جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

روایت قتل پادشاه

قیمت:
160,000 تومان
مشخصات کتاب روایت قتل پادشاه
کشور مبدا
تعداد صفحات
224 صفحه
شابک
9786229777909
سال انتشار
1401
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

«روایت قتل پادشاه» یکی از خواندنی‌ترین نوشته‌های علیرضا قاسم‌خوان است که در سال 1401، برای نخستین‌بار منتشر شده است. «روایت قتل پادشاه» از جمله آثار معاصرِ «ادبیات غیرداستانی» ایران است که موضوعی تاریخی را دنبال می‌کند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب روایت قتل پادشاه

«روایت قتل پادشاه» روایتی است چند جانبه از قتل «ناصرالدین‌شاه قاجار» که نثری ادبی و غنی از اصطلاحات قدیمی دارد. قتل ناصرالدین‌شاه قاجار یکی از مهم‌ترین و اعجاب‌برانگیزترین اتفاقات سیاسی و تاریخی آن دوران کشور ایران است. ایران آن زمان، در حال دست‌وپنجه نرم کردن با دوره‌ای از تغییر و تحولات اجتماعی بود و ناصرالدین شاه، به عنوان برجسته‌ترین شخص این تحولات شناخته می‌شود. در واقع، ناصرالدین شاه علارغم 50 سال حکومت مستبدانه خود، با نشان دادن علاقه وافر به هنر و ادبیات و... گام‌های بلندی جهت مدرن کردن آگاهی جمعی ایرانیان برداشته بود و قتل او، نقطۀ عطفی در این مسیر به حساب می‌آیند. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران در دوران قاجار هستید، روایت این تِرور تأمل‌برانگیز توسط «میرزا رضا کرمانی» را از دست ندهید.

درباره نویسندۀ کتاب روایت قتل پادشاه

«علیرضا قاسم‌خان» متولد سال 1342 و دارای کارشناسی سینما از دانشگاه هنر و کارشناسی‌ارشد پژوهش هنر از دانشگاه آزاد اسلامی است. او فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح سازمان‌های هنری ایران و مدیریت موسسه‌ها و جشنواره‌های فیلم‌های سینمایی داشته است. از جمله دیگر آثار مهم او می‌توان به کتاب «تکیه دولت» اشاره کرد که توسط نشر علمی‌وفرهنگی به چاپ رسیده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «روایت قتل پادشاه»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.