جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

قیمت:
195,000 تومان
مشخصات کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها
کشور مبدا
تعداد صفحات
192 صفحه
شابک
9786008812616
سال خلق اثر
1401
سال انتشار
1401
قطع
پالتویی
جلد
جعبه
نوبت چاپ
145
این کتاب در یک نگاه

«هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» نوشته‌ی مارک منسن، اولین‌بار در سال 2016 جایگاه ششم را در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز در دسته‌بندی کتاب‌های متفرقه به خود اختصاص داد. سپس در شانزدهم جولای 2017 توانست به جایگاه اول برسد و تا اواخر می 2020 در این جایگاه باقی بماند. همچنین در سال 2016 به نهمین کتاب پرفروش در دسته‌بندی کتاب‌های غیرداستانی و عمومی در روزنامه‌ی واشنگتن پست تبدیل شد. این کتاب در رده‌ی چهارم کتاب‌های پرفروش در کل سایت آمازون و نهمین کتاب پرفروش در کشور کانادا قرار گرفته است. تا کنون بیش‌ از شش میلیون نسخه از کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» در سراسر جهان به فروش رسیده است. این کتاب در سال 1397 در ایران به همت نشر میلکان و ترجمه‌ی میلاد بشیری به چاپ رسید.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه ها»

خلاصه کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

منسن می‌خواهد دیدگاه واقع‌بینانه‌ای نسبت به زندگی ارائه دهد. دیدگاهی که در آن انتظار یک زندگی بدون مشکل را نداشته باشیم. او در این کتاب، برخلاف اکثر کتاب‌های خودیاری، راه‌حل تمام مشکلات را داشتن تفکر مثبت راجع‌به زندگی نمی‌داند. بلکه سعی می‌کند نشان دهد زندگی همین است؛ با همه‌ی سختی‌هایش. ما فقط می‌توانیم تلاش کنیم با آن کنار بیاییم. زیرا زندگی خالی از سختی و مشکل تنها یک توهم است. بنابراین مسئله این نیست که از مشکلات رها شویم. مسئله این‌جاست که چه چیز را به عنوان مشکل ببینیم؛ به عبارت بهتر دغدغه‌ی چه چیزهایی را داشته باشیم؟ راه‌حل زندگی خوب این است که محدودیت‌هایمان را بشناسیم و آن‌ها را بپذیریم. زمانی که ما ترس‌ها، اضطراب‌ها و اشتباهات خود را بپذیریم، دیگر از بیهوده دوییدن دست می‌کشیم و انرژی خود را برای مسائلی که واقعاً بر آن‌ها کنترل داریم ذخیره می‌کنیم. در زندگی چیزهای زیادی هست که می‌توان دغدغه‌ی آن‌ها را داشت. رهایی از دغدغه‌ها یعنی درگیر چیزهایی شویم که بنا بر ارزش‌های شخصی‌مان آن را باارزش می‌دانیم. حال این‌که چطور از دغدغه‌های بیهوده رهایی پیدا کنیم، چیزی است که نویسنده این کتاب را به خاطر آن نوشته است. این کتاب در ۹ فصل نوشته شده که در هر فصل بخش‌های مختلفی نیز وجود دارد. او در این فصل‌ها به ما می‌آموزد چگونه همه چیز جز مهم‌ترین‌ها را رها کنیم.

افراد معروف و انتشاراتی‌ها چه نظری درباره‌ کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها دارند؟ 

نظرات مثبت درباره‌ی این کتاب کم نیست. کرکوس که یک مجله‌ی نقد کتاب آمریکایی است نظر خود را درباره‌ی کتاب این‌طور بیان کرده: «این کتاب معیار بسیار خوبی است که کتاب‌های خودیاری دیگر باید با توجه به آن سنجیده شوند». همچنین منتقدان خیلی زود متوجه شدند این‌که در بیان و ظاهر کتاب پیچیدگی وجود ندارد، در واقع یک لباس مبدل هوشمندانه است برای محتوایی جدی‌تر و این کتاب حرف‌های باارزشی برای گفتن دارد. در واقع منسن با نثری روان و خواندنی، مفاهیم پیچیده‌ای را بیان کرده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها چیست؟

نظرات نشان می‌دهد این کتاب توانسته توجه افرادی را که به کتاب‌های خودیاری علاقه‌ ندارند نیز جلب کند. حامد درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «راستش چندان طرفدار کتاب‌های خودیاری نیستم. چون باور دارم محتوای اکثر این کتاب‌ها بیش از حد بدیهی است و برای دانستن آن‌ها نیازی به خواندن کتاب نیست. با این حال از خواندن این کتاب لذت زیادی بردم و نمی‌توانم بگویم بر من تاثیری نگذاشت. اعتقاد دارم می‌شود از این کتاب چیزهای زیادی آموخت؛ حتی اگر شما هم مثل من طرفدار کتاب‌های خودیاری نباشید. این کتاب را به این دلیل مطالعه کردم که می‌خواستم امسال اضطراب کمتری را تجربه کنم. امیدوارم که این کتاب به من کمک کند به هدفم برسم.»
استفانی در سایت آمازون این کتاب را از بهترین‌ کتاب‌هایی که خوانده توصیف می‌کند: «این کتاب به معنای واقعی کلمه زندگی مرا به سمت بهتر شدن سوق داده است. تا کنون خواندنش را به چهار نفر توصیه کرده‌ام. قصد دارم هر چند سال یک بار این کتاب را مجدد بخوانم تا فراموش نکنم چه چیز زندگی‌ام را تا این حد بهبود بخشیده است.» 
صهیب، یکی از کاربران سایت گودریدز، نوشته است: «این کتاب درباره‌ی ارزش‌گذاری شخصی است. منسن با لحن شوخ‌طبعانه‌ا‌ی از این صحبت می‌کند که باید تصمیم بگیریم در زندگی دغدغه‌ی چه چیزهایی را داشته باشیم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ خواندن باشند

در قسمتی از کتاب چنین می‌خوانیم: «تا حالا دقت کرده‌اید که گاهی اوقات هرچه کمتر به چیزی اهمیت بدهید، عملکرد بهتری در آن خواهید داشت؟ دقت کرده‌اید که آدم‌های بی‌خیال اغلب به هدف‌شان می‌رسند؟ دقّت کرده‌اید که گاهی اوقات، هنگامی که بی‌خیال چیزی می‌شوید، همه‌چیز خودش جفت‌وجور می‌شود؟»
«هنر ظریفی در رهایی از دغدغه‌ها وجود دارد. هرچند این مفهوم ممکن است مسخره به نظر برسد و من هم عوضی به نظر برسم. آنچه اینجا راجع به آن صحبت می‌کنم، اساساً یاد گرفتن روشی برای تمرکز و اولویت‌بندی موثر افکارتان است؛ اینکه چگونه با توجه به ارزش‌های شخصی و برگزیده خودتان انتخاب کنید چه چیزی برایتان مهم است و چه چیزی مهم نیست. این کار بسیار دشواری است. دستیابی به آن، یک عمر تمرین و انضباط می‌خواهد. مرتب در آن شکست خواهید خورد. اما این شاید باارزش‌ترین کوشش زندگی هر انسانی است». 
در تمام این کتاب سعی شده است تا شما بر مسائل مهم‌تر زندگی تمرکز کنید و کمی از وسواس خود بکاهید. در نهایت این که این کتاب هنگام سختی‌ها به مثابه‌ی جعبه‌ابزاری برای ذهن‌تان عمل می‌کند: «این کتابی است درباره‌‌ی برداشتن قدم های سبک‌تر با وجود بارهای سنگین روی دوشتان، درباره‌ی آرامش بیش‌‌تر در برابر بزرگ‌ترین ترس‌هایتان و خندیدن به اشک‌هایتان در همان حالی که از چشمتان سرازیرند.»

درباره نویسنده کتا هنر ظریف رهایی از دغدغه ها

مارک منسن در ۹ مارس ۱۹۸۴ در تگزاس متولد شد. کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» اثری بود که برای او شهرت بسیاری به ارمغان آورد. او اولین بار با همین کتاب در بازار نشر ایران شناخته شد. با وجود نقدهای مختلفی که به کتاب‌های او می‌شود، آثار او طرفداران پرشماری در نقاط مختلف دنیا از جمله ایران دارد. اخیراً کتاب جدید او در ایران با عنوان «اوضاع خیلی خراب است» منتشر شده است. از دیگر آثار او می‌توان به «عشق کافی نیست» و «همه‌چی درباره‌ی عادت‌ها» اشاره کرد. 

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کتاب انگیزشی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه ها»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.