جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

سیر عشق

قیمت:
180,000 تومان
مشخصات کتاب سیر عشق
کشور مبدا
تعداد صفحات
243 صفحه
شابک
9786008066361
سال خلق اثر
1400
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
53
این کتاب در یک نگاه

سیر عشق نوشته‌‌ی آلن دو باتن یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی عشق و روابط عاطفی است. این کتاب با ارائه‌ی راهکارهایی در زمینه‌ی عشق و سیر آن در روند زندگی روزمره، توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. سیر عشق که با ترجمه‌ی زهرا باختری منتشر شده می‌تواند مخاطبان را در زمینه‌ی حفظ عشق در جریان زندگی زناشویی راهنمایی کند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب سیر عشق

 آلن دو باتن در این کتاب در قالب یک داستان ساده و خواندنی، به مفاهیم عمیقی می‌پردازد. سیر عشق روایت عشق یک زن اسکاتلندی و یک مرد لبنانی‌ست؛ باتن با نگاهی فلسفی و معناگرا از لحظه‌ی عاشق شدن این زوج تا رابطه‌ی اولیه، ازدواج و دوران افول هیجان اولیه را بررسی می‌کند. عشق در جریان زندگی روزمره ممکن است بارها مورد تهدید قرار بگیرد و حتی به حاشیه رانده شود؛ نویسنده می‌خواهد در پشت پرده‌ی یک داستان، سیر عشق را از شروع تا ادامه‌ی آن در زندگی روزمره برای مخاطب واکاوی کند. این کتاب شامل پنج بخش «رمانتیسم»، «از آن پس»، «فرزندان»، «بی‌وفایی» و «فراتر از رمانتیسم» است. هر بخش به قسمتی از مسائل و مشکلاتی که در زندگی زناشویی رخ می‌دهد می‌پردازد و تحلیل‌هایی برای آن‌ها ارائه می‌دهد؛ عشق، دلخوری‌ها، شادی‌ها، غم‌ها، رنج‌ها و ناسازگاری‌های مشترک مسائلی هستند که در این کتاب با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید.

نظر خوانندگان درباره کتاب سیر عشق چیست؟

این کتاب به دلیل پرداختن به یکی از شایع‌ترین مشکلات زناشویی، یعنی کمرنگی و فرسوده شدن عشق در جریان مشکلات روزمره، توانست همذات‌پنداری مخاطبان را برانگیزد. یکی از مخاطبان در مورد این اثر نوشته است: «کتابی بی‌نظیر که به دور از حاشیه‌ها و تعریف‌های آبکی شما را با حقایق عشق آشنا می‌کند.» مخاطب دیگری در مورد تاثیرگذاری این کتاب نوشته است: «ازدواج به‌نحوی ممکن است مهم‌ترین تصمیم هر فرد در زندگی شخصی‌اش باشد. کتاب سیر عشق گوشه‌ها و زوایای کور این تصمیم را در قالب داستان روشن خواهد کرد، رمانی فلسفی از ابتدای شروع یک رابطه تا نتیجه و ثمره‌ی آن». همچنین خواننده‌ای در مورد ضرورت مطالعه‌ی این کتاب نوشته است: «این کتاب باید قبل از ازدواج اجباری شود، کتابی بسیار زیبا و تاثیرگذار در مورد عشق.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

دو باتن در این کتاب ابتدا آینه‌ای مقابل مخاطب می‌گذارد تا توانایی‌ پذیرش او را افزایش دهد. او در جایی می‌نویسد: «برای داشتن روابط خوب نیازی نیست دائماً عاقلانه رفتار کنیم؛ تمام مهارتی که نیاز داریم این است که چند وقت یک بار بتوانیم با روی گشوده اقرار کنیم که شاید در یکی دو موقعیت احمقانه رفتار کرده‌ایم.» در ادامه نویسنده به واکاوی مشکلات معمول زندگی زناشویی می‌پردازد: «دقیقاً وقتی که شریک زندگی‌مان کم حرف می‌زند می‌ترسیم، شوکه می‌شویم و حال‌مان بد می‌شود و متوجه می‌شویم که باید کم‌کم مراقب باشیم، چراکه ممکن است نشانه‌ی مسلم این باشد که به‌تدریج دروغ بشنویم یا از تصورات طرف مقابل حذف شویم و این حالات یا از سر مهربانی است یا اندکی ترسِ از دست دادن عشق‌مان.» او همچنین راهکارهای ساده و در دسترسی برای اتفاق‌های کوچک ارائه می‌دهد که می‌توانند مهم و جذاب باشند: «کسی که قهر می‌کند، هم سخت نیازمند درک شدن از سوی شخص دیگر است و هم کاملاً مُصر است که هیچ کاری در راستای وقوع این درک انجام ندهد. اگر طرف مقابل توضیحی بخواهد، مسلماً لیاقت توضیح شنیدن ندارد. یعنی طرف مقابل آن قدری به ما احترام می‌گذارد و قبول‌مان دارد که فکر می‌کند ما باید ناراحتی ناگفته‌ی وی را درک کنیم. این یکی از موهبت‌های عجیب و غریب عشق است.»

درباره نویسنده کتاب سیر عشق

آلن دو باتن نویسنده‌ی زوریخی سال ۱۹۶۹ متولد شد. او به دلیل رویکردش در زمینه‌‌ی پیوند فلسفه با مسائل روزمره‌ی زندگی به شهرت رسید. ایجاد پلی بین فسلفه با امور روزمره‌ی زندگی و باز کردن پای مفاهیم فلسفی به زندگی مردم از مهارت‌های اصلی اوست. دو باتن به دلیل تلاش‌هایش در زمینه‌ی وارد کردن فلسفه بین مردم عادی و صحبت کردن از مشکلات مشترک مردم، در سال ۲۰۱۵ برنده‌ی جایزه‌‌ی «یاران شوپنهاور» شد. او همچنین موسس مدرسه‌ی زندگی است. مدرسه‌ی زندگی مدرسه‌ای است که مهارت‌های زندگی را تدریس می‌کند، مدرسه‌ای که به شاگردهایش کمک می‌کند با خودشناسی مسیر زندگی‌شان را هموارتر کنند. از دو باتن آثار مشهور دیگری مثل «جستارهایی در باب عشق»، «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» و «هنر سیر و سفر» منتشر شده که همگی‌شان با استقبال مخاطبان مواجه شده‌اند.
برای مشاهده موارد مرتبط به دسته‌بندی خرید کتاب روانشناسی مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «سیر عشق»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.