جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

مرگ در آغوش واژگان

قیمت:
109,000 تومان
مشخصات کتاب مرگ در آغوش واژگان
کشور مبدا
تعداد صفحات
164 صفحه
شابک
9786227543537
سال خلق اثر
1965
سال انتشار
1965
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «مرگ در آغوش واژگان» اثری از نویسنده برجسته ادبیات مجارستان، «پیتراستر هازی» است. رمان «مرگ درآغوش واژگان» با ترجمه «مریم خدادادی» توسط انتشارات «خوب» چاپ و منتشر شده است. اگر می‌خواهید وارد دنیایی وهم‌آویز و عحیب شوید کتاب«مرگ در آغوش واژگان» را بخوانید.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب مرگ در آغوش واژگان

زندگی در کشوری کمونیستی تجربه‌های فراوانی برای استرهارزی به همراه داشته که در این داستان از آن‌ها الهام گرفته است. داستان «مرگ در آغوش واژگان» داستانی خیالی آمیخته با واقعیت است. در این داستان شاهد مرگ مادری در بیمارستان در دنیای واقعی هستیم. مادر می‌میرد ودر قالب روح، داستان زندگی عجیب و غم‌آلودش را برای یکی از فرزندانش تعریف می‌کند. و به این‌شکل  خواننده وارد دنیایی خیالی می‌شود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «مرگ در آغوش واژگان» چیست؟

«آدام» و «اسمیت» از خوانندگان کتاب در سایت آمازون نظرشان  را این‌چنین می‌نویسند: «این کتاب اعتراف غم‌انگیزی است از رابطه صمیمانه مادر و فرزند، زمانی که در تراژدی یک بیماری لاعلاج سنجیده می‌شود. فراموش نشدنی.»

«این کتاب مرگ مادر راوی را بررسی می‌کند - نیمه دوم توسط مادر مرده روایت می‌شود. در میان بخش‌های روایی، نقل‌قول‌هایی از منابع ادبی گوناگون وجود دارد. در بخش‌های روایی، به‌ویژه بخش‌های مادر، رویا و «واقعیت» در هم تنیده شده‌اند. این کتاب سزاوار چندین‌بار خواندن برای درک کامل محتوای آن است، اما مطمئناً به‌عنوان یک مطالعه لذت بخش است.»

«Kirkus Reviews» درباره کتاب می‌گوید: «داستانی احساسی و تاثیرگذار.»

«Publishers Weekly» درباره این اثر می‌گوید: «اثر یکی از شناخته‌ترین نویسندگان مجارستان.»

«fantastic Fiction» می‌نویسد: «با معانی تلویحی گسترده، هم ساسی و هم متافیزیکی.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشد

 بدترین کار در این لحظه، ابراز همدردی است؛ نگاهی، حتی کلمه‌ای. صورتم را از کسی که حرف می‌زند، بر می‌گردانم یا ساکتش می‌کنم. چون فقط یک چیز می‌خواهم. می‌خواهم احساس کنم وضعیت فعلی‌ام را نه کسی می تواند درک کند و نه من می‌توانم با کسی در میان بگذارمش.»

«فقط در این صورت باورم می‌شود وحشت نهفته در تمام این‌ها، معنا و حقیقتی دارد. وقتی به قالب کلمات در می‌آیند، ملال همه وجودم را فرا می‌گیرد و همه‌چیز دوباره به نظرم بی‌معنا می‌شود. گهگاه جلوی این وان از مرگ مادرم حرف می زنم، اما کار پوچی است. هیچ معنایی ندارد.»

«فقط کافی است آدم‌های مقابلم، جرئت اظهار نظر به خود بدهند؛ آن‌وقت دیگر بدجور از کوره در می‌روم. اگر به جای نظر دادن، حواسم را از موضوع پرت کنند و سر به سرم بگذارند، حالم خیلی بهتر است.»

«غمگین نیستم. خوشحال هم نیستم. هیچ احساسی ندارم. تنها درد باقی مانده است. فقط و فقط درد. همان درد، همان ترس... نه ذره‌ای کمتر می‌شود و نه بیشتر. همه‌چیز بدتر و بدتر می‌شود.»

«می‌بینی؟ مثل زخمی هستم که باز شده. فریاد می‌زنم و فغان می‌کشم. چنان دل‌نازکم که می‌توانم هر لحظه عاشق شوم. منظرۀ قشنگی نیست. پسرم، اجزای تشکیل‌دهنده‌ام نامرغوب‌اند... هبوط! که در مرز میان لغزش و گناه پرسه می‌زند، هیچ نشانی ندارد.»

درباره نویسنده کتاب مرگ درآغوش واژگان

«پیتراسترهازی» 14 آوریل 1950 در بوداپست و خانواده‌ای که با تاریخ مجارستان گره خورده بود چشم به جهان گشود. او در رشته‌ی ریاضیات تحصیل کرد ونوشتن را در دهه‌ی 1970  آغازکرد. بسیاری از آثار او از تجربه‌ی زندگی در یک رژیم کمونیستی الهام گرفته شده است که جزو بهترین آثار در ادبیات پس از جنگ به حساب می‌آیند.

آثار او به زبان‌های گوناگونی ترجمه شده است. او چندین جایزه‌ی ادبی در مجارستان از جمله جایزه معتبر  Kossuth را در سال  1996 و جوایزی را برای آثار خود در فرانسه، اتریش، آلمان، اسلوونی و لهستان دریافت کرده است.

پیتر استرهازی سال 2016  در سن 66سالگی بر اثر سرطان لوزالمعده‌ از دنیا رفت. استر هارزی از مشهورترین نویسندگان کشورش و اروپای مرکزی است که قلم بسیار توانایی دارد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «مرگ در آغوش واژگان»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.