جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

معامله گر با انضباط

قیمت:
190,000 تومان
مشخصات کتاب معامله گر با انضباط
کشور مبدا
تعداد صفحات
274 صفحه
شابک
9786226673570
سال خلق اثر
1990
سال انتشار
1990
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
12
این کتاب در یک نگاه
«معامله‌گر با انضباط» یکی از اولین کتاب‌هایی است که به ماهیت روانی و نحوه‌ی تفکر معامله‌گران موفق می‌پردازد.
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب معامله گر با انضباط

فعالیت کردن در بازارهای مالی همواره ریسک عظیمی را با خود به همراه داشته است. بسیاری از معامله‌گران یک شبه تمام دارایی و پس‌انداز خود را از دست می‌دهند و گاهی این از دست دادن، همیشگی خواهد بود و ضررِ هنگفتِ آن‌ها، هیچ‌گاه جبران نخواهد شد. داشتن نظم، قدرت مهار عواطف، تسلط بر خود و بردباری از سری ویژگی‌های معامله‌گران موفقی است که در بازارهای تجاری مشغول به کاراند.

اگر بخواهیم از راه آزمون و خطا به عوامل بالا دست یابیم؛ به احتمال زیاد با ضررهای مالی و روانی روبه‌رو خواهیم شد. مارک داگلاس در کتاب «معامله‌گر با انضباط» تجربیاتش را در زمینه‌ی معامله‌گری، نحوه‌ی خودشناسی و روان‌شناسی بازار با زبانی ساده بازگو می‌کند. این کتاب به شما می‌آموزد چطور نظم و دقتتان را بالا ببرید و مهارت‌های ذهنی لازم برای فعالیت در بازارهای مالی را تقویت کنید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا  درباره کتاب معامله‌گر با انضباط چیست؟

این کتاب برای فعالان حوزه‌ی بورس و بازارهای مالی کتابی بِکر و خواندنی است. نظرات زیر از سایت آمازون انتخاب شده‌اند. یکی از خوانندگان از کتاب «معامله‌گر منظم» به عنوان کتابی فوق‌العاده مفید یاد می‌کند و می‌گوید: «در این کتاب مطالب زیادی در مورد چگونگی توسعه‌ی طرز فکر و رویکرد خود برای تجارت موفق وجود دارد. اگر بتوانید بر این مطالب تسلط پیدا کنید و آن را در معاملات خود به کار بگیرید، به طور مداوم درآمد کسب خواهید کرد.»

خواننده‌ای دیگر به این نکته اشاره می‌کند که فعالیت در حوزه‌ی بورس و ... به مهارت‌های مختلفی احتیاج دارد که این کتاب می‌تواند برای یادگیری آن مهارت‌ها بسیار کمک‌کننده باشد. یکی از مخاطبین کتاب نوشته است: «مارک داگلاس در کتابش به بررسی و ارائه‌ی افکار خود درباره‌ی انگیزه‌های نهفته، چیزهایی در اعماق وجودتان که می‌تواند شما را از مسیر خارج کند، پرداخته و امکاناتی را برای چگونگی غلبه بر موانع درونی خود ارائه کرده است. این کتاب می‌تواند بصیرت‌بخش و راهنما باشد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «درست‌ترین راه برای به نمایش گذاشتن بی‌مرز بودن بازار، مقایسه‌ی آن با شرط‌بندی است. در شرط‌بندی، شما تصمیم می‌گیرید که چه مقدار پول را در بازی قرار دهید، پس به‌طور دقیق نیز می‌دانید که چه‌مقدار را می‌توانید ببرید یا ببازید و حتی امکان محاسبه‌ی احتمال برد و باخت با روش‌های ریاضی و با دقت نیز ممکن است. اما در بازار شرایط کمی فرق دارد، نمی‌دانید که در معامله، قیمت‌ها از نقطه‌ی شروع به چه سمتی می‌روند. بر همین اساس اصلاً سود یا ضرر شما در یک معامله مشخص نیست. از نظر روان‌شناسی این خاصیت به شما اجازه می‌دهد که خود را قانع کنید که سرانجام در یک معامله، تمام رویاهایتان به حقیقت می‌پیوندند. در صورتی که بین خریدار و فروشنده تناسبی باشد که باعث تغییر قیمت در راستای موقعیت شما شود، این موضوع خیلی هم دور از ذهن نیست. اما اگر تنها تمرکز شما بر تحقق بخشیدن به این رویا باشد، شما طوری عمل می‌کنید که تنها اطلاعات مورد تأییدتان از بازار را جمع می‌کنید و امکان دارد در طول این مدت اطلاعاتی را که کامل هستند و قصدشان این است که به شما بفهمانند کار درست خارج شدن از موقعیتی ‌است که دارید، رد می‌کنید.»

در قسمت دیگری از کتاب نویسنده به نکته‌ی قابل توجهی اشاره می‌کند، امید واهی برای جبران ضرر باعث می‌شود شما بیش از پیش ضرر کنید: «اگر در یک معامله‌ی پرضرر هستید، قیمت قادر است دائماً از نقطه‌ای که ورود شما را به این معامله نشان می‌دهد دورتر و دورتر شود و واضح است که ضررتان در هر لحظه بیشتر می‌شود. در این میان، به‌ جای پذیرفتن این‌که بازار از حرکت خود نمی‌ایستد، به امید برگشتن آن در انتظار می‌نشینید. این امید تا آن‌جا ادامه پیدا می‌کند که میزان ضررتان از آستانه‌ی تحملتان عبور می‌کند. در این‌جا معامله را ترک می‌کنید و هرگز نمی‌توانید باور کنید که اجازه داده‌اید ضرر این معامله برای شما تا این میزان زیاد شود.»

درباره نویسنده کتاب معامله‌گر با انضباط

مارک داگلاس، مدرس، نویسنده، سخنران و بنیان‌گذار عرصه‌ی روان‌شناسی تجارت، یک افسر بازنشسته‌ی ارشد است. او پس از اتمام شغلش در نیروی دریایی، در جایگاه یک مشکل‌یاب، به حوزه‌ی کامپیوتر وارد شد و 19 دفترچه‌ی راهنما برای کاربران نگاشت و ساعات بسیاری را به آنان آموزش داد. او فعالیت در بورس را از سال 1978 شروع کرد.

مارک توانست در مدتی کوتاه به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شود. داگلاس همراه با همسرش نورا، پیش از بازنشستگی و رفتن به گاردنرویل، نوادا و سرگرم شدن به نویسندگی، به مدت 9 سال شرکت Orange Blossom RV Resort را در فلوریدا مدیریت می‌کردند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «معامله گر با انضباط»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.