000 تومان
مشخصات کتاب زنان زیرک/ چرا مردها عاشق زنان زیرک می شوند
کشور مبدا
تعداد صفحات
272 صفحه
شابک
9786002501462
سال خلق اثر
2002
سال انتشار
2002
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
24
این کتاب در یک نگاه

کتاب «چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند» با عنوان اصلی Why men love bitches نوشته شری آرگو به زبان طنز و با نگاه روانشناسانه به بررسی روابط میان زن و مرد می‌پردازد. این کتاب همواره یکی از پرفروش‌ترین آثار آمازون و نیویورک‌تایمز بوده که بارها تجدید چاپ شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب زنان زیرک/ چرا مردها عاشق زنان زیرک می شوند

کتاب «چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند» یک راهنما برای روابط میان زن و مرد است و زنانی را خطاب قرار می‌دهد که برای جلب توجه مردان، مطیع بودن را انتخاب کرده‌اند. او در این کتاب شرح می‌دهد که چرا چنین زنانی در نگاه مردان جذاب به نظر نمی‌رسند و چرا این‌گونه زنان باید رفتار خود را تغییر بدهند. آرگو در کتابش شرح می‌دهد که مردان با وجود تفاوت‌های شخصی، اجتماعی و فرهنگی از ضعف‌های مشترک فرافرهنگی رنج می‌برند. زنان می‌توانند با شناسایی این نکات، یک رابطه شاد و سالم و پایدار بسازند.

شری آرگو در این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه اعتمادبه‌نفس خود را در مقابل مردان بالا ببرید و از نه گفتن نهراسید. با خواندن این کتاب به زنی تبدیل می‌شوید که در مقابل مردان قدرتمند و زیرک به نظر می‌رسد و هیچ مردی نمی‌تواند بر او سلطه داشته باشد؛ زنی ثابت‌قدم و سرزنده که هرگز دنباله‌روی مردان نیست و استقلال فردی دارد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند» چیست؟

پگی جی‌میلر روان‌درمانگر در مورد این کتاب نوشته است: «اطلاعات مهم بسیاری در این کتاب به زبان ساده برای زنان شرح داده شده. از سوی دیگر گویش طنز نویسنده، کتاب را مطبوع‌تر می‌کند؛ مانند یک بادام شیرین بعد از بادامی تلخ.» تایید یک روان‌درمانگر نقطه مثبتی برای شری آرگو به شمار می‌رود.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

شری آرگو در این کتاب به زنان می‌آموزد که چگونه خود را باور داشته باشند و حتی سرسخت‌ترین مردان را با مهارت‌های زنانه به دام بیندارند: «اگر یک مرد تلاش کند خودش را برتر نشان دهد و از بالا به یک زن نگاه کند، اما زن به جای اینکه خودش را دست کم بگیرد وقار و غرور خودش را حفظ کند، ورق برمی‌گردد. همان مردی که از تعهد فراری بود، ناگهان طالب رابطه می‌شود. او شروع به رویابافی می‌کند که این زن را به دست می‌آورد و او برایش آشپزی می‌کند، جوراب‌هایش را می‌شوید و مطیع و دنباله‌روی او می‌شود. اما اگر در همان ابتدا شخصیت این زن برایش ذلیل و وابسته جلوه کند، ارزشش را پیش مرد از دست می‌دهد.»

او معتقد است غر زدن بدترین واکنشی است که زنان به بی‌توجهی مردان نشان می‌دهند. به باور آرگو یک زن زیرک باید دست از شکایت کردن بردارد و با ذکاوت، در پی حل کردن مشکل باشد: «مثل یک فرد بی‌خانمان که گدای لقمه‌ای نان است، گدای محبت نباش؛ تو نامزد یا سرگرمی او نیستی که اگر به تو بی‌توجهی کرد، کمی غُر بزنی و از او جدا شوی. به‌عنوان همسر، غُرزدن‌های هرروزه هیچ کمکی به وضعیت زندگی نخواهد کرد. در این کتاب قدم به قدم روی تغییر رفتار کار می‌کنیم. زمانی که بالای سر مردت بایستی و مدام به او غُر بزنی، کم‌کم گوشه‌گیری خواهد کرد.»

به عقیده او برخلاف تصور بیشتر زنان، آنچه مردان را جذب می‌کند، اغواگری نیست؛ بلکه استقلال و عدم وابستگی است: «این‌گونه نیست که زن مستقل، رفتار هرزه‌وار دارد یا محافظه‌کار است. این زن خودش برای خودش ارزش قائل می‌شود و دیگران هم باید این‌چنین با او رفتار کنند. با این رفتار، زن مستقل به‌راحتی فرمان رابطه را به دست می‌گیرد. مردان با نگاه به چنین زنی او را سرد تصور می‌کنند و فکر می‌کنند هیچ مردی نمی‌تواند او را به‌دست بیاورد. و حتی خودش هم فکر نمی‌کند بتواند او را به‌دست آورد، پس حتی این فکر را که بخواهد او را برای خوش‌گذرانی و تفریح به‌دست آورد، به ذهنش راه نمی‌دهد.»

درباره نویسنده

شری آرگو -نویسنده آمریکایی‌الاصل- در سال 1977 در فرانسه متولد شد. تعدادی از کتاب‌های او با موضوع روابط فردی و عاشقانه در لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفته‌اند. پوراندخت رمدانی غیر از کتاب حاضر، کتاب دیگری با عنوان «شخصیت‌سازی با نظم» نوشته کورتیس لئون را نیز ترجمه کرده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «زنان زیرک/ چرا مردها عاشق زنان زیرک می شوند»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.