جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

سفر ایکیگای

قیمت:
280,000 تومان
مشخصات کتاب سفر ایکیگای
کشور مبدا
تعداد صفحات
284 صفحه
شابک
9786004056212
سال خلق اثر
1400
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
8
این کتاب در یک نگاه

کتاب «سفر ایکیگای» به نویسندگی هکتور گارسیا و فرانچسک میرالس، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی خودشناسی است. کتاب «سفر ایکیگای» یک راهنمای کاربردی برای رسیدن به سعادت، شادکامی و هدفمند شدن زندگی به روش ژاپنی به‌شمار می‌رود که تا مدت‌ها پس از انتشار در لیست پرفروش‌ترین‌های لس‌آنجلس‌تایمز قرار داشت.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب سفر ایکیگای

این کتاب با استفاده از تمرین‌های عملی ما را به سوی علاقه‌مندی‌ها، اهداف‌مان و یافتن ایکیگای درون‌مان راهنمایی می‌کند. بنابر نظر ژاپنی‌ها هر فردی ایکیگای دارد که بعضی فلاسفه از آن به عنوان علت بقا یاد می‌کنند. برخی ایکیگای خود را پیدا کرده‌اند و دیگران درحالی‌که آن را به همراه دارند، هنوز در پی یافتنش هستند. هدف سفر ایکیگای بهتر زیستن است. این سفر که با خواندن کتاب محقق می‌شود، دارای سی و پنج ایستگاه و شامل تمام چیزهایی است که به آن‌ها نیاز داریم. تکنیک‌های کتاب سفر ایکیگای به شما می‌گوید از چه طریقی و با چه برنامه‌ای به ایکیگای (هدف) خود دست پیدا کنید.

افراد معروف و انتشاراتی‌ها چه نظری درباره‌ کتاب سفر ایکیگای دارند؟

Library jornal به نقل از نویسندگان کتاب نوشت: «راز ژاپنی مجموعه‌ای فراتر از ادراک و قدرت‌بخشی ایکیگای است. این کتاب برای خوانندگانی که مفهوم ایکیگای را جذاب می‌دانند، مفید است.»

وبلاگ Travel Tester نیز ضمن تحسین کتاب درباره آن نوشت: «به‌شدت پیشنهاد می‌کنم این کتاب را بخرید. پر از فعالیت‌ها و سوالات عمیقی است که واقعا شما را به فکر دوباره در مورد زندگی‌تان، صرف نظر از اینکه در چه مرحله‌ای از پیشرفت قرار دارید وا می‌دارد.»

«گارسیا و میرالس در کتاب خود خوانندگان را از طریق 35 ایستگاه با هدف یافتن ایکیگای خود، راهنمایی می‌کنند. برای یافتن ایکیگای نیازی به گذر از همه‌ی ایستگاه‌ها نیست؛ اما هدف تلاش برای رسیدن به حداقل چندتا از آن‌هاست.» این نظر Success Magazine درباره‌ی کتاب سفر ایکیگای بود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب سفر ایکیگای چیست؟

نظر جامع و مفید آنا را می‌خوانیم: «من این کتاب را خریدم تا در مورد مفهوم ایکیگای اطلاعات بیشتری کسب کنم. نویسندگان از خودِ مفهوم فراتر می‌روند و خیلی عمیق و با استفاده از استعاره‌های زیبا و با ظرافت تمام به موضوع می‌پردازند. فقط در صورتی می‌توانید از این کتاب استفاده کنید که تمریناتش را انجام دهید که البته ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد. من تازه شروع به انجام تمرینات کردم و می‌توانم تغییر را احساس کنم. دو نویسنده، دو کتاب دیگر هم راجع به مفهوم و راهنمای ایکیگای دارند که پیشنهاد می‌کنم آن‌‌ها را به این ترتیب مطالعه کنید: کتاب ایکیگای، کتاب ایچی‌گو ایچی‌یه، کتاب سفر ایکیگای.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

یکی از مفاهیمی که در کتاب بارها به آن اشاره شده، پذیرش خود است: «ما همان چیزی هستیم که مدام تکرارش می‌کنیم. برای کامیابی کامل در زندگی، این مهم است که با گذشته‌ی خود رابطه‌ی مناسبی داشته باشیم. تعبیر و تفسیر گذشته، در قالب ساختاری مثبت‌گرایانه و زیبا، زمان حال و آینده‌مان را اقتدار و به زندگی‌مان معنا و مفهوم می‌بخشد. همه‌ی ما روابط بد و نامناسبی داشته‌ایم یا موقعیت‌های کاری و پروژه‌های اشتباهی که تا آخر برایش تلاش کرده‌ایم و دریافته‌ایم که سودی برای ما نداشته‌اند و احساس کرده‌ایم فقط وقت‌مان را تلف کرده‌ایم. اما می‌توانیم این‌طور فکر کنیم که در حقیقت آن‌ها هم مفهومی داشته‌اند و این تجربیات به اصطلاح منفی درس‌های مهمی برای رشد شخصی به ما آموخته‌اند. کوتاه‌ترین مسیر در جهت رشد و تعالی در زندگی شخصی، توجه کردن به بازخوردهای منفی اما سازنده است.»

در جای دیگری از کتاب می‌خوانیم: «بدون هیچ تردیدی، غم در میان احساسات پایه حضور دارد. با این حال قالب‌های متفاوتی دارد که ما باید راه تشخیص آن را بلد باشیم؛ مثل اندوه و ماتم و یا آن دیگری؛ یعنی دلتنگ گذشته‌ها شدن که می‌تواند موجب خلاقیت و نوآوری شود. اگرچه ما فکر می‌کنیم احساس غم و اندوه چیز منفی‌ای است، اما دانشمندان نشان داده‌اند که دلتنگ گذشته‌ها شدن می‌تواند برای سلامتی سودمند باشد و در دستیابی به اهداف‌مان به ما کمک کند؛ چراکه باعث می‌شود خاطره‌ها و احساسات مثبت را برای خود یادآوری کنیم. خاطرات نوستالژیک معمولا ماهیت اجتماعی دارند و مرور این خاطرات احساس در ارتباط بودن با دیگران را در ما افزایش می‌دهد. بدین ترتیب وقتی افراد احساس تنها بودن یا طرد شدن دارند، خاطره‌بازی می‌تواند نوعی راهبرد جبرانی موثر باشد و کمک می‌کند احساس ارتباط بازیابی شود. تحقیقات اخیر در دانشگاه ساوث‌همپتون نشان داده است که خاطره‌بازی حتی می‌تواند باعث تقویت احساس خوش‌بینی در فرد شود. سیستم بدن انسان‌ها آن‌قدر خوب طراحی شده که نه‌تنها انرژی در آن به‌شکل چربی ذخیره می‌شود تا در صورت نیاز آن را بسوزانیم، بلکه گروهی ذخایر شادی درونی هم به‌شکل خاطراتی خوشایند و مطبوع داریم که وقتی احساس افسردگی و کسلی داریم، می‌تواند قوت قلب‌مان باشد.»

درباره نویسنده کتاب سفر ایکیگای

فرانچسک میرالس برای تحقیق درباره‌ی این کتاب با ساکنان دهکده‌ای در ژاپن که بیشترین تعداد افراد 100 ساله را داراست، مصاحبه کرده است. هکتور گارسیا، نویسنده دیگر کتاب، زاده‌ی اسپانیا و بیش از یک دهه است که شهروند ژاپن است. او نویسنده‌ی چندین کتاب پرفروش در مورد فرهنگ ژاپن و خودشناسی از جمله «ایکیگای»، «ایچی‌گو ایچی‌یه» و «غسل جنگل» است.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کتاب انگیزشی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «سفر ایکیگای»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.