جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

هر چه باداباد

قیمت:
320,000 تومان
مشخصات کتاب هر چه باداباد
کشور مبدا
تعداد صفحات
400 صفحه
شابک
9786220110002
سال خلق اثر
1401
سال انتشار
1401
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
6
این کتاب در یک نگاه

کتاب «هرچه باداباد» نوشته‌ی استیو تولتز را پیمان خاکسار به فارسی برگردانده‌ و نشر چشمه آن را منتشر کرده است. استیو تولتز با نگاه به مفهوم-استعاره‌ی رجعت ابدیِ فردریش نیچه، رمان «هرچه باداباد» را نوشته است. این کتاب برای دوستداران رمان‌هایی با درون‌مایه‌ی فلسفی و کسانی که به فلسفه‌ی رواقی و افکار نیچه علاقه دارند مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب هر چه باداباد

مقصود از رجعت ابدی که این کتاب بر اساس آن پدید آمده، این است که کیهان و همه‌ی موجودات و نیروها مدام در حال تکرار شدن بوده و هستند، و همه چیز بی‌نهایت‌بار تا ابد تکرار خواهند شد. چنان که در مقدمه مترجم آمده؛ مفهوم رجعت ابدی ریشه در فلسفه یونان دارد. به صورتی که یکی از تعالیم فیثاغورث این بوده که پس از سپری شدن دوره‌های مشخص، رخدادهای قبلی تکرار خواهند شد. این مفهوم در فلسفه‌ی رواقی هم وارد شده است. بر پایه‌ی فیزیک رواقی، کیهان هر چند وقت با حریقی بزرگ ریشه‌کن می‌شود و سپس دوباره به دنیا می‌آید و این چرخه به طور مستمر ادامه می‌یابد. بنابراین در هر چرخه، همه‌ی رخدادهای گذشته باز تکرار می‌شوند. به باور نیچه، از رجعت وضعیت‌ها گریزی نیست و رخدادها، مانند همان نظم چرخه پیشین، در چرخه‌های کیهانی آینده تکرار خواهند شد.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

«حالا که مرده‌ام، فکرم به شدت درگیر چیزهایی شبیه این‌هاست: چه تعداد از تصمیمات مهم زندگی‌ام را فقط به این خاطر گرفته بودم تا کسانی که حتی متوجه حضورم نشده بودند درباره‌ام بد فکر نکنند؛ چه‌قدر له‌له زده بودم برای خوش‌آمد کسانی که از آن‌ها خوشم نمی‌آمد فقط چون می‌ترسیدم بیزاری از من مسری باشد و به کل جمعیت سرایت کند؛ و اگر –حقیقت تأسف‌بار این‌جاست- همه‌ی بخت‌برگشتگی‌هایم منحصر به خودم بودند و کسی درگیرشان نمی‌شد، مشکل چندانی با آن‌ها نداشتم. فقط بابت این‌ها غصه نمی‌خورم؛ چرا بیشتر دنیای‌مان را ندیده بودم؟ چرا چتربازی یا ماجراجویی جنسی نکردم؟ دقیقاً چرا این‌قدر از لمس یک ذَکَر متنفر بودم؟ ناهم‌جنس‌خواه بودنم چه اهمیتی داشت؟... و چرا این‌قدر مطمئن بودم که هر جور باور به ماوراء‌الطبیعه معنایش رجعتی شرم‌آور است به دوران پیشاعلم؟ البته که من هم ترس‌های غیرمنطقی خودم را داشتم: ترس از مانکن‌ها و شیب‌های تند و خیره‌شدن دیگران به خودم، ولی هیچ‌وقت از تاریکی نمی‌ترسیدم، یا از مرده‌ها، یا هر چیزِ مربوط به دنیای پس از مرگ.»

درباره نویسنده کتاب هرچه بادا باد

استیو تولتز (1972) رمان‌نویس استرالیایی در سیدنی (نیو ساوت ولز) زاده شده است. او در دبیرستان کیلارا درس خواند و در سال 1994 از دانشگاه نیوکاسل فارغ‌التحصیل شد. او قبل از این‌که به کار نویسندگی روی بیاورد در شهرهای مونترال، ونکوور، نیویورک سیتی، بارسلونا و پاریس به کارهایی مانند فیلمبرداری، بازاریابی، نگهبانی، گارگاه خصوصی، تدریس زبان انگلیسی و... اشتغال داشت. استیو تولتز در سال ۲۰۰۵ با زنی نقاش که استرالیایی-فرانسوی بود ازدواج کرد. او با رمان مشهورش که «جزء از کل» نام دارد، شهرت زیادی به دست آورده است. این کتاب در سال 2008 منتشر شد و در همان سال نیز نامزد جایزه‌ی بوکر شد.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر  می‌توانید از دسته بندی خرید رمان نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «هر چه باداباد»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.