جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

نقشه جدید جهان

قیمت:
355,000 تومان
مشخصات کتاب نقشه جدید جهان
کشور مبدا
تعداد صفحات
652 صفحه
شابک
9786002537904
سال خلق اثر
1401
سال انتشار
1401
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه
«نقشۀ جدید جهان: انرژی، تغییرات اقلیمی و تقابل ملت‌ها» (The New Map: Energy, Climate, and the Clash of Nations: 2020)، اثر برندۀ جایزۀ پولیتزر و کتاب تحسین‌شدۀ وال‌ استریت ژورنال و اکونومیست، نوشتۀ دانیل یرگین با ترجمۀ امیر میرحاج در سال 1400 توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه به چاپ رسید.

بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب نقشه جدید جهان

«نقشۀ جدید جهان: انرژی، تغییرات اقلیمی و تقابل ملت‌ها» (The New Map: Energy, Climate, and the Clash of Nations: 2020)، اثر برندۀ جایزۀ پولیتزر و کتاب تحسین‌شدۀ وال‌ استریت ژورنال و اکونومیست، نوشتۀ دانیل یرگین با ترجمۀ امیر میرحاج در سال 1400 توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه به چاپ رسید.
در معرفی کتاب آمده است: «این کتاب درمورد نقشۀ جدید جهانی است که با تغییر چشمگیر جغرافیای سیاسی و انرژی در حال شکل‌گیری است. همچنین درمورد آینده‌ای است که این نقشه برای ما به ارمغان می‌آورد.» چالش انرژی، تغییرات اقلیمی و آب‌وهوایی، و قدرت متخاصم برخی کشورها در زمانی که جهان دچار بحران است، باعث دگرگونی «جهان» شده که درنتیجۀ آن هیاهویی شکل گرفته و نقشۀ جدیدی از انرژی و ژئوپلتیک (تأثیر جغرافیای زمین بر سیاست و روابط بین‌المللی) در حال ظهور و بروز است. انرژی در مرکز همه‌چیز قرار دارد که نبرد بر سر تسلط آن، اتحادهای سنتی‌ را بر هم می‌زند و اقتصاد را بازسازی و رابطۀ ما را با طبیعت بازتعریف می‌کند. سیاست جهانی نیز در حال تحول و دیگرگونی است و گسترش جنگ سرد بین برخی از کشورها و رقابتشان با هم، باعث برهم خوردن نظم جهان می‌شود. 
این کتاب ماجراجویی و سفری است در سراسر نقشۀ جدید جهان که ما در آن با پرسش‌ها و چالش‌‌هایی بزرگ دربارۀ انرژی و ژئوپلتیک در عصر آشفتگی‌های سیاسی روبه‌روییم. تاریخ، اقتصاد و علوم سیاسی در این کتاب به هم می‌پیوندند و این تلاقی آشکارکنندۀ این نکته است که ما چگونه به این نقطه رسیدیم و از این پس به کجا خواهیم رفت. دنبال‌کردن این نقشه راحت نیست؛ زیرا این نقشه پویاست و همواره تغییر می‌کند.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا، دربارۀ کتاب «نقشۀ جدید جهان...» چیست؟
Admiral James Stavridis نوشته: «خواندن این کتاب برای تیم جدید جو بایدن باید اجباری باشد.»
NPR دربارۀ کتاب نوشته: «کلاس استادانه‌ای دربارۀ نحوۀ کار جهان.»
وال ‌استریت ژورنال نیز این‌گونه نظرش را بیان کرده: «دانیل یرگین در آخرین کتاب خود، دربارۀ چگونگی شکل‌‌گیری جهان توسط نفت نوشته است... .»
Houston Chronicle نیز بیان می‌دارد: «این کتاب اساساً دربارۀ قدرت است؛ قدرت هم به معنای سوخت برای حر‌کت ماشین‌ها، تراکتورها، کشتی‌های اقیانوس‌پیما و ... و هم به معنای قدرت سیاسی که کشورها از آن برای مقاصد گوناگون استفاده می‌کنند... .»
از نظر Publishers Weekly هم کتاب مروری شفاف و عاقلانه است بر انرژی‌های جهانی و نارضایتی‌های حول آن.
جملاتی از کتاب که شاید انگیزۀ خواندن باشند
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «اگر آینده درمورد مالکیت خودرو نباشد و جابجایی به‌عنوان محصولْ جایگزین آن شود، چیزهای زیادی برای صنعت خودرو و نفت تغییر خواهد کرد. برای شروع، افزایش سریع برنامه‌های درخواست خودرو چه اثری بر مالکیت خودروها خواهد داشت؟ این سؤال برای هفت‌ونیم میلیون نفری که در صنعت خودرو ایالات متحد کار می‌کنند و از آن پشتیبانی می‌کنند و ده‌ها میلیون نفر دیگر در سراسر جهان، سؤالی بسیار مهم است. در حال حاضر روندی از قبل وجود دارد؛ در ایالات متحد، از اوایل دهۀ 1980 تعداد افراد بین 16 تا 44 سال که گواهینامۀ رانندگی دارند به‌خصوص در افراد جوان به‌طور مداوم در حال کاهش است. در سال 1983، 92 درصد افراد بین 20 و 24 سال دارای گواهینامۀ رانندگی بودند. در سال 2018، این تعداد به 80 درصد کاهش یافت. یکی از دلایل این کاهش، ضرورت کمتر مالکیت خودرو نسبت به گذشته برای نشان دادن هویت، وضعیت و بزرگ‌شدن است. داشتن خودرو دیگر نشان‌دهندۀ آزادی عاطفی و خودمختاری نیست. دنیای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی اکنون این بستر را فراهم می‌کنند و خودرو به‌جای ابزاری برای نشان‌دادن آرزوها، موفقیت و خودنمایی، به ابزاری سودمند تبدیل شده و دیگر وسیلۀ متمایزی نیست که جوانان را از خانه و والدینشان جدا می‌سازد.»
دربارۀ نویسندۀ «نقشۀ جدید جهان»
دانیل هاوارد یرگین متولد 1947 در آمریکا، نویسنده، کارشناس انرژی و مورخ اقتصادی است که تاکنون چند کتاب نیز دربارۀ انرژی و اقتصاد جهان تألیف کرده است. او برندۀ جایزۀ پولیتزر و در حال حاضر مدیر نهادهایی مانند شورای روابط خارجی و انجمن انرژی آمریکاست.
از دیگر آثار او، علاوه بر این کتاب، می‌توان به مواردی چون «دستاورد: جستجوی حماسی برای نفت»، «پول و قدرت»، «جستجو: انرژی، امنیت و بازسازی جهان مدرن» و «تکه‌پاره‌های صلح: ریشه‌های جنگ سرد» اشاره کرد.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کتاب تاریخی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «نقشه جدید جهان»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.