جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

اینها همه یعنی چه

قیمت:
45,000 تومان
مشخصات کتاب اینها همه یعنی چه
کشور مبدا
تعداد صفحات
112 صفحه
شابک
9786004900577
سال خلق اثر
1987
سال انتشار
1987
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب «این‌ها همه یعنی چی» نوشته تامس نیگل، نگاهی بسیار کوتاه بر فلسفه است. مخاطب این کتاب کسانی هستند که درباره فلسفه هیچ‌چیز نمی‌دانند اما هر روز با سوالات فلسفی رو‌به‌رو هستند. نیگل در کتاب «این‌ها همه یعنی چه؟» درباره پرسش‌هایی فلسفی در زمینه‌های گوناگون مثل مرگ، زندگی، ذهن، عدالت و مفاهیم دیگری مانند این‌ها که به ذهن انسان می‌رسد سخن گفته است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب اینها همه یعنی چه

پرسش‌هایی که در نگاه اول به‌نظر ساده می‌آیند اما اگر کمی در آن‌ها عمیق شویم وارد هزارتوی تمام نشدنی فلسفی می‌شویم. گفتگویی که می‌تواند تا آخر عمر به درازا بکشد. تامس نیگل در این کتاب، همه‌ی این علامت سوال‌ها را وارد زندگی ما می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا این مسائل در طی قرن‌ها متفکران زیادی را به خود جلب کرده است. نیگل در نوشته‌هایش، بزرگ‌ترین مسائل در دنیای فلسفه امروز را بدون ارجاع به یونانیان باستان یا پژوهشگران دوران قرون وسطی یا حتی اندیشمندان پست-مدرن ارائه می‌کند.

وی در این کتاب از نقطه حیرت به مسائل اصلی فلسفه می‌پردازد. اگر کمی به اسم کتاب دقت کنید هم متوجه می‌شوید «این‌ها همه یعنی چه» حکایت از حیرت او دارد؛ حیرت از جهانی که خود را در آن می‌یابد. حیرت در اینجا نقطه مقابل پیش‌پا‌افتادگی و روزمره بودن است. او خاستگاه فلسفه را حیرت از جهان و حیرت از وجود خودش و ربط و نسبتش با جهان می‌داند. همانگونه که کامو نیز در یادداشت‌هایش به این اشاره کرد که هیچگاه از شگفت‌زده شدن دست برندار. یگل اینجا در دام تاریخ یا اصطلاحات فنی نیفتاده است. او صراحتا می‌گوید که مسائل فلسفی مستقیما از ربط و نسبت آدمی با جهان پدید می‌آیند نه از مکتوبات و آثار متفکران بزرگ.

 این کتاب به شما کمک می‌کند که مسائل اصلی را درک کنید و علاقه‌مند شوید که با انجام تحقیقات گسترده‌تر؟ اطلاعات بیشتری را درباره هرکدام از این سوالات مهم و جذاب به‌دست آورید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب این‌ها همه یعنی چه؟ چیست؟

دانیال نظر خود را این‌گونه بیان می‌کند: «اول از همه کتاب فلسفی است و طبیعتاً درباره مسائل فلسفی صحبت می‌کند که لاجرم در مقطعی از زمان دغدغه ذهنی همه‌ی ما بوده است. تامس نیگل کتاب را مخصوصاً برای کسانی نوشته است که توانایی فهم متون تخصصی را ندارد و آن دغدغه فلسفی سقراطی در وجودشان است. کتاب همچنین برای کسانی که می‌خواهند خوانش فلسفه را شروع کنند کتاب مناسبی است. بخش ها کوتاه و پرمحتوا هستند و خواننده دچار کسالت نمی‌کنند. توصیه‌ام این است با هر شغل و سن و دغدغه ذهنی که دارید این کتاب را بخوانید.»

محمد در سایت فیدیبو درباره کتاب می‌گوید: «این کتاب متن نسبتا ساده و روانی داره و به خواننده کمک می‌کنه تا به صورت مقدماتی با یک سری مسائل فلسفی آشنا بشه؛ مباحث مطرح شده در هر بخش با توضیحاتِ خوب نویسنده همراهه که هدفش نه پاسخ دادن به پرسش ها بلکه یادگیریِ نحوه رسیدن به پاسخه.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

پاراگرافی از کتاب که درباره باور انسان‌ها سخن می‌گوید: «هر باوری که داشته باشید، اعم از این‌که این باور درباره خورشید، ماه، و ستارگان، خانه و محله‌ای که در آن زندگی می‌کنید، تاریخ، علم، و دیگر انسان‌ها و حتی وجود جسم خودتان باشد؛ بر مبنای تجارب و افکار، احساسات و دریافت‌های حسی شما استوار شده است.  این‌ها تمام آن چیزی هستند که باید مستقیما به آن تکیه کنید، خواه کتابی را در دستتان ببینید، خواه کف اتاق را زیر پایتان احساس کنید، خواه به یاد بیاورید که «جورج واشینگتن» اولین رئیس جمهور آمریکا بود و آب چیزی نیست جز H2O. هر چیز دیگری در مقایسه با تجارب و افکار درونیتان، بسیار دورتر از شما است، و تنها از طریق همین تجارب و افکار شما به ذهن و ضمیرتان راه می‌یابد.

معمولاً درباره وجود کف اتاق در زیر پایتان یا درباره وجود درختی بیرون پنجره یا درباره وجود دندان‌های خودتان هیچ شک و تردیدی به خود راه نمی‌دهید. درواقع بیشتر اوقات درباره حالات ذهنی‌ای که شما را از این چیزها آگاه می‌کنند تأمل نمی‌کنید: شما مستقیماً از این چیزها آگاه می‌شوید. اما از کجا می‌دانید که این چیزها واقعاً وجود دارند؟»

درباره نویسنده کتاب این‌ها همه یعنی چه؟

تامس نیگل زاده ۱۹۳۷ فیلسوف آمریکایی است. وی در حال حاضر استاد فلسفه و حقوق در دانشگاه نیویورک است و در زمینه فلسفه ذهن، فلسفه سیاسی، فلسفه اخلاق و معرفت‌شناسی پژوهش می‌کند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «اینها همه یعنی چه»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.