جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

کتاب کوچک هوگا

قیمت:
200,000 تومان
مشخصات کتاب کتاب کوچک هوگا
کشور مبدا
تعداد صفحات
232 صفحه
شابک
9786229801000
سال خلق اثر
2016
سال انتشار
2016
قطع
جیبی
جلد
سخت
نوبت چاپ
18
این کتاب در یک نگاه

کتاب کوچک هوگا یا شاد زیستن دانمارکی با عنوان لاتین The Little Book of Hygge با قلم مایک وایکینگ نوشته شد و در سال 2016 منتشر شد. همان‌طور که شاید شنیده باشید، دانمارک به عنوان شادترین کشور در جهان به حساب می‌آید. آیا این شادی بی‌دلیل است؟ خیر، قطعا این‌طور نیست. نویسنده در کتاب کوچک هوگا به مفهوم هوگا می‌پردازد. هوگا همان چیزی است که غالب مردم دانمارک آن را دلیل اصلی شاد بودنشان می‌دانند.







 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب کتاب کوچک هوگا

هوگا می‌تواند یک لحظه و یا یک حس باشد، مثل حس کنار خانواده بودن و یا کنار دوستان صمیمیتان بودن و لذت بردن از این‌که در جمع آن‌ها هستید. هوگا حتی می‌تواند یک تجربه‌ی حسی باشید شبیه زمانی که نسیم صبحگاهی به صورتتان می‌خورد و به آرامش می‌رسید.

هوگا به طور کلی تعاریف و معانی بسیار زیادی را در خود دارد و این کتاب به ما می‌آموزد که چگونه هوگا را درک کنیم و از آن جهتِ رسیدن به زندگی آرامش‌بخش و لذت‌بخش استفاده کنیم. کتاب کوچک هوگا چهارده فصل دارد که با عناوینی همچون هوگا چیست؟ باهم بودن، غذا و نوشیدنی، لباس، خانه، هوگا خارج از خانه، هوگا در تمام طول سال گردآوری شده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب کوچک هوگا چیست؟

زهرا در مورد تجربه‌ی مطالعه‌ی این کتاب می‌گوید: «این کتاب درباره یکی از سُنن و فرهنگ‌های دانمارکی‌ها به نام هوگاست که به قول مترجم اگر قرار باشد معادلی برای آن در فرهنگ انگلیس، آلمان و ایران داشته باشیم، به ترتیب خویشتنداری، دقت به جزئیات و تعارف کردن است. کتاب، شما را به فضایی می‌برد که آرامش را حس کنید و در عین حال متوجه شوید چقدر از آن دور هستید و همین حس باعث شود برای رسیدن به آن آرامش تلاش کنید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

پاراگرافی از کتاب را که تعریفی کوتاه از هوگا است را در زیر می‌خوانیم: «هوگا بیش از آن‌که درباره‌ی اشیا باشد، حال‌وهوایی تجربی است. هوگا یعنی بودن در کنار کسانی که دوستشان داریم، یعنی حس در خانه بودن، حس امنیت و این‌که از آسیب‌های جهان در امان و از بی‌اعتمادی‌ها رها هستیم. می‌توانیم درباره‌ی مسائل کوچک و بزرگ زندگی گفت‌وگوی پایان‌ناپذیری داشته باشیم، یا از حضور خاموش یکدیگر احساس آرامش کنیم، یا با خود تنها باشیم و از فنجانی چای لذت ببریم.»

پاراگرافی دیگر از کتاب را که در مورد راز شاد بودن دانمارکی‌ها است را می‌خوانیم: «رتبه‌ی دانمارک به عنوان یکی از شادترین کشورهای دنیا، مورد توجه زیاد رسانه‌ها بوده است. از طرف روزنامه‌نگاران نیویورک تایمز، بی‌بی‌سی، گاردین، چاینا دیلی، واشنگتن پست و دیگران، هر هفته، پرسش‌های زیادی به دستم می‌رسد. چرا دانمارکی‌ها این‌قدر خوشحالند؟ یا وقتی صحبت از شادی است، ما چه چیزی می‌توانیم از دانمارکی‌ها یاد بگیریم؟ به علاوه نمایندگان شهرداری‌ها، پژوهشگران و سیاست‌گذاران از هر گوشه‌ی جهان به طور مرتب از موسسه تحقیقات شادمانی بازدید می‌کنند، چون در پی شادمانی‌اند یا حداقل در جستجوی دلایل میزان بالای شادی، آسایش و کیفیت زندگی مردم دانمارک هستند. اما برای بسیاری، این‌که دانمارکی‌ها با وجود آب‌وهوای طاقت‌فرسا و نیز داشتن یکی از بالاترین نرخ‌های پرداخت مالیات در دنیا چگونه می‌توانند چنین سطح بالایی از شادمانی را تجربه کنند. سوال بزرگی است.»

پشت جلد کتاب نوشته شده: «هوگا یعنی نشستن روی مبل راحتی کنار عزیزانتون یا تقسیم کردن غذا با دوست صمیمیتون هوگا یه صبح آبی نشاط بخشه درست وقتی که نور از پنجره‌ی اتاق میاد تو. هوگا قدردانی از لذت‌های ساده‌ی زندگیه. خلاصه این که هوگا یعنی دنبال کردن هر روزه‌ی خوشحالی ...
خب حالا برای راهنمایی تو مسیر خوشحالی کی بهتر از مایک وایکینگ؟ مایک مدیرعامل موسسه‌ی خوشحالی‌پژوهی تو کپنهاگه و چندسالیه که داره روی اکسیر زندگی دانمارکی‌ها که باعث می‌شه انقدر خوشحال باشن، تحقیق و مطالعه می‌کنه.
این کتاب الهام‌بخش و دوست داشتنی به شما میگه که چطوری میشه هوگا رو تجربه کرد؛ از روشن کردن شمع و سپری کردن وقت کنار دوست و آشنا تا چند روز بی‌خیال رژیم و کالری شدن (آخه کیک خیلی هوگاطوریه!)»

پاراگرافی دیگر از کتاب را که به دقت خاص دانمارکی‌ها در انتخاب چراغ و ارتباط آن با هوگا می‌پردازد را می‌خوانیم: «دانمارکی‌ها در انتخاب چراغ‌ها دقت می‌کنند و آن‌ها را با تدبیر خاصی در جایی قرار می‌دهند تا منبعِ نورِ گرم و آرامش‌بخشی را به وجود آورند. این نوعی هنر، علم و صنعت است. برخی از زیباترین چراغ‌های طراحی شده در جهان از عصر طلایی هنر دانمارکی می‌آیند؛ مثل چراغ‌های پل هنینگسن، آرنه یاکوبسن و ورنر پنتون. حتی اگر سراغ دانشجوی بی‌پولی بروید، می‌توانید چراغ 1000 یورویی ورنر پنتون را در گوشه‌ی آپارتمان سی ‌و دو متری او پیدا کنید. براساس تجربه،‌ هر چه دمای نور پایین‌تر باشد، هوگای بیشتری خواهیم داشت. فلاش دوربین حدود 5500، لامپ مهتابی 5000 و لامپ نئون 3000 کلوین دما دارند، در حالی ‌که غروب خورشید، شعله‌های چوب و شمع در محدوده‌ی 1800 کلوین هستند.

این محدوده همان نقطه‌ی هوگایی خوشایند است. بهترین زمانی که می‌توانید نابود شدن خون‌آشام‌ها در روشنایی را از نزدیک ببینید، هنگامی است که گروهی دانمارکی را برای شامی هوگایی دعوت کرده و آن¬ها را زیر لامپ‌های مهتابی 5000 کلوینی نشانده باشید. اول سعی دارند با چشمانی نیمه بسته آن دستگاه شکنجه‌آوری که به سقف آویزان است را وارسی کنند. بعد، هنگام شروع شام نگاه کنید چگونه روی صندلی‌هایشان بی‌قراری می‌کنند، بی‌اختیار خودشان را می‌خارانند و تلاش می‌کنند تا از تیک‌های عصبی جلوگیری کنند.»

درباره‌ نویسنده کتاب کوچک هوگا

مایک وایکینگ نویسنده‌ی دانمارکی است که در سال 1978 متولد شده است. او مدیرعامل موسسه تحقیقات شادی و یکی از تاثیرگذارترین محققان در زمینه‌ی خوشبختی است. کتاب های او به بیش از 35 زبان ترجمه شده است. وایکینگ تحقیقاتش را در بیش از 500 رسانه از جمله واشنگتن‌پست، بی‌بی‌سی، تایمز، گاردین، سی‌بی‌اس منتشر کرده است. هم¬چنین دو کتاب بسیار معروف او «کتاب کوچک هوگا» و «کتاب کوچک لیکا» نام دارند.

برای خرید کتاب در حوزه های انگیزشی و روانشناسی به ترتیب می توانید به صفحه خرید کتاب انگیزشی و خرید کتاب روانشناسی مراجعه نمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «کتاب کوچک هوگا»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.