جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دور اندیشی

قیمت:
120,000 تومان
مشخصات کتاب دور اندیشی
کشور مبدا
تعداد صفحات
191 صفحه
شابک
9786225734005
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب «دوراندیشی» اثری از استیون جانسون است که سعی دارد به خواننده خود قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری در وضعیت‌های مختلف را بدهد. از تصمیمات کوچک مانند انتخاب نوع غذا تا تصمیمات مهم زندگی مانند ازدواج، شغل و... .

استیون جانسون با ارائه نمونه‌های شیوه تصمیم‌گیری در موقعیت‌های مختلف و تشریح فرایند اتخاذ تصمیمات مهم توسط افراد گوناگون، تصمیم‌گیری را برای مخاطب خود راحت‌تر می‌کند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب دور اندیشی

این نویسنده آمریکایی اعتقاد دارد که فرایند تصمیم‌گیری نباید شهودی انجام شود و تصمیمات فردی و اجتماعی باید بر اساس الگویی دقیق و حتی علمی گرفته شود و ابتدا همه پیامد‌ها و نتایج آن بررسی شود. همچنین با این پیش‌فرض نمونه‌هایی از دنیای ادبیات ارائه می‌کند که می‌توانند درباره فرآیند تصمیم‌گیری برای خواننده روشنگر باشند.
کتاب «دوراندیشی» اولین بار در سال ۲۰۱۸ چاپ شده‌است.

نظر خوانندگان درباره کتاب دوراندیشی چیست؟

چه چیزی مهمتر از تصمیم گیری وجود دارد، این کتاب میتواند مکمل خوبی برای کتاب "تئوری انتخاب" باشد.
این نظر یکی از خوانندگان این کتاب است.
کتاب «دوراندیشی» بین خوانندگان حوزه توسعه فردی با اقبال خوبی همراه شده و مخاطبان زیادی یافته‌است.
نیویورک تایمز در رابطه با این کتاب نوشته:
«کتابی هیجان انگیز درباره این که چگونه تصمیمات بلندمدت دشوار را اتخاذ می کنیم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

پشت جلد «دوراندیشی» می‌خوانیم: «تصور کنید که به رستوران رفته‌اید و می‌خواهید از میان غذاهای داخل منو یکی را انتخاب کنید. پژوهش‌های زیادی وجود دارند که چگونگی همین انتخاب عادی و روزمره را تشریح می‌کنند و مهارت‌هایی را برای درست تصمیم‌گرفتن می‌آموزند. اما دشوارترین تصمیم‌ها آن‌هایی هستند که پیامدهایی درازمدت و حیاتی خواهند داشت و انبوهی از عوامل پیش‌بینی‌ناپذیر در آن‌ها دخیل‌اند: آیا ازدواج کنم یا نه؟ محل زندگی‌‌ام را تغییر دهم یا نه؟ کسب‌وکار خودم را راه بیندازم یا نه؟ دربارۀ چنین تصمیم‌هایی دانش بسیار اندکی داریم و ناگزیر تصمیم‌هایی احساسی می‌گیریم. استیون جانسون در این کتاب ماجراهای متنوعی را دربارۀ تصمیم‌های دوراندیشانه روایت می‌کند، از چگونگی تصمیم‌گیری داروین برای ازدواج‌کردن تا تصمیم‌گیری فرماندهان نظامی برای انجام عملیات‌هایی پرخطر و حساب‌وکتاب مسئولان شهری برای طرح‌های توسعه و ساخت‌وساز. او معتقد است با ارزیابی این انتخاب‌های دشوار می‌توانیم فرایندهایی برای تصمیم‌های دوراندیشانه بیابیم و بکوشیم تا، با نوعی خردمندی و سنجیدگی، تصمیمی متناسب با وضع خاص خودمان بگیریم.»
بخش‌هایی از متن کتاب: -«اگر می بینید که در حال طرح سوالی مربوط به «باید یا نباید» هستید، تقریبا همیشه بهتر است آن را به سوالی مربوط به «کدام یک» تبدیل کنید که مسیرهای در دسترس تری را در اختیارتان قرار می دهد.»

-«تمرین سناریوهای مختلف به شکل پیوسته، می تواند باعث شود رهبران با راحتی بیشتری با تردیدهای آینده‌ای نامشخص رو به رو شوند.»

درباره نویسنده کتاب دوراندیشی

استیون برلین جانسون که ۶ ژوئن سال ۱۹۶۸ متولد شده است، نویسنده و نظریه‌پرداز رسانه آمریکایی در زمینه علوم عامه‌پسند است که در واشنگتن دی سی بزرگ شده و در مدرسه سنت آلبانز تحصیل کرده.
جانسون دوره کارشناسی خود را در رشته نشانه شناسی تحصیل کرده که از زیرشاخه‌های بخش فرهنگ و رسانه مدرن مدرسه به حساب می‌آید.
او همچنین مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کلمبیا در رشته ادبیات انگلیسی گرفته‌است.
 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دور اندیشی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.