جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

شازده کوچولو جیبی/ جلد آبی

قیمت:
127,500 تومان
مشخصات کتاب شازده کوچولو جیبی/ جلد آبی
کشور مبدا
تعداد صفحات
103 صفحه
شابک
9789643510138
سال خلق اثر
1943
سال انتشار
1943
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
959
این کتاب در یک نگاه
شازده کوچولو (به فرانسوی: Le Petit Prince)  داستانی اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است که نخستین بار در سپتامبر سال ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد. این کتاب به بیش از 300 زبان ترجمه شده و با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ محسوب می‌شود. کتاب شازده کوچولو «خوانده‌شده‌ترین» و «ترجمه‌شده‌ترین» کتاب فرانسوی‌زبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شده ‌است. از این کتاب به‌ طور متوسط سالی ۱ میلیون نسخه در جهان به فروش می‌رسد. این کتاب در سال ۲۰۰۷ نیز به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد. تاکنون بارها و بارها اقتباس‌های هنری مختلفی از این کتاب شامل کتاب صوتی، کتاب الکترونیکی، تئاتر، نمایش، اجرای اوپرا، اجرای باله، ساختن عروسک و انیمیشن و ... شده است.
بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «شازده کوچولو جیبی/ جلد آبی»

10,500 تومان
30,000 تومان
3,500 تومان
95,000 تومان
خلاصه کتاب شازده کوچولو جیبی/ جلد آبی

در این داستان سنت اگزوپری به شیوه‌ای سورئالیستی فلسفه‌ی خود را که موضوعات گوناگونی ازجمله دوست‌داشتن، عشق و هستی را در بر می‌گیرد، از زبان شخصیت‌های داستانش بیان می‌کند. در این داستان سنت اگزوپری از دیدگاه یک کودک، که از سیارکی به نام ب۶۱۲ آمده، پرسشگر سؤالات بسیاری از آدم‌ها و کارهایشان است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ کتاب شازده کوچولو چیست؟

یکی از خوانندگان فرانسوی‌زبانِ کتابِ «شازده کوچولو» نظر خود را در سایت «آمازون» نوشته است: «من مدت‌ها درصدد خواندن این اثر بودم. این کتاب آغشته به انسانیت، معصومیت، آرمان‌گرایی، زیبایی و اما غم و اندوه است؛ در سایه‌ی وضعیت جهانِ بیش از حد جدیِ بزرگسالان. آنتوان دو سنت اگزوپری بدون شک شازده کوچولو را با عناصر زندگی و حالات روحی انسان ترکیب کرده است و یک خواننده‌ی بصیر تمایل او به پرواز و فرار از جهان زمینی در جست‌وجوی دنیایی بهتر را درک می‌کند.»

حسام‌الدین مرادی از خواندن این کتاب نتیجه گرفته است که باید زندگی را مغتنم شمرد و نظر خود را در سایت «کتابراه» منتشر کرده است: «یکی از کتاب‌هایی که پیش از مرگ باید خواند. بهترین و زیباترین پندی که من از این کتاب گرفته‌ام این است که زندگی را گاهی باید با دیدگاه شازده کوچولو ببینیم. ما انسان‌ها با بالیدن و رشد کردن ناخواسته درگیر مشغله‌هایی می‌شویم. ناخواسته نیز فراموش می‌کنیم که چیزهای مهم‌تری هم هستند و تنها به دغدغه‌ی خود می‌اندیشیم و از زندگی کامی نمی‌گیریم.‌ ای کاش شازده کوچولوی درون ما هرگز نمیرد.»

یکی دیگر از خوانندگان کتاب، «شازده کوچولو» را فوق‌العاده یافته و در سایت «طاقچه» نوشته است: «عالی و فوق‌العاده. این کتاب فراتر از یک کتاب است. با آن لحن کودکانه و ساده و دیالوگ‌های بین خلبان و شازده کوچولو، آقای اگزوپری قصد دارند به همه‌ی ما بفهمانند که این دنیا ارزش این چیزهای بیهوده را ندارد. مراقب گل سرخ باشیم که منظور از گل سرخ خیلی چیزهاست. من کتاب را خواندم و فیلمش را هم دیدم و واقعا اشکم درآمد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب وقتی سَروکله‌ی روباه پیدا شد، در خلال مکالمه‌ی شهریار کوچولو و روباه، شاهد اصرار شهریار کوچولو پی یافتن معنی کلمات هستیم که حکایت از روحیه‌ی کنجکاو و کودکانه‌ی او دارد. چیزی که با ورود به بزرگسالی کم‌کم از دست می‌رود. همچنین نویسنده تعبیر زیبایی از "اهلی شدن" را بیان می‌کند که به احتمال زیاد آن را در جایی خوانده یا شنیده‌اید: «شهریار کوچولو گفت: -کی هستی تو؟ عجب خوشگلی!

روباه گفت: -یک روباهم من.

شهریار کوچولو گفت: -بیا با من بازی کن. نمی‌دانی چه‌قدر دلم گرفته...

روباه گفت: -نمی‌توانم بات بازی کنم. هنوز اهلیم نکرده‌اند آخر.

شهریار کوچولو آهی کشید و گفت: -معذرت می‌خواهم. اما فکری کرد و پرسید: -اهلی کردن یعنی چه؟

روباه گفت: -تو اهل اینجا نیستی. پی چی می‌گردی؟

شهریار کوچولو گفت: -پی آدم‌ها می‌گردم. نگفتی اهلی کردن یعنی چه؟

روباه گفت: -آدم‌ها تفنگ دارند و شکار می‌کنند. اینش اسباب دلخوری است! اما مرغ و ماکیان هم پرورش می‌دهند و خیرشان فقط همین است. تو پی مرغ می‌گردی؟

شهریار کوچولو گفت: -نه، پی دوست می‌گردم. اهلی کردن یعنی چی؟

روباه گفت: -چیزی است که پاک فراموش شده. معنیش ایجاد علاقه کردن است.

-ایجاد علاقه کردن؟

روباه گفت: -معلوم است. تو الان واسه من یک پسربچه‌ای مثل صدهزار پسربچه‌ی دیگر. نه من احتیاجی به تو دارم نه تو هیچ احتیاجی به من. من هم برای تو یک روباهم مثل صدهزار روباه دیگر. اما اگر تو منو اهلی کردی هردوتامان به هم احتیاج پیدا می‌کنیم. تو برای من میان همه‌ی عالم موجود یگانه‌یی می‌شوی من برای تو.

شهریار کوچولو گفت: -کم‌کم دارد دستگیرم می‌شود. یک گلی هست که گمانم مرا اهلی کرده باشد.»

درباره نویسنده کتاب شازده کوچولو

آنتوان دو سنت اگزوپری در سال 1900 در شهر لیون فرانسه و در خانواده‌ای اشرافی به دنیا آمد. او تا پیش از جنگ جهانی دوم خلبان اشرافی و مسئول رساندن نامه به آفریقای جنوبی بود. اگزوپری در دوران تحصیل توانایی شاعری و نویسندگی خود را نشان داد اما هرگز به صورت جدی به دنبال این کار نرفت. او در دوران جوانی به خدمت ارتش درآمد و خلبان شد. هواپیمای اگزوپری در سال ۱۹۳۹ در صحرای بزرگ آفریقا (sahara) سقوط کرد و این تجربه‌ای بود که او در نوشتن کتابش از آن استفاده کرد و درواقع برای نوشتن داستان زیبای شازده کوچولو از زندگی خودش بهره گرفته است. «گل سرخ را با الهام از همسرش کنسوئلو نوشته است که معروف است زنی تندمزاج و مبتلا به آسم بوده و به همین دلیل است که گل سرخ در کتاب سرفه می‌کند.»
اگزوپری هیچ‌وقت شانس دیدن نسخه فرانسوی کتابش را نداشت زیرا در چهل‌و‌چهار سالگی در یکی از ماموریت‌های نیروی هوایی فرانسه دچار سانحه‌ی هوایی شد و شصت سال بعد از مرگش بقایای هواپیمایش در ساحل مدیترانه پیدا شد. او پس از مرگ، تبدیل به قهرمان ملی فرانسه گردید. از دیگر آثار او می‌توان به «خلبان جنگ»، «نامه به یک گروگان» و «زمین آدم‌ها» اشاره کرد. جالب است بدانید تصویرپردازی‌های کتاب را خود اگزوپری انجام داده است.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر  می‌توانید از دسته بندی خرید رمان نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «شازده کوچولو جیبی/ جلد آبی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.