جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

اطلس دل

قیمت:
239,000 تومان
مشخصات کتاب اطلس دل
کشور مبدا
تعداد صفحات
304 صفحه
شابک
9786222543525
سال خلق اثر
2021
سال انتشار
2021
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه

کتاب اطلس دل Atlas of the Heart))، کتابی برای تقویت خودباوری و شناخت احساسات است. برنه در اطلس دل به‌عنوان یک محقق احساسات توانسته است 87 احساس و تجربه مختلف را جمع‌آوری، تعریف و بررسی کند. او با استفاده از تحقیقات گسترده خود و دیگران، هر احساس یا تجربه‌ای را تعریف می‌کند.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «اطلس دل»

خلاصه کتاب اطلس دل

از جمله افتخارات کتاب اطلس دل می‌توان به رتبه اول فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز، برنده عنوان بهترین کتاب غیرداستانی جایزه گودریدز در سال 2021 و کتاب منتخب سردبیران وب‌سایت آمازون در بخش بهترین کتاب غیرداستانی اشاره کرد.

براون در مقدمه توضیح می‌دهد که چگونه از دوران نوجوانی، دانش‌آموزی احساساتی بوده است. او از طریق مشاهده می‌توانست احساسات دیگران را پیش‌بینی کند و متوجه واکنش آن‌ها شود. این مساله باعث شد که او مضطرب و نگران شود؛ زیرا او به گفتار و اعمال دیگران وابسته بود تا بداند چگونه آن‌ها را راضی کند. براون کوشش می‌کند از طریق شناساندن احساسات به افراد، آن‌ها را قادر سازد تا محیط، شرایط و روابط انسانی را بهتر درک کنند و در نهایت بتوانند علاوه بر کنترل احساسات و رفتار خود، به اتفاقات محیط‌شان بهتر واکنش دهند.

در فصل اول این کتاب، براون موقعیت‌هایی که در آن «همه چیز نامطمئن یا در سخت‌ترین حالت ممکن است» را تحلیل می‌کند. او احساساتی مانند استرس، غلبه، ترس، آسیب‌پذیری و غیره را ترسیم می‌کند. سپس او به سراغ موقعیت‌هایی می‌رود که در آن «مقایسه انجام می‌دهیم» و آن‌ها را در فصل دوم تجزیه و تحلیل می‌کند. در فصل سوم، براون در مورد موقعیت‌هایی می‌نویسد که در آن «همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش نمی‌رود» که از کسالت تا پشیمانی را شامل می‌شود. در فصل‌های چهارم و پنجم، او به تجربه ما در موقعیت‌هایی نگاه می‌کند که در آن «چیزی فراتر از درک ماست» یا «چیزها آنطور که به نظر می‌رسد نیستند».

در فصل ششم به بررسی پنج تجربه دردناک ما در موقعیت‌هایی که در آن «عذاب می‌کشیم» می‌پردازد و بین درد و رنج تضعیف‌کننده و نوع غم سالمی که واقعاً می‌تواند پیوندهای انسانی را ایجاد کند، تفاوت قائل می‌شود.

فصل‌های هفتم تا دهم همگی مربوط به روابط انسانی است. براون موقعیت‌هایی که در آن‌ها «با دیگران هستیم»، «کوتاه می‌آییم»، « به دنبال ارتباط می‌گردیم» و « قلبمان پذیرا است» را بررسی می‌کند. در حالی که احساسات دقیق از چیزهایی مانند شفقت، خجالت، ناامنی یا خیانت متغیر است، هر یک از تجربیات این بخش با تمایل ما به روابط انسانی مرتبط است. فصل یازدهم به موقعیت‌هایی که در آن‌ها «زندگی خوب است» می‌پردازد که از احساسات مثبت مانند آرامش تا اقدامات پیچیده‌تر مانند قدردانی را شامل می‌شود. در فصل‌های دوازدهم و سیزدهم، براون تشریح می‌کند که در موقعیت‌هایی که در آن‌ها «رفتار نادرستی با ما شده» یا در موقعیت‌هایی که «خود را ارزیابی می‌کنیم» چه اتفاقی می‌افتد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب اطلس دل چیست؟

خواننده‌ای از انبوه احساسات برشمرده شده در این کتاب شگفت‌زده شده است. او نوشته است: «اگر از شما بپرسند تا حالا چه احساساتی را تجربه کردید، ممکن است بگویید خشم، استرس، ترس و... . شاید این فهرست به ۱۰ گزینه هم نرسد. از طرفی گاهی اوقات فکر می‌کنیم دچار اضطراب هستیم اما ممکن است یک احساس و حالت دیگری باشد. در برخی موارد هم نمی‌دوانیم احساساتی مثل همدردی، همدلی و... را چطور ابراز کنیم. نویسنده، فهرست احساسات، حالات و صفات مختلف انسان را جمع آوری کرده است.»

خواننده دیگری آرزو کرده است که شناخت احساسات در مدارس تدریس شود. وی می‌نویسد: «تا قبل از این نمی‌دانستم احساسات چیست، چرا می‌آیند و چند تا احساس داریم ولی برنه براون به‌خوبی آن‌ها را توضیح می‌دهد.»

خواننده دیگری دربارهٔ کشف یکی از احساسات خود نوشته است: «کتاب به من کمک زیادی کرد تا بفهمم چرا شرم اصلی‌ترین احساس است و چگونه نشانه‌های شرم‌آور را بشناسم و به مسیر زندگی بازگردم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

انبوهی از جملات خاص و آموزنده در این کتاب وجود دارد که تنها به بخشی از آن اشاره می‌کنیم: «خود من به کرات دچار حالت اضطراب، برخاسته از داشتن صفت اضطراب، می‌شوم، و می‌دانم، برای این‌که واکنش‌هایم را تشخیص بدهم و درک کنم و روش‌های عبور از حس اضطراب را پیدا کنم، مشاوره برایم ضروری بوده است.»

یا آنجا که در مورد خوشحالی می‌گوید: «خوش‌حالی پایدار، بلندمدت و معمولاً حاصل تلاش است. شدت آن از شادی کمتر و بیشتر خودمحور است. هنگام خوش‌حالی احساس می‌کنیم اوضاع تحت کنترل ماست. برخلاف شادی که درونی است، خوش‌حالی بیشتر بیرونی و وابسته به شرایط به‌نظر می‌رسد.»

و در نهایت پاراگرافی خواندنی راجع‌به رنج: «درواقع گذرگاه‌های عصبی مربوط به احساسات گسستگی همان گذرگاه‌هایی هستند که رنج جسمی را پردازش می‌کنند. پژوهش‌های عصب‌شناختی معاصر نشان می‌دهند که رنج و احساس گسستگی، به‌همان اندازه‌ی رنج جسمانی، واقعی است. رنج احساسی هم دقیقاً مانند رنج جسمانی برای بهبود به توصیف، حرف‌زدن درباره آن و دریافت کمک حرفه‌ای نیاز دارد.»

درباره نویسنده کتاب اطلس دل

برنه براون (Brené Brown)، استاد پژوهشگر در دانشگاه هیوستون است، او دو دههٔ گذشته را صرف مطالعه روابط انسانی در حوزه‌هایی نظیر شجاعت، آسیب‌پذیری، شرم و همدلی کرده است. کتاب‌های پرفروش برنه به بیش از 30 زبان ترجمه شده‌اند. سخنرانی برنه در TED در مورد قدرت آسیب‌پذیری یکی از پنج سخنرانی برتر TED در جهان است که بیش از 60 میلیون دیده شده است. از دیگر کتاب‌های پرفروش او می‌توان به «شهامت رهبری»، «شجاعت کامل نبودن»، «جرات بسیار» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «اطلس دل»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.