جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تعهد اهل‏ قلم‏

قیمت:
225,000 تومان
مشخصات کتاب تعهد اهل‏ قلم‏
جوایز
کشور مبدا
تعداد صفحات
282 صفحه
شابک
9789644482922
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب «تعهد اهل قلم» نوشته آلبر کامو را مصطفی رحیمی به فارسی برگردانده‌ و انتشارات نیلوفر آن را منتشر کرده است. در کتاب «تعهد اهل قلم» بخشی از مقالات کامو توسط رحیمی ترجمه و گردآوری شده است. این کتاب برای کسانی که به آرای اجتماعی و سیاسی کامو علاقه دارند، مناسب است.

 



 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تعهد اهل‏ قلم‏

کتاب «تعهد اهل قلم» نوشته آلبر کامو را مصطفی رحیمی به فارسی برگردانده‌ و انتشارات نیلوفر آن را منتشر کرده است. در کتاب «تعهد اهل قلم» بخشی از مقالات کامو توسط رحیمی ترجمه و گردآوری شده است. این کتاب برای کسانی که به آرای اجتماعی و سیاسی کامو علاقه دارند، مناسب است.
در مقالاتی که در این کتاب آمده، خوانندگان با تفکرات کامو و نقدهای سیاسی او در دورانی حساس از تاریخ قرن بیستم آشنا می‌شوند. کامو یکی از نویسندگان و روشنفکران پرکار در قرن بیستم بود که همواره دغدغه‌ی اصلی او پیوند آزادی و عدالت بود و این دغدغه در این اثر به‌خوبی نمایان است.
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
«هنرمندان دوران‌های گذشته ممکن بود که دست‌کم در برابر زور و استبداد سکوت کنند. اما نیروهای استبداد امروزه به راه تکامل رفته‌اند و در برابر آن‌ها سکوت و حتی بیطرفی درست نیست. باید تکلیف خود را معین کرد یا با آن‌ها بود یا در برابر آن‌ها. با این مقدمه من در صف مخالف آنان قرار دارم... از هنرمند توقع آن نیست که درباره "شرکتهای تعاونی" چیز بنویسد و نه برعکس توقع آنست که در برابر رنج دیگران سکوت کند. چون شما عقیده شخصی مرا در این باره پرسیده‌اید، من هم به‌سادگی جواب می‌دهم. ما به عنوان هنرمند شاید نیازی به دخالت در مسائل این قرن نداشته باشیم، اما به عنوان بشر، چرا. کودک خردسالی که استثمار می‌شود یا تیرباران می‌گردد، بردگان اردوگاه‌ها، بردگان مستعمره‌ها، اردوهای شکنجه‌دیدگان که دنیا مملو از آن‌هاست، این‌ها همه از کسانی که قادر به‌سخن‌گفتن‌اند می‌خواهند که سخنشان را با سکوت آنان پیوند دهند. من هر روز مقاله‌ای مبارزه‌جویانه ننوشته‌ام، من در مبارزه‌های همگانی شرکت نکرده‌ام، زیرا مایلم جهان از مجسمه‌های یونانی و از شاهکارها پوشیده شود. کسی که در اندرون من این تمایل در او می‌جوشد، زنده است. چه بهتر که وی در جان‌دادن به آفریده‌های خیال خود بکوشد. اما از نخستین مقاله‌ها تا آخرین کتابم، که شاید زیادتر از حد معمول باشد، قلم برنداشته‌ام مگر از آن‌رو که نمی‌توانم خود را از حوادث روزانه و از کنار کسانی که تحقیر می‌شوند و ذلیل می‌شوند، کنار بکشم.»
درباره نویسنده
آلبر کامو، نویسنده و روزنامه‌نگار فرانسوی، یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم و از چهره‌های برجسته روشنفکری در فرانسه و جهان است. او در سال ۱۹۳۰ در دانشگاه الجزیره به تحصیل در رشته‌ی فلسفه پرداخت و تا پیش از آن¬که به بیماری سل مبتلا شود، دروازه‌بان تیم فوتبال دانشگاه بود. او با پشتکار فراوان به مطالعه ادبیات و به ویژه آثار نمایشی پرداخت و در همکاری با گروه‌های تئاتر دانشجویی، شروع به نوشتن نمایش‌نامه کرد و کارهای خود را به روی صحنه برد. در میان آثار کامو، چندین نمایش‌نامه وجود دارد که حاکی از توجه او به اهمیت هنر و به ویژه تئاتر در رساندن پیام روشنفکر به جامعه است

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تعهد اهل‏ قلم‏»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.