جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آیین دوست یابی و تاثیرگذاری بر افراد

قیمت:
199,000 تومان
مشخصات کتاب آیین دوست یابی و تاثیرگذاری بر افراد
کشور مبدا
تعداد صفحات
353 صفحه
شابک
9786005361087
سال خلق اثر
1936
سال انتشار
1936
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
14
این کتاب در یک نگاه
کتاب آیین دوست‌یابی نوشته‌ی دیل کارنگی سال ۱۹۳۶ منتشر شد. این کتاب به‌سرعت با استقبال پرشور خوانندگان روبه‌رو شد و طی این سال‌ها بیشتر از ۱۵ میلیون نسخه از آن به فروش رفت. مجله‌ی تایمز هم در معرفی صد کتاب تأثیرگذار قرن، کتاب آیین دوست‌یابی را در رتبه‌ی نوزدهم قرار داد. 
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آیین دوست یابی و تاثیرگذاری بر افراد

آیین دوست‌یابی، کتابی در مورد روابط عمومی است؛ کارنگی در این کتاب ابتدا سری به زندگی‌ شخصیت‌های مشهور می‌زند و از آن‌ها برای بیان منظورش استفاده می‌کند. از دید او روابط عمومی خوب می‌تواند مسیر زندگی آدم‌ها را تغییر دهد. نویسنده در سه فصل اول به اصول اولیه‌ی ارتباط با مردم می‌پردازد و چهارچوب‌هایی برای رفتار متقابل انسان‌ها ترسیم می‌کند؛ در شش بخش بعدی، راهکارهایی برای کسب محبوبیت اجتماعی ارائه می‌دهد و به مخاطب کمک می‌کند با ترفندهایی ساده شخصیت‌ اجتماعی محبوب‌تر و قابل‌قبول‌تری داشته باشد. در دوازده فصل بعدی کتاب، به سراغ ترفندهای بهبود روابط با دیگران، رقابت مثبت و همراه‌سازی دیگران با خود می‌رود. در نه فصل بعدی راهکارهای انتقاد درست و بدون ناراحت‌ کردن مخاطب را آموزش می‌دهد و در نهایت بخش آخر شامل نامه‌هایی معجزه‌آسا است تا خواننده بتواند تغییرات ایجادشده در روابط اجتماعی را به‌وضوح حس کند.

کارنگی در این اثر با ساده‌ترین و قابل‌فهم‌ترین لحن ممکن به خواننده مسیری برای بهبود روابط اجتماعی نشان می‌دهد و به او کمک می‌کند با تغییر در روابطش زندگی‌اش را تغییر دهد.

نظر خوانندگان درباره کتاب آیین دوست‌یابی چیست؟

از آنجاکه روابط دوستانه در سرتاسر زندگی ما جریان دارد، این کتاب با استقبال خوانندگان روبه‌رو شد؛ یکی از خوانندگان در سایت آمازون در مورد این کتاب نوشته است: «من فکر می‌کنم این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که خوانده‌ام؛ صادقانه بگویم من ابتدا از اسم کتاب شگفت‌زده شدم و فکر کردم چطور کسی می‌تواند مسیر دوست‌یابی را به من نشان بدهد، درحالی‌که پیش از این تصور می‌کردم این مهارت ذاتی است. این کتاب زندگی من را تغییر داد.»

یکی دیگر از خوانندگان در مورد تاریخ‌ انقضا نداشتن این اثر نوشته است: «کتاب بیشتر از ۹۰ سال سن دارد، بااین‌حال می‌تواند خواننده را تحت تأثیر قرار دهد و حتی در دوستی‌های آنلاین هم راهنمایی‌اش کند.»

و خواننده‌ی دیگری هم در مورد تأثیرگذاری این اثر نوشته است: «این کتاب می‌تواند برای توسعه‌ی زندگی و روابط اجتماعی تأثیرات شگفت‌انگیزی داشته باشد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

کارنگی در اثرش ابتدا به اهمیت روابط عمومی خوب، ارتباط مؤثر با دیگران و میل به دیده شدن می‌پردازد و در این باره می‌نویسد: «آرزوی مهم بودن و مورد احترام دیگران قرار داشتن، یکی از تفاوت‌های مهم انسان با حیوانات است. البته احساس برتر بودن در حیوانات نیز وجود دارد ولی ماهیت آن با آن‌چه در انسان است تفاوت دارد. برای این‌که بهتر متوجه قضیه شوید خاطره‌ای را برایتان تعریف کنم؛ وقتی یک پسربچه روستایی در ایالت میسوری بودم، پدرم به کار پرورش بز و گاو مشغول بود. ما گاو‌های پیشانی‌سفید خود را در نمایشگاه‌های روستایی دام در سراسر غرب به نمایش می‌گذاشتیم و چند بار هم جایزه‌ی اول را تصاحب کردیم. پدرم مدال‌های آبی‌رنگ را روی پارچه‌ی اطلس سفیدی چسبانده بود و هر بار که دوستان به خانه‌ی ما می‌آمدند، این پارچه را بیرون می‌آورد و یک سرش را خودش می‌گرفت و سر دیگرش را به دست من می‌داد و مدال‌های آبی را به مهمانان نشان می‌دادیم. در آن دوران گاو‌ها اهمیتی به جایزه‌ای که به دست آورده بودند نمی‌دادند ولی پدرم خیلی به آن‌ها اهمیت می‌داد چون بدون شک اگر این عطش سیری‌ناپذیر برای مهم بودن و مورد تحسین دیگران قرار گرفتن در میان انسان‌ها وجود نداشت، تمدنی با این افتخارات چشمگیر به وجود نمی‌آمد. بدون این حس، ما نیز مانند سایر موجودات بودیم.»

کارنگی در ادامه از مثال‌هایی کمک می‌گیرد تا روی اهمیت دوست‌یابی و روابط عمومی تاکید کند: «همین عطش مهم بودن و مورد ستایش قرار گرفتن بود که باعث شد یک پادوی بی‌سواد و فقیر خواروبارفروشی به مطالعه‌ی برخی کتب حقوقی که در ته یک بشکه‌ی کهنه پیدا کرده و به مبلغ 50 سنت خریداری کرده بود بپردازد. شاید شما هم نام این پادوی خواروبارفروشی را شنیده باشید؛ بله اسمش آبراهام لینکلن است.» نویسنده همچنین ترفندهای دم‌دستی، ساده و در عین حال تأثیرگذاری در مورد اثرگذاری بر دیگران مطرح می‌کند: «اگر بتوانید پیش‌بینی کنید که چه موضوعی بیش از همه به قلب شنونده‌تان نزدیک است و درباره‌ی آخرین پیشرفت‌ها در آن حوزه صحبت کنید، در این صورت افراد از این که شما تا چه اندازه به مسائل مهم زندگی‌ آن‌ها اشراف دارید، شگفت‌زده می‌شوند و دوست دارند ساعت‌ها با شما صحبت کنند. این هنر سازگار کردن خود با افرادی است که می‌خواهید آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهید.»

درباره نویسنده کتاب آیین دوست‌یابی

دیل کارنگی سال ۱۸۸۸ در میسوری متولد شد. کودکی او در فقر سپری شد و بعدها همین فقر را دست‌مایه‌ای برای نوشتن آثارش کرد. دیل شغل‌های مختلفی را امتحان کرد؛ فروشنده شد، رمان نوشت و بازیگری را تجربه کرد، اما بعدها تصمیم گرفت سخنرانی در جمع را تدریس کند و برای دیگران از مشاهداتش بگوید. سخنرانی‌های موفقیت‌‌آمیز دیل، کم‌کم مسیر موفقیت او را هموار کردند و برایش شهرتی جهانی رقم زدند.

دیل کارنگی جز نخستین نویسنده‌هایی بود که به خودشناسی، زندگی فردی و روابط اجتماعی پرداخت. او با توجه به اهمیت و ضرورت دوست‌یابی و روابط اجتماعی تصمیم گرفت کتابی در مورد اصول رابطه به نام آیین دوست‌یابی بنویسد. از او کتاب‌های تأثیرگذار دیگری به نام‌های «آیین سخنرانی»، «آیین زندگی»، «هنر تکلم عمومی» و... به جای مانده است.

برای مشاهده موارد مرتبط به دسته‌بندی خرید کتاب روانشناسی مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آیین دوست یابی و تاثیرگذاری بر افراد»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.