جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

1% شادتر

قیمت:
28,000 تومان
مشخصات کتاب 1% شادتر
کشور مبدا
تعداد صفحات
280 صفحه
شابک
9786008392613
سال خلق اثر
2014
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

شادی، یکی از مهمترین احساسات انسان است که با توجه به وضعیت جهان امروز و مشکلاتی که در بسیاری از افراد باعث افزایش افسردگی شده، دور از دسترس می‌نماید. کتاب 10% شادتر، انگیزه‌هایی را برای شادی از دل زندگی بیرون می‌کشد. دن هریس نویسنده 10% شادتر مجری و خبرنگار شبکه ABC درباره‌ی مراقبه و رسیدن به شادی در راستای کنترل نفس و مدیریت زندگی این اثر را تولید کرده است.






بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب 1% شادتر

این کتاب کوشیده است به سه پرسش در زندگی انسان اجتماعی پاسخ دهد که برای علاقمندان به حوزه‌ی روان‌شناسی عمومی جذاب است:

  1. چرا خودخواهی خصلت چندان بدی نیست؟
  2. چرا گاه بدون اینکه احساس گرسنگی کنیم، به‌سراغ یخچال می‌رویم؟
  3. چگونه مدیتیشن می‌تواند از ما در برابر خطر حمله‌ی قلبی محافظت کند؟

دن هریس این کتاب را با توجه به زندگی شخصی خودش نوشته است و بسیار بر مدیتیشن و کنترل احساسات آسیب‌زا به روان انسان تاکید کرده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب 10% شادتر چیست؟

یکی از کسانی که به تاثیرات مدیتیشن علاقه داشته و در این زمینه مطالعه کرده است، درباره کتاب 10% شادتر چنین نوشته: «اگر شما هم از حرف‌ها و آموزه‌های نامفهوم و غیرکاربردی کتاب‌هایی مثل راز و نیروی زمان حال خسته شدید، این کتاب را به‌شدت توصیه می‌کنم. این کتاب فقط درباره شاد بودن نیست، درباره تمام سوالات احتمالی است که درباره کاربردی بودن خودیاری و مذهب داریم و درباره تمام تلاش‌های نافرجام‌مان برای کنترل استرس و تجربه‌ی آرامش. با این امتیاز که نویسنده به واسطه شغلش فرصت داشته این سوالات و تردیدها رو با مهم‌ترین افراد حوزه خودیاری مطرح و پاسخ را بی‌واسطه نقل کند.»

یکی دیگر از خوانندگان 10% شادتر نیز با اهمیت تاثیرات مدیتیشین درباره‌ی کتاب دن هریس چنین نوشته است: «در دنیای پر استرس امروزه مدیتیشن یکی از بهترین راهکارها برای بهبود ذهن و جسم است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

با وجود آنکه این روزها هم بازار کتاب‌های روان‌شناسی داغ است و هم منتقدان زیادی دارند، تمایزات خیل آثار به چاپ رسیده در این حوزه برای خوانندگان اهمیت بسیاری دارد. در پاره‌ای از این کتاب که برای شادتر زیستن انسان توصیه‌های بسیاری داشته، چنین می‌خوانیم: «اما نفس مفهوم عمیق‌تری دارد. در تمام کارهای روزمره، این نفس است که منبع غرور، افتخار، خودشیفتگی و... محسوب می‌شود. در بیشتر مواقع، رفتارهای خودخواهانه و یا دگرخواهانه‌ای که در مقابل دیگران انجام می‌دهیم، از نفس ما سرچشمه می‌گیرد. از نظر فروید، نفس یک مکانیسم است که بین اخلاقیات و نیازهای اساسی ما قرار گرفته است. اما این تعاریف، مفهوم کامل و عمیقی از نفس به ما نمی‌دهد. بر اساس این تعاریف می‌توان در مورد تمایلات عمیق یا غرور آتشین صحبت کرد، اما این تعاریف به ما نمی‌گوید که دقیقاً چه اتفاقاتی درون ذهن ما می‌افتد و مثلاً چرا وقتی گرسنه نیستیم، در یخچال را باز می‌کنیم.»

و در جایی دیگر از 10% شادی با توجه به درونیات و خلقیات انسان امروزی، چنین نوشته شده است: «نفس شما، رفتار و کردارتان را از صبح تا شب شرح می‌دهد و به شما می‌گوید که چه کاری را انجام بدهید و چه کاری را انجام ندهید. به عنوان مثال، تصور کنید کمی ورزش کرده‌اید و نفس‌تان می‌گوید: «از ورزش کردن خسته شده‌ام». شما با اینکه می‌دانید هنوز عرق هم نکرده‌اید، اما از ورزش کردن دست می‌کشید. نفس آن چیزی است که باعث می‌شود شما بارها و بارها ایمیل خود را چک کنید یا درِ یخچال را در مواقعی که حتی گرسنه نیستید، باز کنید. بنابراین نفس مسئول بسیاری از اعمالی است که ما انجام می‌دهیم. خوشبختانه قدم برداشتن برای تأمین خواسته‌های نفس می‌تواند ما را خوشحال‌تر کرده و از سلامت بیشتری بهره‌مند نماید. اشتهای نفستان را زیاد نکنید؛ چرا که نفس سیری‌ناپذیر است. نفس همیشه در حال طلب کردن چیزی است، هیچوقت راضی نمی‌شود و در هیچ زمان به غایت خوشحال نیست. حتی اگر به نفس خود بها دهید و آن را با چیزهای جدید تغذیه کنید، باز هم بیش از چیزی که دارد، طلب می‌کند. نفس به سادگی مبنای ارضای نیازها را تغییر می‌دهد و به سرعت شروع به خواستن و تلاش برای به دست آوردن چیزهای جدید می‌کند.»

درباره نویسنده کتاب 10% شادتر

دن هریس روزنامه‌نگاری آمریکایی‌ست که در سال 1971 به دنیا آمد. او علاوه بر آنکه مجری‌ برنامه‌های تلوزیونی بوده است، در زمینه‌های روان‌شناسی مطالعه کرده و نوشته‌های خویش را در زمینه‌ی مدیتیشن با توجه به تجریبات شخصی به نگارش درآورده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «1% شادتر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.