جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

فرشته آبی

قیمت:
158,000 تومان
مشخصات کتاب فرشته آبی
کشور مبدا
تعداد صفحات
264 صفحه
شابک
9786005026832
سال خلق اثر
1905
سال انتشار
1905
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

«فرشته آبی» در کنار اثر دیگر هاینریش مان «شهر کوچک»، یکی از بهترین آثار دوران آغازین او محسوب می‌شود. «فرشته آبی» اولین بار در سال 1905 منتشر شد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب فرشته آبی

قهرمان داستان، رات، معلم مدرسه بیوه و منزوی 57 ساله‌ای است که به دلیل تنبلی تحصیلی پسرش و مشکلات پسرش با زنان رابطه خوبی با او ندارد. با وجود اینکه همه اطرافیان یا شاگرد سابق او هستند یا از نسل او هستند، اما شاگردانش به رات احترام زیادی نمی‌گذارند و به او لقب زباله داده‌اند. او برای مقابله رفتار خوبی با دانش‌آموزان ندارد و از تکالیف غیرممکن به عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به پیروزی استفاده می‌کند. در ادامه شامل کشمکش‌های او در محیط کار و جامعه هستیم.

درباره ترجمه کتاب فرشته آبی

  • کتاب فرشته آبی در ایران نخستین بار با ترجمه محمود حدادی توسط نشر کتاب پارسه انتشار یافته است.

امتیاز کتاب فرشته آبی در گودریدز

  • تعداد نظرات: 116
  • تعداد امتیازدهی: 2،960
  • میانگین امتیاز (از 5): 3،66

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ی کتاب فرشته آبی چیست؟

هاینس نظرش در مورد کتاب را در سایت آمازون این‌گونه بیان می‌کند:

«هاینریش مان در این اثر متنی همراه با طنز نوشته است. این همان جایی است که کتاب با اقتباس سینمایی‌اش متفاوت است که در آن محتوا را ساده می‌کند. مزیت دهه 1905، با جهت‌گیری اخلاقی بورژوایی، ناسیونالیستی و محوریت احمقانه‌اش، در اینجا نشان داده می‌شود.»

آندراس در مورد تجربه‌ی مطالعه‌ی این کتاب  در گودریدز نوشته است:

«به‌ندرت کتابی را خوانده‌ام که همزمان این همه نفرت و عشق به شخصیت‌هایش داشته باشد. در جایی همه آن‌ها بی‌احساس، شرور و بی‌شخصیت هستند - به خصوص پروفسور که در ابتدا کاریکاتور دولت مقتدر توخالی پروس است، سپس تبدیل به یک آنارشیست بی‌روح می‌شود، اما همیشه تحت‌تأثیر کینه‌توزی‌های کوچک قرار می‌گیرد و گاهی اوقات کاملاً بی‌وجدان به نظر می‌رسد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

یکی از پاراگراف‌های خواندنی کتاب فرشته آبی این‌چنین است:

«از کف و هورایی که این دو نصیب می‌بردند، و از خوشرویی پرهیاهوشان تلخ و تند می‌شد. یک بار مرد آکروبات باز را، بعد از عملیات آکروبات از رختکن بیرون کرد چون کیپرت سخت عرق کرده بود و عرق کردن در حضور خانمی با مقام هنرپیشه فرهْلیش زیبنده نبود. کیپرت با خوش قلبی راهش را کشید و رفت. اما در ضمن انداخت: مگر جنس او از کره است که بو را به خودش بگیرد؟»

و همچنین این پاراگراف:

«هنرپیشه فرهْلیش زیر خنده زد. بی‌شک جز این نبود که می‌دید گند از او چاپلوسی می‌کند. این دو خپل بی آن هم با ترانه‌ی ناوگان همیشه ظفرنمونشان این همکار خود را از کوره به در می‌کردند. گند هر بار می‌گفت هنرمند فقط و فقط اوست، فرهْلیش. این حقه‌باز هالو در دل این زن حسادت بیدار می‌کرد و یادش می‌داد همه‌ی دنیا را تحقیر کند، اما او را حامی فرمان‌بردار خود بداند. با چنین روشی این زن را به خود نزدیک‌تر می‌کرد. تحقیر او را عمیق‌تر بر این تالار می‌شورانید که در کف و هورا برای هنرپیشه فرهْلیش سر از پا نمی‌شناخت؛ نیز بر هر تک مشتری هم که از این زن خوشش می‌آمد.»

درباره‌ی نویسنده کتاب فرشته آبی

هاینریش مان Luiz Heinrich Mann، رمان‌نویس آلمانی است که آثاری با مضامین اجتماعی نوشت. وی در این آثار به ماهیت اقتدارگرا و نظامی‌گرایانه جامعه آلمان پس از وایمار حمله کرد که در نهایت منجر به تبعید او در سال 1933 شد.

او برادر بزرگتر توماس مان بود. پدرش از یک خانواده تاجر غلات پاتریسیون و سناتور شهر هانسی بود. پس از مرگ پدرش، مادرش خانواده را به مونیخ نقل مکان برد، جایی که هاینریش کار خود را به‌عنوان یک نویسنده آزاد یا رمان‌نویس آزاد آغاز کرد.

از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «هانری جوان ناوار»، «در سرزمین شیر و عسل»، «شهر کوچک» و «بینوا» اشاره کرد.

خرید کتاب فرشته آبی

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب فرشته آبی را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «فرشته آبی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.