جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ماجراهای شرلوک هلمز/ 4 جلدی

قیمت:
165,000 تومان
مشخصات کتاب ماجراهای شرلوک هلمز/ 4 جلدی
کشور مبدا
تعداد صفحات
846 صفحه
شابک
9789647134682
سال خلق اثر
1892
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه
کتاب ماجراهای شرلوک هولمز با نام اصلی «The Adventures of Sherlock Holmes»، نوشته‌ی سر آرتور کانن دویل، نویسنده و پزشک انگلیسی‌ست. کانن دویل چهار رمان و بیش از پنجاه‌وشش داستان کوتاه درباره‌ی شرلوک هولمز نوشته‌ است. کتاب حاضر هفت داستان کوتاه از این مجموعه را دربرمی‌گیرد. جایزه‌ی ادگار آلن پو در بخش بیوگرافی، در سال 2005 به این مجموعه داستان اهدا شد. این اثر در همان سال نیز نامزد جایزه‌ی آگاتا در بخش ادبیات غیرداستانی شد.
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ماجراهای شرلوک هلمز/ 4 جلدی

 کانن دویل اولین بار شخصیت شرلوک هولمز را در سال 1887 میلادی خلق کرد. میزان شهرت و محبوبیت این شخصیت به قدری‌ست که بسیاری منکر خیالی بودن او شده‌اند و اعتقاد دارند شرلوک هولمز یک شخصیت واقعی است. هولمز در کتاب رکوردهای جهانی گینس، به عنوان شناخته‌شده‌ترین شخصیت خیالی در تاریخ ثبت شده‌است.

شرلوک هولمز یک کارآگاه خصوصی فوق‌العاده باهوش است که به کمک دستیارش، دکتر واتسون، به حل پرونده‌های جنایی می‌پردازد. هیچ‌ جزئیاتی از دید شرلوک هولمز و دکتر واتسون پنهان نمی‌ماند. آن‌ها از مهارت‌های ویژه‌ای از جمله علم پزشکی قانونی، استدلال منطقی و مشاهده‌ی دقیق کمک می‌گیرند. همین ویژگی‌هاست که شرلوک هولمز را به دقیق‌ترین و بهترین کارآگاه داستان‌های تخیلی تبدیل کرده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب ماجراهای شرلوک هولمز چیست؟

استفانی، از کاربران سایت گودریدز، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «اگر بخواهم صادقانه نظرم را بیان کنم، خواندن رمان‌های کلاسیک برای من کمی سخت است. سال‌های زیادی از آخرین‌باری که یک رمان کلاسیک را خوانده بودم، می‌گذشت. با این‌حال تصمیم گرفتم کتاب ماجراهای شرلوک هولمز را بخوانم. ابتدای داستان، کمی آهسته پیش می‌رود. البته این از ویژگی‌های آثار کلاسیک است. کمی طول کشید تا توانستم به سبک رسمی دویل عادت کنم. این اثر معماهای فوق‌العاده جالبی دارد؛ به حدی که ذهن برای گشودن آن‌ها به‌شدت کنجکاو می‌شود و شما تا راز داستان را نیابید، آرام نخواهید گرفت. بعد از این‌که خواندن اولین ماجراجویی را به اتمام رساندم، دیگر نتوانستم از خواندن ادامه‌ی داستان‌ها دست بکشم. خواندن این اثر را به همه‌ی طرفداران داستان‌های معمایی پیشنهاد می‌کنم».

کوین، از دیگر کاربران سایت، این کتاب را «بهترین مجموعه‌ی جمع‌آوری‌شده از داستان‌های کوتاه شرلوک هولمز» نامیده است: «اعتراف می‌کنم که از طرفداران پر‌وپاقرص کارآگاه شرلوک هولمز هستم. من چندین کتاب از سر آرتور کانن دویل درباره‌ی شرلوک هولمز خوانده‌ام و این کتاب، یعنی ماجراهای شرلوک هولمز یکی از بهترین آن‌هاست. آنچه این کتاب را از باقی کتاب‌ها متمایز کرده، دربرگرفتن هفت داستان فوق‌العاده از میان بهترین داستان‌ها درباره‌ی شرلوک هولمز است. چندین مورد از این داستان‌ها، از جمله شناخته‌شده‌ترین و جذاب‌ترین پرونده‍ایی‌ست که هولمز و دوست وفادارش، دکتر واتسون درباره‌ی آن‌ها تحقیق کرده‌اند. من عاشق این موضوع هستم که چگونه شرلوک هولمز همیشه از طریق دقت به جزئیات به سرنخ‌هایی دست پیدا می‌کند که او را در حل معماها کمک می‌کند. به نظر من این مهارتی‌ست که همه‌ی کارآگاهان باید به آن دست پیدا کنند تا بتوانند در این زمینه موفق گردند. در نهایت این‌که اگر شما طرفدار واقعی داستان‌های شرلوک هولمز هستید، این مجموعه یکی از بهترین مجموعه‌های گردآوری‌شده از داستان‌های کوتاه است که می‌توانید برای کتابخانه‌ی شخصی خود تهیه کنید. این داستان‌های کوتاه، نمونه‌ای از روش افسانه‌ای شرلوک هولمز در حل ماجراها را به شما ارائه می‌دهند».

جنت، از خوانندگان این کتاب، آن را این‌طور توصیف کرده است: «من این کتاب را سال‌ها پیش خوانده بودم و تصمیم گرفتم دوباره آن را بخوانم. من این اثر را بسیار دوست دارم و به نظرم زمان هیچ‌ تاثیری بر روی داستان‌های شرلوک هولمز نگذاشته است. شما می‌توانید بارها و بارها این کتاب‌ها را بخوانید و هنوز برایتان سرگرم‌کننده و جذاب باشند. این داستان‌ها امتحان خود را پس داده‌اند و از آزمون زمان سربلند بیرون آمده‌اند. اگر هرگز داستان‌های شرلوک هولمز را نخوانده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنم همین الان خواندن یکی از داستان‌ها یا رمان‌هایش را شروع کنید. کتاب ماجراهای شرلوک هولمز می‌تواند شروع خوبی برای این کار باشد. به خصوص این‌که در این مجموعه، داستان‌های بسیار جالبی انتخاب شده است».

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ خواندن باشند

در قسمتی از داستان «عینک دورطلایی» می‌خوانیم: «تازه صدایی را که به حواس تیزتر شرلوک هولمز زودتر اعلام خطر کرده بود شنیدم. از جایی درون خانه صدایی می‌آمد. دری در فاصله‌ای دور به هم می‌خورد. بعد یک نوع همهمه مبهم و درآمیخته‌ای برخاست که به‌تدریج تبدیل به صدای موزون گام‌های سنگینی شد که به‌سرعت به ما نزدیک می‌شد. صدای پا حالا از راهرو بیرون اتاق به گوش می‌رسید. پاها بیرون در توقف کردند. در باز شد. بعد صدای زدن کلید چراغ برق آمد و چراغ روشن شد».

و در قسمتی دیگر از کتاب می‌خوانیم: «ویولنم را به من دهید. زیرا تنها مشکلی که هنوز باید حل کنیم این است که چگونه می‌توانیم این شب‌های تاریک پاییزی را از خودمان دور کنیم».

درباره‌ نویسنده کتاب ماجراهای شرلوک هولمز

سر آرتور ایگناتیوس کانن دویل، زاده ۲۲ مه ۱۸۵۹ و درگذشته ۷ ژوئیه ۱۹۳۰، نویسنده‌ی اسکاتلندی‌ست که شهرت خود را مدیون خلق شخصیت شرلوک هولمز است. او بی‌شک محبوب‌ترین شخصیت در ادبیات جنایی است. زمانی که هولمز در داستان پرونده آخر جان باخت، طرفدارانش از شدت تاثر در فقدان او نوار سیاه به کلاه بستند.

دویل به غیر از داستان‌های هولمز، آثار و داستان‌های کوتاه تخیلی، تاریخی و علمی دیگری نیز در کارنامه ادبی خود دارد. از دیگر آثار او می‌توان به «داستان جان اسمیت» اشاره کرد.

برای مشاهده موارد مرتبط می‌توانید به دسته‌بندی خرید رمان مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ماجراهای شرلوک هلمز/ 4 جلدی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.