جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ذن/ هنر ساده زیستن

قیمت:
250,000 تومان
مشخصات کتاب ذن/ هنر ساده زیستن
کشور مبدا
تعداد صفحات
174 صفحه
شابک
9786004055734
سال خلق اثر
2009
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه

کتاب «ذن هنر ساده زیستن» به قلم شون میو ماسه یو، نویسنده و راهب ژاپنی به رشته تحریر درآمده و توسط گلی نژادی ترجمه شده است.  «ذن پادزهری شگفت‌انگیز برای هرج‌ومرج زندگی مدرن است». این توصیف از ذن در کتاب «ذن هنر ساده زیستن» به‌خوبی نمود عینی پیدا کرده است. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ذن/ هنر ساده زیستن

این کتاب به افراد می‌آموزد که چگونه جوهر ذن را در زندگی روزمره خود به کار گیرند. خواننده با توجه به راهکارهایی که در این کتاب آمده، می‌تواند زندگی شخصی خود را متحول کند. درس‌های این کتاب به شما می‌آموزد چگونه با تنفس عمیق هیجانات منفی را دور کنید، چطور وسایل خانه‌تان را بچینید که ذهنی آرام‌تر داشته باشید، چطور گلی را بکارید و به تماشای رشدش بنشینید و چطور درباره‌ی مسائلی که کنترلی روی آن‌ها ندارید، نگران نشوید.

کتاب «ذن هنر ساده زیستن» معتقد است با ایجاد تغییرات کوچک در زندگی خود راه خوشبختی را پیدا می‌کنید. با خواندن این کتاب و عمل به راهکارهای آن می‌آموزید که چگونه قدردان تک تک لحظات خود باشید و بهتر زندگی کنید. این تجربیات کوچک به شما کمک می‌کند که در زندگی خود به احساس آرامش بیشتری برسید و وجود شما از این آرامش درونی مملو شود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب ذن هنر ساده زیستن چیست؟

بیایید برویم سراغ مطبوعاتی‌ها، ژاپن تایمز درباره کتاب ذن نوشته است: «کتاب هنر ساده زیستن، یک اثر عمیقاً زیبا، آسان برای خواندن، تشویق به تفکر و تامل عمیق و مهم‌تر از همه یک راهنمای عملی برای عمل ذن است.»

جیمز والمن –روزنامه نگار و نویسنده‌ی کتاب «مادی سازی»- در رابطه با «کتاب هنر ساده زیستن» می‌گوید: «من عاشق هنر ساده زیستن هستم. با مشاوره آسان الهام‌بخش و داستانهای دوست‌داشتنی کارهای کوچکی را میتوانید انجام دهید. این کتاب نشان می‌دهد که می‌تواند تاثیر زیادی در آرامش خاطر داشته باشد.»

بهنام نمازی از خوانندگان ایرانی این کتاب چنین نوشته: «شون میو ماسه یو از نویسندگان شاخص ذن است و ذن حیله‌های معصومانه اما مخرب ذهن را برای خواننده یعنی در واقع خود ذهن آشکار می‌کند. خواندن این کتاب را به همه افراد به خصوص کسانی که به مدیتیشن علاقه‌مند هستند؛ توصیه می‌کنم.»

الیوت از کاربران سایت Goodreads درباره این کتاب نوشته: «این کتاب شامل ۱۰۰ عمل روزانه است که می‌توان زندگی را با آن معنادارتر کرد و از نظر روحی سالم بود. در جایی که بیماریهای روانی به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده‌اند؛ کتاب ذن میتواند اثر خوبی بر روحیه افراد داشته باشد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

لذت بردن از مسائل هر چقدر کوچک مانند کاشتن و رشد یک گل می‌تواند درون شما را پر از حس آرامش کند؛ همانطور که در کتاب ذن آمده است: «کاشتن گل و تماشای رشد آن می‌تواند به شما یاد دهد که از تغییر استقبال کنید.»

گاهی آنقدر درگیر زندگی مدرن می‌شویم که شکرگزاری در برابر داشته‌های‌مان و شادی‌های زندگی را فراموش می‌کنیم. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «پایین گذاشتن چنگال بعد از هر لقمه می‌تواند به شما کمک کند تا نسبت به آنچه که دارید بیشتر سپاسگزار باشید.»

یا این جمله‌ی طلایی که: «با رفتن به بیرون از خانه برای تماشای غروب خورشید، می‌توانید هر روز احساس شادی کنید.»

زمانی که افراد رفتارهای خود را زیر ذره‌بین قرار دهند و خود را قضاوت کنند، می‌توانند به بسیاری از درگیری‌های ذهنی خود مسلط شوند و آن‌ها را کنترل نمایند: «غوطهور شدن در خود میتواند سر و صدا را از ذهن شما پاک کند.»

یافتن حقایق برای درک هر چیزی می‌تواند به زندگی انسان‌ها معنا ببخشد. همانطور که ماسه یو با ذکر مثالی در کتاب ذن به اولین نسیم گرم بهار پرداخته و می‌گوید: «ذن واقعی این است که تلاش کند این زندگی کوتاه را تا حد ممکن معنادار کند و به دنبال حقایق جهانی یا غیرقابل تغییر در این جهان باشد. مردم هزار سال پیش از استقبال از بهار احساس خوشبختی میکردند و مردم هزار سال دیگر احتمالاً احساسی مشابه دارند. این نمونهای از یک حقیقت جهانی است، چیزهایی که تغییرناپذیر هستند و ما باید فعالانه آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم و برای آ‌ن‌ها ارزش قائل شویم.»

درباره نویسنده ذن هنر ساده زیستن

نویسنده کتاب «ذن هنر ساده زیستن» شون میو ماسه یو راهب و طراح باغ ژاپنی است. ماسه یو سرپرست راهبان معبد Sōtō و استاد دانشگاه هنر تاما (Tama) در ژاپن است. او همچنین ریاست شرکتی بزرگ در زمینه‌ی طراحی را برعهده دارد که تاکنون پروژه‌های زیادی را در ژاپن و کشورهای دیگر اجرا کرده‌اند. از ماسه یو به عنوان «طراح برجسته باغ ژاپنی» هم یاد می‌شود.

این نویسنده معتقد است دنیای آشفته‌ی این روزها به تمرین ذن نیاز دارد، زیرا امروز افراد بیشتری از بیماری‌های روانی و افسردگی رنج می‌برند و میزان خودکشی از همه زمانها بالاتر است. ماسه یو امیدوار است که این کتاب در مردم اثر آرام بخشی داشته باشد و به آن‌ها کمک کند تا راهی برای بهتر زندگی کردن پیدا کنند. کتاب «هنر زندگی آسوده» نیز توسط شون میو ماسه یو نوشته شده است.

این نویسنده در کتاب «هنر زندگی آسوده» خود ۹۹ توصیه اصلی مکتب ذن را توضیح داده است. این کتاب نیز زبانی ساده داشته و پر از تمثیل برای درک بهتر ادبیات ذن است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ذن/ هنر ساده زیستن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.