جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

شکاف اعتماد به نفس

قیمت:
382,000 تومان
مشخصات کتاب شکاف اعتماد به نفس
کشور مبدا
تعداد صفحات
384 صفحه
شابک
9786007152409
سال خلق اثر
1401
سال انتشار
1401
قطع
پالتویی
جلد
نرم
نوبت چاپ
6
این کتاب در یک نگاه
«شکاف اعتماد به نفس» از مهم‌ترین کتاب‌های راس هریس است که در ایران به همت نشر سایه سخن و با ترجمه‌ی خوب سحر محمدی به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب شکاف اعتماد به نفس
احتمالا تا به حال حداقل یک‌بار در چنین موقعیتی قرار گرفته‌اید؛ در جمعی حاضر شد‌ه‌اید و  به دلیل کمبود و حتی گاهی نبود اعتماد به نفس نتوانسته‌اید از حق خود دفاع یا عقاید خود را به طور شفاف بیان کنید و همین موضوع مسبب سرخوردگی طولانی مدت شما شده و روح و روان‌تان را آزرده ساخته است. شاید هم تا به حال بارها و بارها بر روی این ضعف‌تان درپوش گذاشته‌اید و با جمله‌ی «من درونگرا هستم و این طبیعت من است.» خود را فریب داده‌اید. خیلی از مردم به دلیل کمبود اعتماد به نفس فرصت‌های بی‌شماری را در زندگی تحصیلی، کاری و حتی روابط عاطفی‌شان از دست داده‌اند. این مشکل یکی از اساسی‌ترین مشکلات بشر متمدن است. حال زمان آن رسیده که یک بار برای همیشه با این مشکل اساسی در زندگی‌تان رو در رو شوید و اختلافتان را چشم در چشم با او حل کنید. راس هریس که  در کارنامه‌ی نویسندگی خود کتاب پرفروش تله‌ی شادمانی را داراست در این کتاب‌هم تلاش کرده به خواننده کمک کند تا از تله‌ای به نام «شکاف اعتماد به نفس» به سلامت عبور کند. این کتاب را بخوانید، از قلم و ترجمه‌ی روانش لذت ببرید و بدانید که اگر بعد از مطالعه‌ی این کتاب از راهکارهایش استفاده کنید اتفاقات غیرمنتظره‌ای در زندگی، انتظار شما را می‌کشد.
نظر خوانندگان درباره‌ کتاب «شکاف اعتماد به نفس» چیست؟
مارتا بِک آمریکایی که خود او نیز نویسنده‌ی قابل احترام و مشهوری است در مورد این کتاب گفته: «این کتاب می‌تواند شما را از سال‌ها مبارزه‌ی روانی نجات دهد ، شما را از الگوهای عاطفی منفی رها کند و به شما برای داشتن زندگی بسیار شادتر و پربارتر کمک کند.»
زهرا واحدی یکی از خوانندگان این کتاب در مورد تجربه‌ی مطالعه‎ی خود برایمان این‌گونه نوشته:
«اگرکتاب را عمیق می‌خوانید و تمرینات را انجام می‌دهید بخرید، وگرنه جز اتلاف وقت و هزینه برای شما سودی نخواهد داشت.»
یکی از کاربران دیجی‌کالا بعد از مطالعه‌ی این کتاب نظر خود را این گونه نوشته:
«عالی، هر چقدر از این کتاب بگم کم گفتم، از لحاظ فیزیکی چاپ و بسته بندیش خوب بود، محتوا هم که نخونین ضرر می‌کنین.»
جملاتی از کتاب  که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند
در ادامه بخشی از کتاب را می‌خوانیم:
«ذهن در مقایسه کردن بسیار مهارت دارد. گاهی به ویژگی هایی اشاره می‌کند که در آن‌ها بهتر از بقیه‌ایم و گاهی مواردی را گوشزد می‌کند که در آن‌ها از دیگران بدتریم. کارکرد ذهن وقتی مفید است که به شیوه‌ای سازنده و محترمانه ما را با دیگران مقایسه کند؛ طوری که امکان یادگیری، رشد و پیشرفت را فراهم آورد. فرض کنید ذهنتان به شما می‌گوید: «تایگر وودز بسیار بهتر از من گلف بازی می‌کند. او چه کار می‌کند که بازی‌اش بهتر شود؟ چقدر تمرین می‌کند؟ چگونه می‌توانم از بعضی راهکارهایش الگو بگیرم؟» اگر به چنین افکاری اجازه دهیم اقدامات ما را جهت دهند، احتمالا مفید واقع می‌شود؛ اما مقایسه ای که ذهن در آن فقط از برتری دیگران به شما صحبت کند یا این که بگوید دیگران بسیار راحت‌تر از شما به آن چه می‌خواهند می‌رسند، مفید نخواهد بود.»
یکی دیگر از قسمت‌های کتاب به چهار گام چرخش اعتماد به نفس اشاره‌ می‌کند:
«اگر قصد داریم در انجام کاری خوب عمل کنیم، باید چهار گام چرخه اعتمادبه‌نفس را طی کنیم:
یک: تمرین مهارت‌ها؛ خیلی ساده می‌توان گفت که اگر می‌خواهیم در هر کاری اعتماد به نفس داشته باشیم، باید مکرراً آن را تمرین کنیم.
دو: به کارگیری موثر مهارت‌ها؛ تمرین مهارت‌ها لازم است اما کافی نیست. باید مهارت‌هایمان را به طور موثر به کار ببریم. باید از منطقه آسایش خود خارج شویم و خودمان را به چالش بکشیم.
سه: ارزیابی نتایج؛ پس از به کارگیری مهارت‌ها باید روی نتایج کار تأمل کنیم. از خودمان بپرسیم کدام کار موثر بود؟ کدام نبود؟ دفعه بعد چه عملکرد متفاوتی می‌توانم داشته باشم؟
چهار: اِعمال اصلاحات مورد نیاز؛ به عملکرد موثر ادامه دهید و اقدامی که کارآمد نبوده را اصلاح کنید و تغییر دهید.»
درباره‌ نویسنده‌
راس هریس پزشک، روان‌درمان و نویسنده‌ی انگلیسی است. یکی از آثار معروف او با عنوان تله‌ی شادمانی است که تا به حال به بیست و دو زبان زنده ترجمه شده است. او یکی از چهره‌های شناخته شده در سطح جهانی است که در زمینه‌ی پذیرش و تعهد درمانی (ACT) فعالیت می‌کند. اگر بخواهیم به صورت خلاصه به تخصص وی اشاره کنیم باید بگوییم که راس و امثال او در تلاشند که به افراد کمک کنند تا در زندگی خود به انعطاف و آرامش فکری برسند؛ منتها با روشی خاص به نام پذیرش و تعهد درمانی که فرد با قبول حواس بد در درون خود و کنار آمدن با آن‌ها به آرامش نسبی و قابل اطمینان می‌رسد.  او به طور مرتب به استرالیا و دیگر نقاط جهان سفر می کند تا طیف گسترده‌ای از متخصصان را برای این روش آموزش دهد. از کتاب های دیگر وی می توان به  کتاب حاضر یعنی «شکاف اعتماد به نفس» و با عشق عمل کن اشاره کرد.





 
دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «شکاف اعتماد به نفس»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.