جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بودا

قیمت:
140,000 تومان
مشخصات کتاب بودا
کشور مبدا
تعداد صفحات
344 صفحه
شابک
9789647763912
سال خلق اثر
1941
سال انتشار
1941
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «بودا: زندگی بودا آیین او و انجمن رهروان او» نوشته ع.پاشایی را نشر نگاه معاصر منتشر کرده است. ع.پاشایی در کتاب «بودا: زندگی بودا آیین او و انجمن رهروان او» به زندگی و زمانه بودا و همچنین رهروان او پرداخته است. این کتاب برای کسانی که مایل به شناخت بودا هستند مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب بودا

کتاب «بودا: زندگی بودا آیین او و انجمن رهروان او» نوشته ع.پاشایی را نشر نگاه معاصر منتشر کرده است. ع.پاشایی در کتاب «بودا: زندگی بودا آیین او و انجمن رهروان او» به زندگی و زمانه بودا و همچنین رهروان او پرداخته است. این کتاب برای کسانی که مایل به شناخت بودا هستند مناسب است.
ع.پاشایی در این کتاب توضیحاتی درباره زندگی و زمانه و روحیات بودا ارائه کرده است. بودا به معنای کسی است که به روشنی رسیده باشد هرچند این بیش‌تر برای اشاره به سیذارتا گوتاما بودا به کار می‌رود. برخی وقتی از بودا حرف به میان می‌آید، این نام را مخصوص به سیذارتا گوتاما بودا که مذهب بودایی را بنیاد نهاد می‌دانند در حالی که به باور خود بودایی‌ها این نام شایسته کسی است که به مقام بودایی دست یافته است. چنان‌که در داستان‌های بودایی آمده، او شاهزاده‌ای بود به نام سیذارتا گوتما از تیره شاکیا ایل ساکی که بعد از این‌که متولد شد مورد توجه پیشگویان قرار گرفت. آن‌ها پیشگویی کردند که سیذارتا در آینده یا پادشاهی بزرگ یا روحانی‌ای بیداردل می‌شود. سیذارتای جوان، در بیست و نه سالگی از زندگی در کاخ گریخت تا به جستجوی حقیقت بپردازد.
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
«بودا Gautama Buddha جایی هست که آنجا نه زمینی، نه آبی، نه فروغی، نه هوائی، نه نامحدودی مکان، نه نامحدودی دانستگی، نه نیستی، نه ادراک، و نه ادراک، نه این جهان و نه آن جهان است. نه خورشیدی و نه ماهی هست. من آن را نه آمدن می‌نامم، نه رفتن، نه ایستادن، نه حرکت، نه سکون، نه مرگ، نه تولد، بی‌بنیاد، و بی‌پیوستگی‌ست، بیجاست اینجا پایان رنج است. ای رهروان، زائیده نشده، نشده، ساخته نشده، نیامیخته‌ای هست. [اگر] این زائیده نشده، ساخته نشده، نیامیخته نبود، در اینجا برای آنچه زائیده می‌شود، می‌شود، ساخته می‌شود، نیامیخته می‌شود، هیچ گریزی نمی‌شد نشان داد. از آنجا که زائیده نشده. نشده، ساخته نشده، و نیامیخته‌ای هست، می‌توان برای آنچه زائیده می‌شود، ساخته می‌شود، آمیخته می‌شود، رهایی نشان داد.»
درباره نویسنده
عسکری پاشایی معروف به ع.پاشایی نویسنده و مترجم ایرانی است که در سال 1318 به دنیا آمده است. او دوران ابتدایی و دبیرستان را در زادگاه خود، شهر ساری گذراند و در سال 1338 وارد دانشسرای عالی تهران و مشغول به تحصیل در رشته فلسفه و علوم تربیتی شد. او به پیشنهاد دکتر محمود هومن مقاله‌ای درباره آیین بودا می‌نویسد که بعدها در حدود ده کتاب در همین زمینه از او به صورت تألیف و ترجمه منتشر می‌شود. همچنین، ع.پاشایی مدت‌ها در دبیرستان‌های ساری معلم بوده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بودا»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.