جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تمرکز قدرتمند/ یک برنامه هفت روزه برای ایجاد شفافیت ذهنی و تمرکز قوی

قیمت:
62,000 تومان
مشخصات کتاب تمرکز قدرتمند/ یک برنامه هفت روزه برای ایجاد شفافیت ذهنی و تمرکز قوی
کشور مبدا
تعداد صفحات
77 صفحه
شابک
9786227741421
سال خلق اثر
1401
سال انتشار
1401
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه
کتاب «تمرکز قدرتمند»، به قلم تیبو موریس راهکارهایی برای ایجاد تمرکز و رهایی از پرش‌های ذهنی و حواس‌پرتی به مخاطب خود ارائه می‌کند. نویسنده در این کتاب از اهمیت تمرکز سخن می‌گوید و دلایل و پیامدهای حواس‌پرتی را بیان می‌کند. این کتاب شامل تمرین‌هایی است که برای هفت روز برنامه‌ریزی شده و تیبو موریس مانند یک استاد راهنما در مسیر مقابله با حواس‌پرتی و ایجاد تمرکز در کنار خواننده کتاب است.

بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تمرکز قدرتمند/ یک برنامه هفت روزه برای ایجاد شفافیت ذهنی و تمرکز قوی

اگر به دنبال راهنمای ساده و کارآمد در زمینه تمرکز و راه و روش رسیدن به آن هستید، «تمرکز قدرتمند» در این مسیر به کمکتان می‌آید.

نظر خوانندگان درباره کتاب تمرکز قدرتمند چیست؟

بخشی از نظر رضا نجفی، از کاربران سایت کتابراه درباره این کتاب: «کتاب خوبی بود. این مدل کتاب‌ها مطالبی را بیان میکنند که شاید تکراری باشند اما در عین حال مخاطب از هر کدام مطلب جدید کشف میکند.»
این قسمت از کتاب بیانگر مشکلات مردم امروز در مواجه با حجم عظیم اطلاعات در شبکه‌های مجازی است: «بسیاری از مردم در دام یادگیری یا جست‌وجوی بیش از نیازشان گرفتار می‌شوند. یکی از دلایل این امر این است که یادگیری چیزهای جدید احساس خوبی دارد و به مردم چیزی را می‌دهد که گاهی اوقات از آن به‌عنوان توهم معلومات،توهم دانش، توهم فهمیدن، توهم درک و... یاد می‌شود.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب «تمرکز قدرتمند» می‌خوانیم: «یک مدل ساده که می‌توانید از آن استفاده کنید تا تشخیص دهید که آیا کار درستی را انجام می‌دهید یا نه، مدل مبتنی بر عشق در مقابل مبتنی بر ترس است. در هر زمان، ما یا از روی عشق عمل می‌کنیم یا از روی ترس.
وقتی از روی عشق عمل می‌کنیم، تمرکز ما بر بخشیدن است. ما تلاش می‌کنیم با صرف زمان، پول یا توجه خود یا با اشتراک‌گذاری دانش و تلاش برای کمک به دیگران، چیزی را به جهان اضافه کنیم.
از طرف دیگر، وقتی از روی ترس عمل می‌کنیم، تمرکز ما بر روی گرفتن است. ما سعی می‌کنیم چیزی از دنیا بگیریم. ما می‌خواهیم پول دیگران را بگیریم، از کار آنها استفاده کنیم و مغز آنها را به کار بگیریم، بدون اینکه در ازای آن چیزی بدهیم و یا به دنبال کسب شهرت، یا به دست آوردن شخص مورد علاقه‌مان هستیم.
در سطحی عمیق‌تر، رفتارهای مبتنی بر عشق از نوعی طرز فکر «فراوانی» ناشی می‌شود. وقتی از روی عشق عمل می‌کنیم، به دنیا می‌گوییم که به اندازه کافی داریم، کافی هستیم و خوشحالیم که به دنیای اطرافمان کمک می‌کنیم. برعکس، رفتارهای مبتنی بر ترس ناشی از کمبود هستند. وقتی از روی ترس عمل می‌کنیم، به دنیا (و خودمان) می‌گوییم که کافی نیستیم و به اندازه کافی نداریم، بنابراین باید قبل از اینکه دیر شود تا آنجا که می‌توانیم از دنیای اطرافمان استفاده کنیم. وقتی این کار را انجام می‌دهیم، در حال کنترل از سوی خود هستیم.
از آنجایی که اهداف مبتنی بر ترس تلاشی برای به دست آوردن رضایتمندی و تأیید از دنیای بیرونی هستند، اهداف محقّر و بی‌اهمیتی را محقق می‌کنند. از سوی دیگر، اهداف مبتنی بر عشق از درون سرچشمه‌ می‌گیرند و به این ترتیب، بسیار قدرتمندتر هستند. آنها ما را قادر می‌سازند تا خودمان را ابراز کنیم و با جهان به اشتراک بگذاریم که واقعاً چه کسی هستیم و به چه چیزی اعتقاد قلبی داریم.
برای مثال، عمل کردن از روی عشق می‌تواند کار کردن روی چیزی باشد که از آن لذت می‌برید و با قصد کمک به دیگران انجامش می‌دهید. اقدام از روی ترس می‌تواند دنبال کردن هدفی برای تحت تأثیر قرار دادن دیگران باشد. تفاوت را می‌بینید؟ بسیار مهم است.
این دو هرگز شبیه هم نیستند. در حقیقت ما تمایل داریم در طول روز بین رفتارهای مبتنی بر ترس و رفتارهای مبتنی بر عشق تناوب داشته باشیم. بر این اساس اگر متوجه شُدید که از روی ترس اقدام می‌کنید، خودتان را سرزنش نکنید. به آن توجه کنید و سعی کنید دوباره روی رفتار مبتنی بر عشق تمرکز کنید.»

درباره نویسنده کتاب تمرکز قدرتمند

تیبو موریس نویسنده و بلاگر فرانسوی حوزه توسعه فردی است که تا به‌ حال بیش از بیست عنوان کتاب با موضوعات مربوط به این حوزه منتشر کرده‌است. یکی از موفق‌ترین کتاب‌های این مربی حوزه موفقیت «مربی خودت باش» است که از پرفزوش‌ترین‌های آمازون بوده و به بیش از ده زبان ترجمه و منتشر شده‌است. از دیگر کتاب‌های تیبو موریس که به فارسی ترجمه شده می‌توان از «اقدام فوری»، «طرز فکر استراتژیک»، «سم‌زدایی دوپامین»، «غلبه بر احساسات منفی»، «قصه زندگی‌ات را عوض کن» و «نام‌هایی به سوی موفقیت» نام برد.
 
برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کناب روانشناسی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تمرکز قدرتمند/ یک برنامه هفت روزه برای ایجاد شفافیت ذهنی و تمرکز قوی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.