جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

من خانه م/ پاره نامه هایی از عباس کیارستمی

قیمت:
250,000 تومان
مشخصات کتاب من خانه م/ پاره نامه هایی از عباس کیارستمی
تعداد صفحات
81 صفحه
شابک
9786001523267
سال خلق اثر
1399
سال انتشار
1399
قطع
خشتی بزرگ
جلد
نرم
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه

کتاب «من خانه‌م» دربردارنده نامه‌هایی از عباس کیارستمی است که نشر نظر آن را منتشر کرده است. در کتاب «من خانه‌م» که هشتاد و پنج صفحه است، نامه‌های کیارستمی به همسر سابقش آمده است. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب من خانه م/ پاره نامه هایی از عباس کیارستمی

کتاب «من خانه‌م» به نوعی شامل خاطرات و زندگی کیارستمی است که در لابه‌لای نامه‌های او نهفته است. این کتاب که انتشار آن بدون حاشیه نیز نبوده است، به خوانندگان کمک می‌کند تا با روحیات کیارستمی در زندگی خصوصی‌اش بیش‌تر آشنایی یابند.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

بهمن کیارستمی در مقدمه می‌نویسد: «در دادگاه نشسته‌ام و خون خونم را می‌خورد. سعی کرده بودم که درگیر دعواهای حقوقی بر سر مالکیت آثار پدرم نشوم و دور بایستم، ولی بالاخره برای من هم احضاریه آمده و ساعت هشت صبح در اتاق قاضی نشسته‌ام و او دارد با دقت پرونده را می‌خواند. منتظرم تا نگاهش را از روی پوشه قطور بردارد تا اظهارات کتبی‌ام را که روی دو صفحه کاغذ A۴ نوشته‌ام روی میزش بگذارم و بزنم به چاک، اما غافلگیرم می‌کند و همانطور که چشمش روی پرونده است با لهجه‌ی مازندرانی می‌گوید «هنرمندها و ورزشکارها باید الگوی جامعه باشند، ولی از قرار معلوم پدر شما....» جمله‌اش را نیمه کاره می‌گذارد و باز به خواندن پرونده ادامه می‌دهد. می‌پرسم: «پدر من چی آقای قاضی؟» چند خط دیگر می خواند و ادامه می‌دهد «انگار اهمیت چندانی برای خانه و خانواده قائل نبوده...». صبحِ اول صبح است و فَکَم درست کار نمی‌کند و جمله سازی‌ام نمی آید. می‌گویم «چرا بوده» از بالای عینکش طوری نگاه می‌کند که یعنی ادامه بده. می‌گویم «مدارک و مستنداتش هست، اگه اجازه بدین برم بیارمشون.» چیزی نمی‌گوید و باز به خواندن پرونده ادامه می‌دهد و من فکر می‌کنم پوشه‌هایی که رویشان با ماژیک نوشته‌ام «نامه‌های لندن»، «اخوت»، «یادداشت‌های یخچال» کجا هستند و چقدر طول میکشد تا بروم و بیارمشان. قاضی که هنوز سرش روی پرونده است دستش را دراز می‌کند و کاغذها را از من می‌گیرد:« امضا، اثر انگشت». امضا می‌کنم اثر انگشت می‌گذارم. می‌گوید: «به سلامت»

درباره نویسنده کتاب من خانه‌م

عبّاس کیارستمی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، عکاس، گرافیست و نویسنده مشهور ایرانی که در سال 1319 به دنیا آمد و در سال 1395 درگذشت، در ابتدای فعالیت‌های هنری خود برای فیلم‌ها تیتراژ می‌ساخت و سپس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجربه فیلم‌سازی را آغاز کرد.

از مهم‌ترین آثارش می‌توان به: کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، و باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) اشاره کرد. او یکی از نامدارترین کارگردانان سینمای ایران است که در محافل سینمایی جهان چهره شناخته‌شده‌ای بود.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «من خانه م/ پاره نامه هایی از عباس کیارستمی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.