جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

برادران سیسترز

قیمت:
240,000 تومان
مشخصات کتاب برادران سیسترز
کشور مبدا
تعداد صفحات
279 صفحه
شابک
9786002294937
سال خلق اثر
2011
سال انتشار
2011
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
13
این کتاب در یک نگاه

پاتریک دوویت، نویسنده‌ی کانادایی، روزی در یکی از حراج‌های خانگی، به کتابی در مورد دوران هجومِ دیوانه‌وارِ مردم آمریکا به مناطق مختلف به منظور کشف طلا برخورد، این رمان الهام‌بخش دوویت برای خلق رمان «برادران سیسترز»، از معروف‌ترین و موفق‌ترین آثار این نویسنده در سال ۲۰۱۱ شد. «برادران سیسترز» علاوه‌‌بر اینکه به‌عنوان یکی از کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز معرفی شد، جوایز متعددی را نیز کسب کرد که از میان آنها می‌توان به جایزه‌ی راجرز رایترز تراست و جایزه‌ی من‌بوکر در سال ۲۰۱۱ اشاره کرد. در سال ۲۰۱۸ براساس این رمان، فیلم «برادران سیسترز» با بازی  جان سی.رایلی و یوآکین فینیکس ساخته شد؛ اثری موفق که نامزد چندین جایزه از جشنواره‌های معتبر سینمایی شد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب برادران سیسترز

رمان «برادران سیسترز»، به سبک و سیاق رمان‌های «پیکارسک» یا «رندنامه» نوشته شده است. این شکل از شاخه‌ی ادبیات داستانی غالباً شرح حال قهرمانی از طبقه‌‌ی تهی‌دست است که از طریق روش‌های نامعمولی مانند بزهکاری امرار معاش می‌کند. رندنامه‌ها لحنی واقع‌گرایانه، خشن اما در عین‌حال هجوآمیز، طناز و ماجراجویانه دارند.

«برادران سیسترز» نیز ازین قاعده مستثنی نیست، رمان با صحنه‌ای که واقعیت غرب وحشی را به ما نشان می‌دهد آغاز می‌شود، اسبی در آتش می‌سوزد و روای داستان - اِلی سیسترز - شاهد سوختن حیوان بی‌نواست. دوویت با چنین آغازی آمریکای سال ۱۸۵۱ را به ما نشان می‌دهد، جهانی زمخت و خشن که گریزی از آن نیست. قهرمانان داستان اِلی و چارلی سیسترز، دو برادر مزدورِ تحت فرمان رئیس خود، ناخدا هستند که مأموریت دارند مردی به نام هرمان کرمیت وارم را که از طرف ناخدا به دزدی متهم است، به قتل برسانند. اِلی برخلاف برادرش چارلی، علاقه‌ای به این زندگی ندارد، اما شکل دیگری هم از زیستن نمی‌شناسد و توان ترک کردن برادر بزرگتر خود را هم ندارد، روایت او لحنی بی شیله و پیله و طناز و حتی گاهی شاعرانه و در عین حال همراه با خشونتی دارد که هر مزدوری در آن دوران با این خشونت آشنا بود.

در طول داستان، آنچه در ابتدا مأموریت به قتل رساندن کرمیت وارم بود، رفته رفته تبدیل به سفر ادیسه‌وار دو برادر می‌شود و هر کدام را به نحوی با خود و جهانش بیش از قبل آشنا می‌کند.

«برادران سیسترز» رمانی‌ست مهیج با ماجراجویی‌هایی خون‌بار و بیانی منحصر به خود که هم شما را می‌خنداند و هم گاهی عمیقاً تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و غمگین می‌کند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ی کتاب برادران سیسترز چیست؟

منتقد روزنامه‌ی واشنگتن‌پست درباره‌ی نحوه‌ی روایت و شیوه‌ی نگارش پاتریک دوویت نوشته است: «دوویت داستان خود را تا به انتها به شکلی غیرقابل پیش‌بینی به همراه طنز سیاهِ روای، اِلی سیسترز، و شاعرانگی نهفته در روایاتش، به پیش می‌برد و با پایانی غیرمنتظره شما را غافلگیر می‌کند.»

این رمان علاوه‌بر منتقدین، مورد توجه خوانندگان خود نیز قرار گرفته است. کاربران وبسایت goodreads، در توصیف کتاب نوشته‌اند: «یک ماجراجویی هیجان‌انگیز، یک وسترن عالی با دیالوگ‌ها و روایت‌هایی شگفت انگیز.»

«برادران سیسترز» همینطور از طرف خوانندگان ایرانی با نظراتی مثبت روبه‌رو شد، امیرحسین محمدی، کاربر وبسایت ایران‌کتاب، درباره‌ی این رمان نوشته است: «چشم‌هایتان را ببندید و موزیک متن فیلم‌های خوب، بد، زشت و به‌خاطر یک مشت دلار را تصور کنید. و بعد شروع به مطالعه‌ی این کتاب کنید.... تضمین می‌کنم یک تجربه‌ی به یاد ماندنی خواهید داشت، همان هفت تیرکشی‌ها، همان دزدی‌ها و سرآخر همان تقابل خیر و شر در فیلم‌های وسترن هالیوودی. این کتاب عالی‌ست.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

صداقت اِلی سیسترز در بازتاب خشونت جهان اطرافش که همراه با شوخی‌هایی سیاه و گزنده است، از جذابیت‌های این رمان است. اِلی در توصیف انسان‌های اطراف خود می‌گوید: «بیشتر مردم به ترس‌ها و حماقت‌هایشان زنجیر شده‌اند و جرأت ندارند بی‌طرفانه قضاوت کنند که مشکل زندگی‌شان چیست. بیشتر آدم‌ها همینطور زندگی‌شان را بی‌هیچ رضایتی ادامه می‌دهند بدون اینکه تلاش کنند تا بفهمند سرچشمه نارضایتی‌شان از کجاست یا بخواهند تغییری در زندگی‌شان ایجاد کنند. سرآخر می‌میرند در حالی‌که هیچ‌چیز در قلبشان نیست.»

درباره‌ نویسنده کتاب برادران سیسترز

پاتریک دِوویت(DeWitt) داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویس کانادایی، در سال ۱۹۷۵ در بریتیش‌کلمبیای کانادا، در خانواده‌ای شیفته‌ی ادبیات متولد شد.

دِوویت همواره از حمایت پدرش که خود او را «نجاری با عشقی بی‌پایان به ادبیات» توصیف کرده است، برخوردار بود. در نتیجه‌ی همین حمایت‌ها، دِوویت نوجوان تحصیل در دبیرستان را به قصد نویسندگی، رها کرد.

تا زمان انتشار اولین اثر خود، «استحمام: یادداشت‌هایی برای یک رمان» در سال ۲۰۰۹، دوویت شغل‌هایی همچون کارگر ساختمان و پیشخدمت را تجربه کرد؛ اما پس از انتشار کتاب بلافاصله مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در همان سال جایزه‌ی رمان برتر منتقدان مجله‌ی نیویورک تایمز را دریافت کرد. پس ازین موفقیت دوویت فعالیت خود را به عنوان رمان‌نویس آغاز کرد. باقی آثار او در سال‌های آینده نیز آثاری موفق بودند که مورد توجه خوانندگان و منتقدان قرار گرفتند و هر یک نامزد و یا برنده‌ی جوایز معتبری از محافل ادبی شدند.

آثار دوویت همگی در ظاهر متفاوت به نظر می‌رسند، او از دوره‌های زمانی مختلف و از انسان‌هایی متعلق به طبقات اجتماعی مختلف نوشته است اما در اعماق هرکدام ازین آثار، دِوویت همیشه شخصیت‌هایی با پیچیدگی‌هایی مشترک با چشم‌اندازی منحصربه‌فرد به جهان را نشان می‌دهد.

آخرین اثر پاتریک دوویت، چهارم جولای ۲۰۲۳، با نام «کتابدار» روانه‌ی کتاب‌فروشی‌ها شد. دوویت علاوه بر رمان‌نویسی، به واسطه‌ی اقتباس سینمایی از دو اثر «برادران سیسترز» و «فرار فرانسوی»، فیلمنامه‌نویسی را نیز تجربه کرده است.

او این روزها به همراه پسرش ساکن کالیفرنیای جنوبی، در آمریکاست.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «برادران سیسترز»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.