جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

اگر می خواهید عکس های فوق العاده بگیرید این کتاب را بخوانید

قیمت:
170,000 تومان
مشخصات کتاب اگر می خواهید عکس های فوق العاده بگیرید این کتاب را بخوانید
کشور مبدا
تعداد صفحات
128 صفحه
شابک
9786001521935
سال خلق اثر
2014
سال انتشار
2014
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب «اگر می‌خواهید عکس‌های فوق‌العاده بگیرید این کتاب را بخوانید» اثر هنری کارول، هنرمند و عکاس بریتانیایی است. این کتاب که راهنمای عکاسان جوانی است که می‌خواهند در آینده تبدیل به عکاسانی حرفه‌ای شوند، توسط آلما بهمن‌پور به ترجمه رسیده و انتشارات موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر آن را به چاپ رسانیده است. کتاب «اگر می‌خواهید عکس‌های فوق‌العاده بگیرید این کتاب را بخوانید» کتابی است مناسب برای افرادی که علاقه‌مند به گرفتن عکس‌های زیبا هستند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب اگر می خواهید عکس های فوق العاده بگیرید این کتاب را بخوانید

 این اثر دربردارنده‌ی مبانی ترکیب‌بندی، زمان، نوردهی، نور و انواع لنزها است. این مباحث، از مباحث پُراهمیت درست نگریستن است که در نهایت یاری‌گر شماست تا از یک عکاس معمولی به یک عکاس حرفه‌ای با عکس‌های خیره‌کننده برسید. تکنیک‌های ذکر شده در این کتاب کمک می‌کنند تا شما با دیدن عکس‌های عکاسان مشهور دنیا ترغیب شوید تا خودتان نیز دست به کار شده و تک تک تکنیک‌ها را به‌کار گیرید. ممکن است فکر کنید که این تکنیک‌ها به مثابه باتلاقی هستند که دست و پای شما را گرفتار می‌کنند؛ اما یادگیری این تکنیک‌ها بهترین شیوه برای عکاسی حرفه‌ای و پیشرفته هستند که به بیانی شیوا توضیح داده شده‌اند.

محتوای این کتاب برای کاربران دوربین‌های DSLR، کامپکت و بریج ایده‌آل است. همچنین این کتاب شامل آثار عکاسان الهام‌بخشی از گذشته تا اکنون است. شما با نگاه کردن به عکس‌های آن‌ها، ایده‌ها و تکنیک‌هایشان را درک خواهید کرد و یاد می‌گیرید چگونه خودتان آن‌ها را به کار بندید. خواهید دید که عکس گرفتن بیش از آن که به دانش فنی مربوط باشد، در به اختیار گرفتن ارزشمندترین ابزار شما مربوط است، یعنی چشمان‌تان.

این کتاب به پنج بخش تقسیم می‌شود: ترکیب، نوردهی، نور، لنزها و هنر دیدن. شاهکارهای عکاسان تحسین شده از جمله هنری کارتیه برسون، سباستیائو سالگادو، فی گادوین، ناداو کاندر، دایدو موریاما و مارتین پار، به نشان دادن نکات و تشویق خوانندگان برای آزمایش ایده‌های جدید کمک می‌کند. عکاسان مشتاق امروزی خواهان فوریت هستند و عکاسی را راهی مقرون‌به‌صرفه برای بیان سریع و خلاقانه خود می‌دانند. این راهنما نیازهای آن ها را برآورده می‌کند و به آنها می‌آموزد که چگونه با استفاده از تکنیک‌های حرفه‌ای عکس بگیرند. اگر می‌خواهید عکس‌های عالی بگیرید، این کتاب به شما توصیه می‌شود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب اگر می‌خواهید عکس‌های فوق‌العاده بگیرید این کتاب را بخوانید چیست؟

تینا، کاربری در سایت آمازون، در مورد این کتاب نوشته که: «این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه هنگام عکاسی از چشم خود بیشتر استفاده کنید. علاوه بر توضیحاتی که درخصوص مسائل فنی است، بیشتر بر روی نحوه‌ی ایجاد ترکیب‌بندی خوب در عکس‌ها تمرکز دارد و برای تمام کسانی که به عکاسی و سفر کردن علاقه‌مندند، خواندنیست. ایده‌ی این کتاب این است که هر فردی می‌تواند یک عکاس خوب باشد، به شرط آن که از چشمانش به خوبی استفاده کند و نه تنها از دوربین عکاسیش. این کتاب به خوبی به من آموخت که چگونه با هر دوربینی عکس‌های بهتری بگیرم.»

 اِرل هم با توصیه این کتاب به دیگران گفته: «این کتاب بسیار برایم آموزنده بود. شما با توضیحات زیاد این کتاب غافلگیر نخواهید شد؛ بنابراین می‌توانید هنگام عکس گرفتن نکات ساده‌ای را برای افزایش مهارت‌های عکاسی خود در نظر داشته باشید. همچنین برای افرادی که به تازگی شروع به عکاسی کرده‌اند مفید است و اگر شما هم می‌خواهید تا در عکاسی در فضای باز تخصص داشته باشید، این کتاب شروع خوبی‌ست.»

الکس هم معتقد است: «این کتاب به شما مبنای سریعی از جنبه‌های متعدد عکاسی به‌مثابه شکلی هنری می‌دهد. نویسنده مفاهیم کلیدی و ترکیبی را پیش روی شما قرار می‌دهد، از خطوط پیشرو گرفته تا کادربندی و قانون یک‌سوم و عمق میدان. واقعا باعث می‌شود درمورد عکس‌های خود فکر کنید و در عین حال یاری‌گر شماست تا چشمِ عکاس خود را بهبود بخشید. همچنین جنبه‌های فنی مانند سه‌گانه‌ی دیافراگم، سرعت شاتر و ISO و جزئیات انواع مختلف لنز و تفاوت آن ها به تمامی پوشش داده شده است. تعدادی عکس خیره‌کننده نیز در این کتاب موجود است که تمام نکات ذکر شده در کتاب را ، که به نظرم الهام‌بخش بودند، نشان می‌دهند. به‌شخصه در تثبیت مفاهیم مختلف در ذهنم مفید واقع شدند. در کل، این کتاب مقدمه‌ی خوبی برای عکاسی است. اطلاعات کافی به شما می‌دهد تا بدون غرق‌شدن در فرمول‌ها و اصطلاحات، عکس‌های خوبی بگیرید. مسلماً با پیشرفت شما به عنوان یک عکاس، مطالعه‌ی بیشتری مورد نیازتان خواهد بود، اما این درمورد تجربه‌ی شما به هر شکل هنری صادق است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

نویسنده‌ کتاب، هنری کارول، در ابتدا درخصوص محتوای کتاب چنین توضیح می‌دهد: «این کتاب یک کتاب درسی نیست و من قرار نیست با استفاده از نمودار ها و اصطلاحات باشگاه دوربین بازها به شما مبانی عکاسی را یاد بدهم. شما به دانستن آن چیزها احتیاجی ندارید. واقعیت این است که چنین دانشی، آن هم وقتی تازه شروع به کار کرده‌اید، فقط مزاحم است و مانع خلاقیت شما می‌شود.

در عوض، این کتاب شامل آثار عکاسان الهام بخشی از گذشته و اکنون است. شما با نگاه به عکس‌های آن‌ها ایده‌ها و تکنیک‌های‌شان را درک خواهید کرد و یاد می‌گیرید چگونه خودتان آنها را به کار بگیرید. خواهید دید که عکس گرفتن بیش از آنکه به دانش فنی مربوط باشد و در اختیار گرفتن ارزشمندترین ابزار کار شما مربوط است: چشم چشمانتان. اما فعلا فقط به خاطر داشته باشید که هر قدر هم دکمه‌ها، علامت‌ها، و تنظیمات اعصاب خردکن به نظر بیایند، دوربین شما در نهایت فقط جعبه‌ای است با یک سوراخ.»

درباره نویسنده کتاب اگر می‌خواهید عکس‌های فوق‌العاده بگیرید این کتاب را بخوانید

هنری کارول نویسنده، مشاور نسخه‌های خطی، ویراستار و توسعه‌دهنده‌ی روابط وزارت امور خارجه از کالج رویال هنر است. او در سال ۲۰۰۵ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی عکاسی دریافت کرد. سری کتاب‌های «اگر می‌خواهید عکس‌های فوق‌العاده بگیرید این کتاب را بخوانیدِ» او در بیش از نیم میلیون نسخه به فروش رسیده است و به بیش از بیست زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده. از دیگر آثار او می‌توان به دو کتاب «چگونه در اینستاگرام مشهور شویم» و «عکاسی از فکر تا تکنیک» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «اگر می خواهید عکس های فوق العاده بگیرید این کتاب را بخوانید»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.