جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

خلاصه برترین کتاب های دنیا 18/ اصل گرایی

قیمت:
45,000 تومان
مشخصات کتاب خلاصه برترین کتاب های دنیا 18/ اصل گرایی
کشور مبدا
تعداد صفحات
80 صفحه
شابک
9786226594561
سال خلق اثر
2014
سال انتشار
2014
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
7
این کتاب در یک نگاه
از زمانی که گرگ مک کیون در سال 2014 کتاب اصل‌گرایی را به رشته‌ی تحریر درآورده، این کتاب پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز بوده و بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفته است! کتاب اصل‌گرایی در همین سال نامزد جایزه Goodreads Choice در دسته‌ی کتاب‌های تجاری شد. این کتاب در ایران توسط دکتر بهنام شاهنگیان و مهدی مصلحی ترجمه شده و نشر آموخته آن را روانه‌ی بازار کرده است. همین کتاب با نام (ضرورت‌گرایی) توسط انتشارات شمشاد نیز منتشر شده است.



.

 

 
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب خلاصه برترین کتاب های دنیا 18/ اصل گرایی
ماهمیشه در حال انتخاب هستیم. گاهی آگاهانه این کار را انجام می‌دهیم و دیگر اوقات چشم بسته انتخاب می‌کنیم و اجازه می‌دهیم پیشامدها خودشان اتفاق بیفتند. اما اگر مهارت انتخاب و اولویت‌بندی را بلد باشیم کارآمد‌تر و موثرتر این روند را پیش می‌بریم. از جمع‌وجور کردن لباس‌های کمدمان گرفته تا عمیق‌ترین روابط انسانی و شغلی. در این کتاب یاد می‌گیریم آن‌طور که دوست داریم زندگی کنیم نه آن‌طور که دیگران از ما توقع دارند. گرگ مک کیون در کتاب اصل‌گرایی 20 اصل مهم را ارائه داده و توضیح می‌دهد که: «اصل‌گرایی چگونگی انجام کارهای بیشتر نیست، بلکه به معنای انجام کارهای درست است. همچنین به معنای انجام کارهای کمتر، فقط محض کمتر بودنشان هم نیست. بدین معناست که برای داشتن بیشترین اثربخشی‌ تا می‌توانیم عاقلانه زمان و انرژی‌مان را فقط روی انجام کارهای ضروری سرمایه‌گذاری کنیم.»

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب اصل‌گرایی چیست؟

خواندن کتاب برای کسانی که نمی‌دانند با زندگ‌شان چه‌کار کنند ضروری است. من بعد از سال‌ها با خواندن این کتاب روش صحیح زندگی و کار را پیدا کردم. کتاب‌های زیادی با این سبک مطالعه کرده بودم اما این کتاب همه‌ی آن‌ها را در یک‌جا جمع کرده است. حتی باعث شد طی روز کمتر سراغ توئیتر و یوتیوب بروم و تمرکزم را روی کار اصلی‌ام بگذارم.
خواننده‌ی دیگری نظر متفاوتی ارائه کرده: این کتاب می‌توانست خیلی کوتاه‌تر و در حد یک مقاله باشد. موضوع خیلی خوب و مهمی را بررسی کرده اما 95 درصد کتاب را می‌توان در این مفهوم خلاصه کرد: «فقط یکی  دو مورد از کارهایی را که بیشتر دوست دارید، شناسایی کرده و انجام دهید؛ سپس دیگر کارها را متوقف کنید.» البته مثال‌های خیلی عالی دارد که بسیار ملموس هستند.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

«گاهی اوقات کاری که نمی‌کنید به اندازه‌ی کاری که می‌کنید اهمیت دارد» این جمله چه مفهومی برای شما دارد؟ کتاب اصل‌گرایی این‌گونه شرح می‌دهد:
وقتی به وضوح نمی‌دانیم در زندگی هدف واقعی‌مان چیست، یعنی وقتی درک واضحی از اهداف و فرض‌ها و ارزش‌هایمان نداریم‌، بازی‌های اجتماعی خودمان را ترتیب می‌دهیم. در تلاش برای خوب به نظر رسیدن نسبت به رقبا، وقت و انرژی‌مان را هدر می‌دهیم. بیش از حد به چیزهای غیرضروری مانند اتومبیل یا خانه‌ی بهتر یا حتی غیرعینی مانند تعداد دنبال‌کنندگان توئیترمان اهمیت می‌دهیم. در نتیجه، از فعالیت‌هایی که واقعا ضروری‌اند، مانند وقت گذراندن با عزیزانمان یا پرورش روح یا مراقبت از سلامت‌مان، غفلت می‌کنیم.
چند بار بدون این‌که فکر کنید با گفتن بله به درخواستی واکنش نشان داده اید؟ چند بار با تعهد به انجام کاری عصبانی شده و از خود پرسیده‌اید: چرا این کار را قبول کردم؟ چند بار برای خشنودی کسی بله گفته‌اید؟ ظرف چند سال وقتی تاریخ دوران‌مان از چشم‌انداز دور نوشته شود، احتمالا مهم‌ترین رویدادی که مورخان متوجه‌اش خواهند شد، نه فناوریست نه اینترنت و نه تجارت الکترونیک بلکه تغییر بی‌سابقه در اوضاع بشر خواهد بود؛ برای اولین بار افراد زیادی انتخاب‌های زیادی در اختیار دارند و این معضل است؛ زیرا برای اولین بار مجبور می‌شوند خودشان را مدیریت کنند و جامعه اصلا آمادگی این کار را ندارد. عدم آمادگی ما تا حدی به این دلیل است که برای اولین بار تعدد انتخاب بر توانایی‌مان برای مدیریت کردنش چیره شده است. توانایی پالایش چیزهای مهم از غیرمهم را از دست داده‌ایم. روانشناسان این وضعیت را «خستگی تصمیم‌گیری» می‌نامند: هر چه مجبور به گرفتن تصمیم بیشتری باشیم، کیفیت تصمیم ها بدتر می‌شود.

درباره نویسنده کتاب اصل‌گرایی

گِرِگ مک کیون نویسنده‌ی انگلیسی کتاب (اصل‌گرایی: اصل را بچسبید و فرع را رها کنید)، نویسنده ، مشاور و پژوهشگر تجارت در زمینه‌های رهبری ، طراحی استراتژی ، هوش‌جمعی و سیستم‌های انسانی است. گرگ مک کیون امروز یک نویسنده و سخنران موفق و یکی از نویسنده‌های ثابت مجله‌ی کسب‌و‌کار هاروارد و Influencer در لینکدین است. وی قبل از این فعالیت‌ها در پروژه‌های مختلفی برای ارزیابی مدیران ارشد، در Heidrick & Struggles’s Global Leadership Practice  کار می‌کرد که یکی از فعالیت‌هایشان بررسی 300 مدیر برتر HP بود. همین تحقیق‌ها به گرگ ایده‌ی مرکزی کتاب اصل‌گرایی را داد. او همچنین در شرکت‌هایی مانند اپل ، گوگل ، فیس بوک ، Salesforce.com ، سیمانتک ، توییتر و VMware تدریس کرده است. مجمع جهانی اقتصاد ، گرگ را رهبر جهانی جوان لقب داده است. او در حال حاضر مدیر عامل شرکت McKeown ، Inc، یک آژانس رهبری و طراحی استراتژی است
دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «خلاصه برترین کتاب های دنیا 18/ اصل گرایی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.