جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

زندگی خود را 80/20 کنید

قیمت:
60,000 تومان
مشخصات کتاب زندگی خود را 80/20 کنید
کشور مبدا
تعداد صفحات
128 صفحه
شابک
9786227384314
سال خلق اثر
1400
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
903
این کتاب در یک نگاه

دیمون زاهاریادس در کتاب خود با عنوان «زندگی خود را 20-80 کنید» که مدت زیادی در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و سایت آمازون قرار داشته، راز یک زندگی موفق، با حداکثر رضایتمندی و حداقل تلاش را در اختیار خوانندگان قرار داده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب زندگی خود را 80/20 کنید

دیمون زاهاریادس در کتاب خود با عنوان «زندگی خود را 20-80 کنید» که مدت زیادی در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و سایت آمازون قرار داشته، راز یک زندگی موفق، با حداکثر رضایتمندی و حداقل تلاش را در اختیار خوانندگان قرار داده است. کتاب «زندگی خود را 20-80 کنید» با ترجمه‌ی علی خوروش توسط انتشارات مرو به چاپ رسیده و همچنین نشر نوین توسعه این کتاب را با نام «زندگی خود را 20/80 کن» با ترجمه‌ی ناهید ملکی  منتشر کرده است.
اصل پارتو اولین بار در سال 1896 توسط ویلفردو پارتو اقتصاددان ایتالیایی، در مورد توزیع ثروت در ایتالیا مطرح شد. این رویکرد که امروزه در اکثر رویدادهای زندگی و به ویژه کسب‌وکارها جریان دارد، بیان می‌کند که 80% عوامل از 20% علل ناشی می‌شوند. اغلب جوامع بر این باورند که کار بیش‌تر و سخت‌تر، موفقیت بیش‌تری در پی دارد اما رویکرد 20-80 پیرو اصل پارتو و در تضاد با این دیدگاه برآمده و استراتژی‌هایی را در زمینه‌های مختلف، از مشاغل متنوع گرفته تا ورزش و آشپزی و گذران اوقات فراغت،  به مثابه اهرمی برای اقدامات کمتر و دستیابی به موفقیت بیش‌تر توصیه می‌کند. در هر بخش کتاب، چالش‌هایی که افراد با آن‌ها ر‌و‌به‌رو هستند مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سپس تمریناتی مفصل و کاربردی برای حل آن معضل ارائه شده است.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ کتاب «زندگی خود را 20-80 کنید»  چیست؟
مارک منسن، نویسنده‌ی کتاب «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» نظرش را درباره‌ی این کتاب چنین اظهار کرده است: «اگر از عدم پیشرفت زندگی خود ناامید شده‌اید ، راه‌حل به همان راحتی تنظیم ذهنیت شماست. روش 80-20 چگونگی انجام این کار را به شما نشان می‌دهد و به شما در استفاده از این چشم‌انداز جدید کمک می‌کند و روش‌های عملی با نتایج قابل توجهی را در اختیار شما قرار می‌دهد.»
Kevin Kruse تاریخ‌شناس آمریکایی، درباره‌ی کتاب «زندگی خود را 20-80 کنید»  نوشت: « این یک کتاب عالی است! توضیح می‌دهد که چگونه به طور معمول 80٪ از وقت، انرژی و تلاش خود را صرف می‌کنیم و فقط 20% بازدهی داریم.»
فرزانه بعد از گذشت سه هفته از خواندن کتاب و انجام تمرینات آن، تجربه‌ی خود را در سایت «طاقچه» با ما به اشتراک گذاشته است: «در این مدت کم در کارم پیشرفت خوبی کردم، توانستم روابطم را مدیریت کنم و برنامه‌ریزی برایم راحت‌تر شد. قبلا لیست کارهایم را می‌نوشتم، اما با این روش هم وظایفم هدفمندتر شد و هم پیشرفت بهتری داشتم با این‌که کم‌تر خسته شدم. اما مهم‌ترین حسنش برای من کنار گذاشتن کمال‌طلبی‌ام بود که واقعا با آن مشکل داشتم.»
یکی از دیگر از خوانندگان کتاب نیز نوشته است: «ما از این قانون در کار فروش و بازاریابی بحرانی استفاده می‌کنیم و بسیار جواب‌گو است.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
در بخشی از این کتاب عملی و کاربردی، نویسنده به ما کمک می‌کند با اشخاص اطرافمان ارتباط موثر و بهینه‌ای را تجربه کنیم: «به عنوان مثال، شاخص شخصیتی مایرز بریگز را در نظر بگیرید. این شاخص، 16 نوع شخصیت متمایز را در نظر می‌گیرد. یکی از آن‌ها ISTJ نامیده شده است که (I) به‌معنای درون‌گرایی، (S) حسی بودن، (T) منطقی بودن و (J) قضاوتی بودن است. افرادی با این نوع شخصیت، اهل عمل، سازمان‌یافته و مسئولیت‌پذیر هستند. در حالی که ISTJها تمایل دارند با سایر ISTJها ارتباط داشته باشند، درعین‌حال، چندین نوع شخصیت دیگر را هم تکمیل می‌کنند. صفات غالب آن‌ها با صفات غالب سایر انواع شخصیتی متفاوت، اما با آن‌ها هماهنگ است. هماهنگی که با افراد جدیدی ملاقات می‌کنید، توجه ویژه‌ای به شخصیت‌های آن‌ها می‌کنید. خواهید توانست برخی از بینش‌ها را از اظهارات آن‌ها جمع‌آوری کنید. اما بینش‌های بیش‌تر، می‌توانند از طریق پرسیدن سوالات خاص به‌دست بیایند.
باز هم می‌توانیم از قانون 20/80 برای ساده کردن تلاش‌هایمان استفاده کنیم. 
اول، خودتان را با 16 نوع شخصیت تعریف شده، توسط شاخص شخصیت مایرز بریگز آشنا کنید. توجه داشته باشید که کدام نوع هستید و مشاهده کنید که کدام نوع‌ها با شما هماهنگی دارند. این کار به شما کمک می‌کند تا علف‌های هرز زیادی از مزرعه را ازبین ببرید.
دوم، به دنبال ویژگی‌های غالب نوع‌های شخصیتی مکمل باشید. به‌عنوان مثال، فرض کنید نوع شخصیت شما، ISTJ است. شما تمایل دارید با ESTPها همراه باشید، که در آن، (E) برونگرایی، (S) حسی بودن، (T) منطقی بودن، (P) ادراکی بودن است. صفات غالب این نوع، شامل آگاهی موقعیتی خوب، ارتباط صریح و تعامل عمیق در طول مکالمه هستند. به عنوان یک ISTJ، احتمالا با کسی که دارای این صفات است، سازگار هستید.
درباره نویسنده
دامون زهاریادس Damon Zahariades، سال‌های زیادی را در شرکت‌های آمریکایی گذراند تا این‌که خود دست‌به‌کار شده و آژانس بازاریابی محتوای خود را دایر کرد. او متخصص بهره‌وری و صاحب ArtOfProductivity.com است، سایتی که  شما را راهنمایی می‌کند که چگونه بهره‌وری خود را افزایش دهید و کارهای بیش‌تری را طی روز انجام دهید. از دیگر کتاب‌های دامون زهاریادس می‌توان «هنر نه گفتن»، «سم‌زدایی دیجیتال» و «فرمول برنامه‌ریزی» را نام برد.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کناب روانشناسی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «زندگی خود را 80/20 کنید»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.