جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تولد بدون خشونت

قیمت:
36,000 تومان
مشخصات کتاب تولد بدون خشونت
کشور مبدا
تعداد صفحات
186 صفحه
شابک
9786004900379
سال خلق اثر
1974
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

آیا تا به حال درباره چگونگی روند زایمان و به دنیا آمدن نوزاد فکر کرده‌اید؟ آیا هیچگاه به این فکر کرده‌اید که تولد را از نگاه نوزاد تازه به دنیا آمده بررسی کنید و ببینید او در حین به دنیا آمدن چه احساسات و عواطفی را تجربه می‌کند؟ کتاب «تولد بدون خشونت» برای همین است. نویسنده‌ی کتاب «تولد بدون خشونت» نگاه متفاوتی به مقوله به دنیا آمدن نوزاد داشته است و با سوال‌هایی از قبیل: چرا کودک باید از یک فضای تنگ و کاملا تاریک، با وحشت پا به جهانی بگذارد که پر از سر و صدا و نور است؟ ذهن خواننده را به چالش می‌کشد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تولد بدون خشونت

نویسنده عقیده دارد شیوه‌های به دنیا آوردن نوزاد تازه متولد شده، نوزاد را به وحشت می‌اندازند و فضای امنی را برای او فراهم نمی‌کنند. برای مثال می‌پرسد چرا یک نوزاد باید اولین نفس خود را با وحشت بکشد، در حالی که ستون فقرات آسیب‌پذیرش به سمت راست تکان می‌خورد؟ چرا نوزاد پس از گذراندن ۹ ماه در بدن تغذیه‌کننده‌اش باید از مادرش جدا شود؟ این کتاب این‌جاست تا به این پرسش‌ها پاسخ دهد و برای ساعاتی ما را وارد دنیای عجیب نوزاد تازه به دنیا آمده بکند‌.

درواقع کتاب تلاش می‌کند رویکردها و راهکارهای جدیدی به ما نشان دهد که چگونه می‌توانیم انتقال از رحم به دنیا را بدون آسیب یا ترس آسان کنیم. تکنیک‌های ساده دکتر لوبوآیه نشان می‌دهد که چگونه تولد بدون خشونت پیامدهای گسترده‌ای برای بهبود کیفیت زندگی انسان از نظر جسمی، عاطفی و معنوی دارد. این کتاب در دسته کتاب‌های سبک زندگی قرار می‌گیرد و راه‌حل مناسبی برای رو‌به‌رو شدن با پدیده‌ی زایمان است.

نظر خوانندگان در سراسر جهان درباره کتاب تولد بدون خشونت چیست؟

ستار نظر خود را راجع‌به کتاب در سایت فیدیبو این‌گونه بیان می‌کند: «اول فکر کردم این کتاب یک کتاب زنانه است و من گزینه خوبی برای خواندن آن نیستم. اما پس از کمی تورق در کتاب متوجه شدم مخاطب کتاب نه‌تنها زنان، بلکه مردان هم هستند. این‌که با احساساتی که یک نوزاد طی فرآیند دردناک زایمان آشنا می‌شویم این کتاب را منحصربفرد می‌کند. خواندنش را پیشنهاد می‌کنم.»

مریم راجع‌به کتاب در سایت good reads می‌گوید: «حقیقتش در نگاه اول اسم کتاب نظر من رو به خودش جلب کرد‌. برای خوندنش مردد بودم اما اسمش من رو ترغیب می‌کرد. در نهایت کتاب رو خوندم و می‌تونم بگم چه لطف بزرگی به خودم کردم. در حال حاضر به دوست‌های خودم پیشنهادش می‌کنم. حتما مطالعه کنید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در این قسمت از کتاب نویسنده راجع‌به اهمیت سکوت در اتاق زایمان صحبت می‌کند: «پنجمین قسمت از بخش سوم کتاب به‌ این‌ ترتیب است: این آموزش و ورود به شیوه برقراری سکوت، برای همه حاضرین در اتاق زایمان، یعنی متخصص زایمان، ماما و پرستاران نیز ضروری است. حاضرین در اتاق زایمان، با صدای بلند حرف می‌زنند، اغلب واژه‌های تشویقی مانند، آهان، زور بده! زور بده! را با فریاد ادا می‌کنند و این کار کاملاً اشتباه است. البته قصد افراد تشویق شخص باردار است، اما چنین ترغیبی به‌جای کمک به فرایند زایمان، موجب اضطراب مادر می‌شود، زیرا زن حامله نسبت به کوچک‌ترین صدا یا حرکتی، در اطرافش دچار دگرگونی هشیاری، و حساسیت مفرط می‌شود.»

در پیشگفتار کتاب آمده است: «به یاد آوردن واکنش‌های پرشور و پرهیاهویی که چاپ نخست این کتاب به سال ۱۹۷۴ به پا کرد کار دشواری است. در حالی که مادران در سراسر دنیا با شور و شوق از چاپ این کتاب استقبال کردند، مخالفت‌ها در دنیای پزشکی بالا گرفت و بعد آرام آرام سر و صداها فروکش کرد. از اینکه آیا پیام دریافت و پذیرفته شد مطمئن نیستم. موضوع کتاب همان ابتدا همانند نوشیدنی‌ قوی‌ای بود که به آرامی رقیق شده، و مانند نوعی نوشیدنی گیاهی موجب خواب آرامی شد. کتاب حاضر درباره تراژدی تولد نوشته شده بود. اما بخش غم‌انگیز آن این بود که با وظایف خانه‌داری و وظایف مادری تحت عنوان گمراه‌کننده مراقب از کودکان اشتباه گرفته شد و این نوع برداشت‌های نادرست موجبات گمراهی مردم را فراهم آورد که گفتند:تولد بدون خشونت؟ من که باردار نیستم پس علاقه‌ای هم به خواندن آن ندارم.»

درباره نویسنده کتاب تولد بدون خشونت

فردریک لوبوآیه، زاده سال ۱۹۱۸ در پاریس به دنیا آمد. او بنیان‌گذار جنبش تولد آرام بود. وی جزو اولین پزشکانی بود که باورهای جامعه در مورد آگاهی در نوزادان را به چالش کشید‌ و به‌خاطر کتاب «تولد بدون خشونت» در سال ۱۹۷۴ شناخته شد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تولد بدون خشونت»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.