جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

مهربانی با خود

قیمت:
90,000 تومان 120,000 تومان
25% تخفیف
مشخصات کتاب مهربانی با خود
کشور مبدا
تعداد صفحات
156 صفحه
شابک
9786227044263
سال خلق اثر
2017
سال انتشار
2017
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
10
این کتاب در یک نگاه
«مهربانی با خود» کتابی است که به شما می‌آموزد چطور با خودتان رفتار کنید، احساسات و هیجاناتی که تجربه می‌کنید را به رسمیت بشناسید و بتوانید در مسیر صلح درونی قدم بگذارید. تیم دزموند در کتاب «مهربانی با خود» نحوه رفتار صلح‌آمیز با خود را در قالب تمریناتی که در چهارده روز انجام می‌شود ارائه می‌کند. 

بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب مهربانی با خود

این کتاب ابتدا به تعریف مهربانی و تاثیر آن در زندگی افراد می‌پردازد و در بخش دوم تمرینات عملی کتاب آغاز می‌شود. هدف این تمرینات این است که خواننده کتاب در پایان انجام آنها در دوره چهارده روزه، احساس پایداری بیشتری در احساسات خود داشته باشد و بتواند ترس و اضطراب درون خود را پذیرفته و کنترل کند.

در بخش سوم و پایانی کتاب قرار است خواننده که  تعریف مهربانی با خود را دریافته و این مهارت را با تمرین در وجود خود پرورانده است، بتواند از آموزه‌های این کتاب در زندگی خود استفاده کرده و آن‌ها را به کار گیرد.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

تیم دزموند در کتاب «مهربانی با خود» به آشنایی با تیچ نات هان پدر علم ذهن‌آگاهی اشاره می‌کند و می‌نویسد: «من در حومه بوستون با یک مادر مجرد و الکلی زندگی می‌کردم. ما همیشه درگیر مسائل مالی بودیم و حتی یک تابستان، وقتی نوجوان بودم، بی‌خانمان شدیم. زمانی که به کالج رفتم، بسیار عصبی، افسرده و تنها بودم.
در کالج بود که از طریق یک استاد بوداییِ به‌نام و پرآوازه ویتنامی، تیچ نات هان ، با خودشفقتی آشنا شدم. بلافاصله متوجه شدم که این دقیقاً همان چیزی است که از زندگی من گم شده است و دیگر وجود ندارد. بعدازاینکه با شوروشوق مشغول تمرین‌های خودشفقتی شدم، احساس آرامش، شادکامی و آزادی بیشتری را نسبت به قبل احساس می‌کردم.
خودشفقتی، زندگی من را کاملاً تغییر داد و متحول کرد. من از فردی که درد و رنج بسیار و خودتخریبی داشت، تبدیل به کسی شدم که امروز با خود در صلح است و در روابطم، هماهنگی و صمیمیت زیادی حس می‌کنم.»

جملات برگزیده کتاب «مهربانی با خود»: «خود‌شفقتی و مهربانی خود به رسمیت شناختن این موضوع است که اگر هر اتفاقی در زندگی ما بیفتد، مهم این است که باز هم خود را دوست بداریم.»

«خودشفقتی، ندای مهربان و دل‌نشینی است که به ما کمک می‌کند تا زیبایی و معنای زندگی و ارزش‌هایمان را پیدا کنیم. خودشفقتی سپر جادویی نیست که جلوی بروز اتفاقات بد و تلخ زندگی را بگیرد و از ما محافظت کند یا کاملا ما را از غم و غصه دور نگه دارد. خودشفقتی به ما یاد میدهد که وقتی با مشکلات اجتناب ناپذیر زندگی مواجه شدیم، چطور از خود مراقبت کنیم.»

«هنگامی که زندگی به خوبی پیش می‌رود، خودشفقتی ما را قادر می‌سازد بدون احساس گناه از آن لذت ببریم.»

«اگر بتوانیم یک منبع درک عمیق و خودشفقتی را در خود پرورش دهیم، همیشه وقتی به آن نیاز داریم، میتوانیم از آن استفاده کنیم، این منبع، اساس قدرت، تحمل و آرامش ذهنی است و خوشبختانه هر کس که تمایل به تمرین داشته باشد، میتواند از این منبع بهره‌مند شود.»

درباره نویسنده کتاب مهربانی با خود

تیم دزموند، درمانگر، نویسنده و مربی بودایی در آلستد، نیوهمپشایر است که به صورت تخصصی در حوزه خودشناسی فعالیت می‌کند. این نویسنده حوزه خودشناسی شاگرد تیچ نات هان پدر علم ذهن‌آگاهی است؛ راهبی بودایی که یکی از مهم‌ترین استادان ذن، فعال صلح و بنیان‌گذار مکتب بودایی «سنت دهکده پلوم» است که بزرگترین معبد بودایی در اروپا به حساب می‌آید. 
برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کناب روانشناسی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «مهربانی با خود»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.