جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دال دوست داشتن

قیمت:
115,000 تومان
مشخصات کتاب دال دوست داشتن
کشور مبدا
تعداد صفحات
128 صفحه
شابک
9786002911858
سال خلق اثر
1396
سال انتشار
1396
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
35
این کتاب در یک نگاه

کتاب دال دوست داشتن: چند روایت از عشق و زندگی، نوشته حسین وحدانی، یک اثر غیرداستانی با درون‌مایه­ی­ روانشناسی و سبک‌ زندگی است. حسین وحدانی که یک فعال سرشناس در شبکه‌های اجتماعی بوده، تصمیم به تالیف کتاب دال دوست داشتن با محوریت نوشته‌هایش در فضای مجازی گرفته است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب دال دوست داشتن

کتاب دال دوست داشتن: چند روایت از عشق و زندگی، نوشته حسین وحدانی، یک اثر غیرداستانی با درون‌مایه‌ی روانشناسی و سبک‌ زندگی است. حسین وحدانی که یک فعال سرشناس در شبکه‌های اجتماعی بوده، تصمیم به تالیف کتابی با محوریت نوشته‌هایش در فضای مجازی گرفته است. شما می‌توانید این روایت‌های عاشقانه را که با لحنی صمیمانه و دوست‌داشتنی نوشته شد‌ه‌اند، در کتاب «دال دوست داشتن: چند روایت از عشق و زندگی» دنبال کنید و یا آن را به کسی که دوستش دارید، هدیه دهید.

امتیاز کتاب دال دوست داشتن در گودریدز

  • تعداد نظرات: 146
  • تعداد امتیازدهی: 701
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.69

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب دال دوست داشتن

  • شادی عدم غم نیست، شادی کنار آمدن با غم است.
  • سعی کردم یاد بگیرم که به جای ماندن، برای رفتن آماده باشم.
  • ده‌ها بار و صدها بار در گیر و دار گفتن/نگفتن و رفتن/نرفتن گرفتار آمده‌ایم.
  • ما شدیم آدم‌های انبارکننده خاطرات، برای روزهایی که هیچوقت نیامدند.
  • هیچکس به اندازه‌ی غم، سهم خودش را - به تمامی - از زندگی ما طلب نکرده است.
  • داستایوسکی می‌پرسد: یک دقیقه‌ی تمام شادکامی، آیا این نعمت برای سراسر زندگی یک انسان کافی نیست؟
  • به آدم‌های مطمئنی که تا پای جان می‌ایستند پای قصه‌هاشان، آرمان‌هاشان، آدم‌هاشان، باید بخندیم؟ یا نه، باید تحسینشان کنیم؟
  • ناگهان شگفت‌زده می‌شویم از اینکه درمی‌یابیم قطعه‌ای سیاه و تیره و تاریک از زندگی، زیبایی خیره‌کننده‌ی چشم مونالیزا را می‌سازد.
  • اگر دوست داشتن دیگری، چیزی جز فرض من معنا می‌دهد، نه که دوست داشتن حقیقت ندارد، بلکه دیگری زبان من را، و من زبان دیگری را نمی‌شناسم.
  • برای آنکه خودمان را و دیگران زندگی‌مان را آزار ندهیم، ضروری است بدانیم که تنهاییم. که بر تنهایی‌مان اشراف داشته باشیم. که تنهایی‌مان را به عنوان یک موجود مستقل به رسمیت بشناسیم. ضروری است که با تنهایی‌مان آشنا شویم. معاشرت کنیم حتی.
  • آدم باید هر از گاهی هم اسم هم‌خانه‌هایش را، رفقایش را، بغل دستی‌هایش را فراموش کند. بعد زور بزند توی سه جمله توصیفشان کند؛ بدو بدو. بگوید مثلا آنی که خنده‌اش قشنگ است. آنی که صورتش بوی صبح اول وقت می‌دهد. آنی که حرف زدنش طعم قهوه‌ی تازه‌دم دارد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب دال دوست داشتن چیست؟

مروارید، یکی از خوانندگان کتاب از کانادا، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است:

«نوشته‌های حسین وحدانی را همیشه دوست داشته‌ام. آثارش همیشه از آن جنس نوشته‌هایی بوده است که بی‌اختیار به دلتان می‌نشیند. سطرهایی که می‌خوانی و با خودت می‌گویی آخ؛ همین است! چه خوب می‌گوید! برای ذائقه‌ی بعضی آدم‌ها شاید شعاری به نظر بیاید، من اما همیشه از این بیان بی‌تکلف لذت برده‌ام. یکی از بهترین ویژگی‌های کتاب هم ربط‌دادن‌ِ مطالب دوست‌داشتنی‌اش به زندگی‌ها و رابطه‌ها است.»

«این کتاب مجموعه‌ای از روایت‌های آقای نویسنده درباره‌ی زندگی با مثال‌هایی دور از ذهن و تامل‌برانگیز است. توجه کنید که روایت با داستان متفاوت است. در روایت انگار که خود نویسنده جلوی‌تان نشسته و در حال تعریف کردن برای‌ شما است. روایت، همینقدر صمیمی و خودمانی است. البته لازم به ذکر است که برخلاف اسم کتاب، محور موضوعات کتاب نه عشق، بلکه زندگی است که عشق هم شامل آن می‌شود اما نه آنکه مطالب کتاب همه‌شان عاشقانه‌ی خالص باشند. در کل اثری دلنشین و زیبا بود و خواندن آن را به شما توصیه می‌کنم.»

این نظر نیلوفر، یکی از خوانندگان فارسی‌زبان کتاب، بوده است.

صفورا، یکی دیگر از خوانندگان کتاب، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است:

«نوشته‌های حسین وحدانی را گاهی اوقات در فیس‌‎بوک می‌خواندم و حالا هم در اینستاگرام او را دنبال می‌کنم. گاهی بدجور به هدف می‌زند و حرف دل را می‌گوید. با اینکه از این مدل کتاب‌ها اغلب خوشم نمی‌آید، اما کتاب «دال دوست داشتن: چند روایت از عشق و زندگی» را به خاطرِ شناختم از نویسنده و برای نشان‌دادن حمایتم از ایشان خریدم. از بین نوشته‌هایی که انتخاب کرده و کنار هم قرار داده است، بعضی‌هایشان را خیلی دوست داشتم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در قسمتی از کتاب به موضوع تنهایی پرداخته شده و نوشته شده است که کنار آمدن با تنهایی، ضروری است:

«برای آنکه خودمان و دیگران زندگی‌مان را آزار ندهیم، ضروری است بدانیم که تنهاییم و بر تنهایی‌مان اشراف داشته باشیم. باید تنهایی‌مان را به‌عنوان یک موجود مستقل به‌ رسمیت بشناسیم. ضروری است که با تنهایی‌مان آشنا شویم. حتی معاشرت کنیم. همان‌قدر که بودنش گاهی کلافه‌مان می‌کند، گاهی هم حضورش را محترم بشماریم و نیز، آن را به غم نسبت ندهیم.»
نویسنده در کتاب به موضوع حدومرز عشق اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه مرزهای دوست داشتن را مشخص کنیم: «یادم بیاور برایت بنویسم عشق را باید بدون ‌حساب‌وکتاب اندوخت اما باحساب خرج کرد. و برایت بنویسم که هی بر این طبل بی‌صدا اما توخالی "بی‌حساب دوست داشتن" نکوبی که دوست‌داشتن حساب و کتاب دارد. دوست داشتن حدومرز می‌شناسد. حساب و کتابش؟ ظرفیت خودت. که اگر می‌توانی ظرفت را بزرگ‌تر، ظرفیتت را بیشتر کن. اگر نمی‌توانی اما اندازه نگه دار. حدومرزش؟ عزت خودت. کرامت خودت. شخصیت خودت. دوست¬داشتن که نباید تو را بی‌عزت، بی‌کرامت، بی‌شخصیت کند.»

در بخشی از کتاب، به هم‌زیستی غم و شادی توجه شده و نویسنده در باب این موضوع نوشته است:

«اما من با خودم می‌اندیشم، کاش شادی را در نیندازیم با غم. شادی عدم غم نیست. شادی کنار آمدن با غم است. دعوت کردنِ رسمی است از غم که بیاید با ما باشد، با ما خودمانی شود، با ما معاشرت کند. معرفی‌اش کنیم به دوستانمان، دوستان غم من، غم من دوستان. و بعد موسیقی گوش کنیم، بگوییم، برقصیم به سلامتی غم، این وفادارِ همیشگی. بعد ببریمش به خانه، بیاید با ما خیره شود در آینه، بخندد، مسواک بزند، برود جایش را بیندازد، آرام و نجیب شب‌ به‌خیر بگوید. صبح که چشم باز می‌کنیم یادمان بیاید که تنها نیستیم و لبخند بزنیم، چون غم و تنها غم است که ما را تنها نمی‌گذارد. دیدی که من را هیچ‌کسی یاد نکرد جز غم، که هزار آفرین بر غم باد.»

شاید بتوان یکی از به یادماندنی‌ترین و زیباترین نقل‌قول‌های کتاب را این پارگراف دانست:

«آدم باید هر از گاهی هم اسم هم‌خانه‌هایش را، رفقایش را، بغل‌دستی‌هایش را فراموش کند. بعد زور بزند توی سه جمله توصیف‌شان کند؛ بدو بدو. بگوید مثلا آنی که خنده‌اش قشنگ است. آنی که صورتش بوی صبح اول وقت می‌دهد. آنی که حرف زدنش طعم قهوه‌ی تازه‌دم دارد. آنی که سین‌اش آدم را عاشق می‌کند.»

دربارۀ نویسنده کتاب دال دوست داشتن

حسین وحدانی، روزنامه‌نگار، فعال فضای مجازی و نویسنده‌ی ایرانی، زاده سال 1358 شمسی است. او که تحصیل‌کرده‌ی دانشگاه شهید بهشتی است، در دو رشته‌ی مهندسی نرم‌افزار و ارتباطات مدرک کارشناسی دارد.

حسین وحدانی که به مدت 20 سال سابقه‌ی روزنامه‌نگاری در نشریاتی همچون همشهری را دارد، اولین کتابش را در سال 1395 شمسی و با نام «دال دوست داشتن» نوشت که مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. او از انگیزه‌ی شخصی‌اش برای نوشتن این کتاب گفته که هدفش، بهترکردن حال آدم‌ها بوده است. حسین وحدانی همچنین یک کتاب ترجمه هم در رزومه کاری خود دارد؛ کتابی به نام «اگرهای خانواده» از مک فارلین که یک اثر روانشناسی است.

نکات جالب دربارۀ کتاب دال دوست داشتن

  • حسین وحدانی در این کتاب بیش از 20 دل‌نوشته و حکایت مختلف آورده است که نقطه‌ی اشتراک همگی آن‌ها، عشق و دوست داشتن است.

خرید کتاب دال دوست داشتن

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب دال دوست داشتن را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای مشاهده و خرید سایر آثار در حوزه کتاب روانشناسی می‌توانید به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دال دوست داشتن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.