جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

خاطرات یک آدم کش

قیمت:
110,000 تومان
مشخصات کتاب خاطرات یک آدم کش
کشور مبدا
تعداد صفحات
140 صفحه
شابک
9786220108177
سال خلق اثر
2013
سال انتشار
2013
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
23
این کتاب در یک نگاه

کتاب خاطرات یک آدم کش یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین آثار کیم یونگ ها و برنده‌ جوایز مختلف جهانی است؛ این کتاب هم¬چنین در سال ۲۰۱۷ دست‌مایه‌ی‌ ساخت یک فیلم قرار گرفت که جوایز مختلفی را از جشنواره‌ها درو کرد. کتاب خاطرات یک آدم کش در ایران با ترجمه¬ی خاطره کرد کریمی در نشر چشمه به انتشار رسیده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب خاطرات یک آدم کش

کتاب خاطرات یک آدم کش یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین آثار کیم یونگ ها و برنده‌ جوایز مختلف جهانی است؛ این کتاب هم¬چنین در سال ۲۰۱۷ دست‌مایه‌ی‌ ساخت یک فیلم قرار گرفت که جوایز مختلفی را از جشنواره‌ها درو کرد. کتاب خاطرات یک آدم کش در ایران با ترجمه¬ی خاطره کرد کریمی در نشر چشمه به انتشار رسیده است.
خاطرات یک آدم کش روایت زندگی یک قاتل کارکشته و حرفه‌ای به نام کیم بیونگ سو است؛ قاتلی که بعد از سال‌ها آدم کشتن حالا خودش را بازنشسته می‌داند. اما یک حادثه باعث می‌شود کیم بیونگ سو به دنیای قتل و آدم‌کشی برگردد؛ دختر قاتل قدیمی عاشق یک قاتل سریالی شده و شکارچی است! 
کیم بیونگ سو حس می‌کند دچار آلزایمر شده است؛ او نگران است دیگر هیچ‌وقت لذت قتل و گرفتن جان کسی را نچشد! می‌ترسد راه‌ورسم آدم‌کشی را از یاد برده باشد! خاطرات یک آدمکش اثری مهیج، جذاب و در عین حال تلخ است که می‌تواند خواننده را میخکوب کند؛ این کتاب با لحنی روان، ایده‌ای نو و روایتی غیرقابل پیش‌بینی می‌تواند تجربه‌ای نو و جذاب باشد. 

نظر خوانندگان درباره کتاب خاطرات یک آدم کش چیست؟ 

خاطرات یک آدم کش به دلیل داستان میخکوب‌کننده، جذاب و پرداخت دقیقش به مسئله‌ی آلزایمر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت؛ یکی از خوانندگان این اثر نوشته است: «کتابی بسیار جذاب که به بهترین شکل ممکن به مسئله‌ی فراموشی و زوال عقل می‌پردازد.» خواننده‌‌‌ی دیگری در توصیف فضای کتاب نوشته است: «فضایی تاریک در مورد مرگ و زندگی، فراموشی و زوال عقل؛ یک داستان طولانی که به‌خوبی تغییر شخصیت‌ها را نمایش می‌دهد.»
در ادامه یکی دیگر از مخاطبین این اثر در مورد عنصر غافلگیری و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن داستان نوشته است: «داستانی که مدام شما را غافلگیر می‌کند، در تمام طول داستان بهت‌زده هستید و منتظرید ببینید شخصیت‌ها چه می‌کنند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند 

نویسنده بدون مقدمه‌چینی‌های زیادی از خاطرات قاتل حرفه‌ای حرف می‌زند؛ لحنی میخکوب‌کننده و جذاب: «معلم شعر مرکز اجتماعات محله شاعری بود همسن‌وسال خودم. روز اول کلاس به خنده‌ام انداخت؛ وقتی خیلی جدی گفت: «شاعر مثل یه آدمکش کاربلد، زبان رو می‌دزده و دست آخر می‌کشدش!» این را وقتی می‌گفت که خودم جلوتر از این حرف‌ها یک عالم طعمه را دزدیده و دست آخر کشته و زیر خاک کرده بودم. اما فکرش را هم نمی‌کردم کارم شعر بوده باشد. قتل بیشتر شبیه نثر است تا شعر. هرکس مختصر دستی بر آتش داشته باشد، این¬قدر را می‌داند. آدم کشتن حتی از آن‌چه تصور می‌کنید هم پر زحمت‌تر و کثافت‌تر است.»
یونگ ها در ادامه سعی می‌کند با خرده‌روایت‌ها تصویر واضح‌تری از شخصیتش به خواننده بدهد: «به هرحال به‌لطف جناب معلم به شعر علاقه‌مند شدم. من مادرزادی از آن دسته آدم‌هایی هستم که غم و غصه سرشان نمی‌شود، اما شوخی را خوب می‌گیرند. الان دارم سوترای الماس را می‌خوانم. در هیچ طریقت نبودن مایه تعالی ذهن است. مدتی طولانی به کلاس‌های شعر رفتم. تصمیم گرفته بودم اگر کلاس حوصله سربر شد، معلم را بکشم!»
لحن بی‌پرده و صمیمی آدمکش حرفه‌ای باعث جلب توجه خواننده می‌شود: «از آخرین باری که آدم کشتم بیست و پنج سال گذشته، یا بیست و شش سال؟! به‌هرحال همین حدود است، انگیزه‌ام آن‌وقت‌ها آن‌جور که مردم معمولاً خیال می‌کنند، شوقِ به کُشتن با یک جور انحراف جنسی نبود، یاس بود به لذتی کامل‌تر، هر بار مقتول را دفن می‌کردم پیش خودم می‌گفتم دفعه‌ی بعد بهتر عمل می‌کنم؛ دلیل اصلیِ این‌که دست از کُشتن برداشتم این بود که امیدم ناامید شد.»

درباره نویسنده کتاب خاطرات یک آدم کش

کیم یونگ ها ۱۱ نوامبر سال ۱۹۶۸ در کره جنوبی متولد شد؛ یونگ در رشته‌‌ی مدیریت بازرگانی تحصیل کرد ولی علاقه‌ای به آن نداشت و خودش را در دنیای ادبیات پیدا کرد. او امروز یکی از مشهورترین چهره‌های ادبیات کره است؛ نویسنده‌ای که بهترین و معروف‌ترین جوایز ادبی را در کارنامه دارد.  
یونگ هفت رمان و پنج مجموعه داستان نوشته است؛ در دانشگاه کره جنوبی ادبیات تدریس می‌کند و مقاله‌هایی در نشریات معتبر دنیا می‌نویسد. آثار یونگ ها معمولاً ارتباط تنگاتنگی با وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور کره دارند. او از پیشروها و چهره‌های ادبیات سیاه‌نویسی در کره‌ی جنوبی است؛ نویسنده‌ای که سابقه‌ی کار در اداره‌ی پلیس و تدریس تئاتر را در کارنامه‌ دارد و بخشی از هم‌ذات‌پنداری آثارش می‌تواند ناشی از این تجربه‌های زیسته باشد. 

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر  می‌توانید از دسته بندی خرید رمان نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «خاطرات یک آدم کش»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.