جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تختخوابت را مرتب کن

قیمت:
79,000 تومان
مشخصات کتاب تختخوابت را مرتب کن
کشور مبدا
تعداد صفحات
104 صفحه
شابک
9786004610537
سال خلق اثر
2017
سال انتشار
2017
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
115
این کتاب در یک نگاه

کتاب «تختخوابت را مرتب کن» اثر ژنرال ویلیام اچ. مک ریون، نویسنده‌ی آمریکایی‌ست که برای اولین بار در سال 2017 منتشر و خیلی زود به یکی از کتاب‌های محبوب و پرطرفدار تبدیل شد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز در زمان انتشار و همچنین دومین کتاب پرفروش در دسته‌ی کتاب‌های عزت نفس در سراسر سایت آمازون تا به امروز بوده است. یکی از بهترین ترجمه‌های این اثر به زبان فارسی متعلق به حسین گازر است که نشر کوله‌پشتی آن را در سال 1399 منتشر کرد. اثربخشی کتاب «تختخوابت را مرتب کن» به‌حدی است که باعث شده به یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌ی خودیاری و موفقیت تبدیل شود و افراد بسیاری از توصیه‌های این کتاب بی‌نظیر بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

نویسنده‌ی این کتاب، دریاسالار بازنشسته‌‌ای است که به گفته‌ی خود درس‌ها و تجربیات ساده‌ای را که در تمرینات نیروی دریایی کسب کرده در این کتاب به رشته‌ی تحریر آورده است. این کتاب درباره‌ی چیزهای کوچکی است که می‌تواند زندگی خوانندگان و شاید جهان را تغییر دهد. این اثر در ده فصل تالیف شده و هر فصل متن کوتاهی را در بر می‌گیرد که در آن به یکی از اصول رفتاری و تربیتی که نویسنده در یگان ویژه نیروی دریایی ایالت‌متحده آمریکا فرا گرفته است، پرداخته می‌شود. علاوه بر این نویسنده به طور خلاصه به خاطره‌های دوران آموزش، خدمت و عملیات‌های جنگی خود نیز می‌پردازد.

شاید در وهله‌ی اول به نظر برسد مطالب این کتاب‌ شبیه به سایر کتاب‌های موفقیت است. اما اشتباه نکنید؛ کتاب «تختخوابت را مرتب کن» از قواعد رایج کتاب‌های مشابهش پیروی نمی‌کند. زیرا آنچه این کتاب را از کلیشه‌های رایج در کتاب‌هایی از این دست دور می‌سازد، این است که نویسنده خودش تمام این نکات را رعایت و با آن زندگی کرده است.

مک ریون در این کتاب به اصولی ساده اما عمیق می‌پردازد که می‌تواند زندگی روزانه‌ی افراد را توسعه و بهبود ببخشد و به آن‌ها نظم و انضباط لازم برای پیش‌ رفتن را بدهد. به همین دلیل است که او عنوان کتابش را این‌طور انتخاب کرده؛ زیرا اعتقاد دارد اگر می‌خواهی جهان را تغییر دهی، قبل از هر چیز باید از مرتب کردن تختخوابت شروع کنی.

افراد معروف و انتشاراتی‌ها چه نظری درباره‌ کتاب تختخوابت را مرتب کن دارند؟

به‌نظر می‌رسد این کتاب توانسته نظر مثبت انتشارات و مجلات مختلف سراسر دنیا را به خود جلب کند. مجله‌ی وال‌ استریت آن را این‌طور توصیف می‌کند: «کتاب تختخوابت را مرتب کن باید توسط هر رهبر آمریکایی خوانده شود. این کتابی است که به فرزندان و نوادگان شما الهام می‌بخشد تا به آنچه می‌خواهند تبدیل شوند».

همچنین روزنامه‌ی واشنگتن پست، که بزرگ‌ترین و درگردش‌ترین روزنامه در این کلان‌شهر است، در تمجید کتاب مک ریون می‌نویسد: «پر از حکایت‌های جذاب شخصی است. درس‌های مک ریون، مانند سخنرانی آغازینش، فراتر از مرتب کردن تختخواب است. او ده فصل کتاب را به درس‌هایی در مورد شکست، ایستادن در برابر زورگویان و امید دادن به دیگران اختصاص داده است».

در روزنامه‌ی آمریکای امروز نیز به محتوای این کتاب اشاره شده است: «مک ریون آنچه را که در طول آموزش دریانوردی و آنچه را که تقریباً در طول چهار دهه حضور در نیروی دریایی فرا گرفته، به کتابی کم‌حجم و قدرتمند تبدیل کرده است».

مجله‌ی فوربز هم آن را کاملاً ساده، با ایده‌های عالی، هوشمندانه و موجز توصیف کرده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب تختخوابت را مرتب کن چیست؟

یکی از طرفداران این کتاب در توصیفش این‌طور می‌نویسد: «کتاب‌های خودیاری بسیاری در بازار وجود دارند که که حاوی اطلاعات جامعی هستند. با این حال از میان همه‌ی آن‌ها، کتاب تختخوابت را مرتب کن کتاب مورد علاقه‌ی من است؛ زیرا نکاتی که مک ریون در این ده فصل بیان می‌کند، برگرفته از تجربیات خود اوست. او می‌گوید اگرچه زندگی سخت است اما رویارویی با چالش‌ها از طریق نظم، عزم راسخ و نگرش مثبت معمولاً انسان را به سمت زندگی معنادارتری سوق می‌دهد که می‌تواند الهام‌بخش دیگران باشد».

همچنین یکی دیگر از خوانندگان در سایت گودریدز نظر خود را این‌طور بیان کرده است: «درس‌های بسیار ارزشمند، ساده و دقیقی با نثری بسیار جذاب در این کتاب گنجانده شده است. این کتاب بدون اغراق زندگی مرا تغییر داد. در ابتدا فکر می‌کردم مانند سایر کتاب‌های خودیاری ممکن است نتوانم با آن ارتباط برقرار کنم، اما کاملا در اشتباه بودم».

مخاطب دیگری می‌گوید: «این کتاب ارزش خواندن دارد. نویسنده تلاش کرده تا اصول مهمی را با ذکر تجارب شخصی به خوانندگان یادآوری کند و با استفاده از اصطلاحاتی ساده مانند کلوچه شکری و سیرک به خواننده کمک می‌کند تا محتوای کتاب را راحت‌تر به یاد بیاورد. حجم کتاب زیاد نیست و متن آن روان و گیراست و به نظرم در حد قرار گرفتن در لیست محبوب‌ترین‌ها است».

بنا بر نظر خوانندگان، استفاده از مثال‌های واقعی در کتاب، یکی دیگر از نکات مثبتی است که بر تاثیرگذاری و گیرایی اثر افزوده؛ نظر یکی از خوانندگان کتاب را در این باره می‌خوانیم: «هنگامی که می‌دیدم نویسنده مثال‌هایی از زندگی خودش یا دیگران را در در لا‌به‌لای متن آورده، به نوعی آسوده‌خاطر می‌شدم. زیرا مطمئن بودم این اصول در زندگی واقعی نیز قابل اجرا است».

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در پشت جلد کتاب آمده: «همه‌ی ما می‌دانیم که زندگی، سخت و طاقت‌فرساست؛ ولی گاهی با انجام کارهایی پیش‌پاافتاده می‌توان به نتیجه‌ای دست یافت که زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. عمل بسیار ساده‌ای مانند مرتب کردن تختخواب هم می‌تواند برای شروع یک روز نیروی انگیزشی شگفت‌آوری داشته باشد و رضایتی درونی برای به پایان رساندن یک روز خوب برای‌مان فراهم کند. برای تغییر جهان، اول تختخوابت را مرتب کن».

«هیچ‌یک از ما از لحظات دردناک زندگی در امان نیستیم. مثل آن قایق پارویی کوچک که اساس تمرینات دوره‌ی نیروی دریایی ما بود، لازم است که همه‌ی ما گروهی از افراد خوب و درست را برای رسیدن به مقصد زندگی در کنار خود داشته باشیم. شما به‌تنهایی از پسِ پارو زدن برنمی‌آیید. کسی را پیدا کنید تا زندگی خود را با آن قسمت کنید». این پاراگراف، بخشی از فصل دوم کتاب است که مک ریون در آن از اهمیت دوستی می‌گوید. عنوان این بخش تو به ‌تنهایی از عهده‌اش برنمی‌آیی است.

و در قسمتی دیگر از کتاب می‌خوانیم: «جنسیت، پیشینه‌ی مذهبی یا قومی، جهت‌گیری ذهنی و یا جایگاه اجتماعی شما مهم نیست. در این دنیا مشکلات ما مشابه است و درس‌هایی که برای غلبه بر این مشکلات و حرکت رو به جلو یاد می‌گیریم تغییر دادن خودمان و دنیای اطرافمان برای همه‌ی ما به شکلی برابر کاربرد دارند».

درباره نویسنده کتاب تختخوابت را مرتب کن

مک ریون اولین بار این اصول را سال‌ها قبل در یک سخنرانی انگیزشی در جشن پایان تحصیل در دانشگاه تگزاس برای دانشجویان ارائه کرد؛ این سخنرانی بسیار مورد استقبال قرار گرفت و منجر به انگیزه‌ای برای نوشتن این کتاب شد.

از دیگر آثار او می‌توان به «داستان‌های دریا»، «تختخوابت را مرتب کن»، «امید قدرتمندترین محرک در جهان است» و «دستورالعمل‌های قهرمان» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تختخوابت را مرتب کن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.