جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

سندروم دختر خوب

قیمت:
199,000 تومان
مشخصات کتاب سندروم دختر خوب
تعداد صفحات
288 صفحه
شابک
9786227566093
سال خلق اثر
1400
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
6
این کتاب در یک نگاه

آیا شما دختر خوبی هستید؟ آیا همیشه در حال عذرخواهی کردن هستید؟ آیا زمانی که کسی شما را می‌رنجاند از ترس این‌که مبادا شما هم او را برنجانید حرفی به او نمی‌زنید؟ آیا از ترس این‌که در چشم دیگران فرد خودخواهی به نظر برسید تن به خواسته‌های آن‌ها می‌دهید؟ آیا بیش از حد نگران طرز فکر دیگران درباره‌ی خود هستید؟ اگر جواب شما به این سوالات و سوالات مشابه مثبت است، خواندن کتاب «سندروم دختر خوب: ده قدم تا رسیدن به قدرت و پایان دادن به آزارها» اثر بورلی انگل به شدت جذاب و مفید خواهد بود. کتاب «سندروم دختر خوب» با ترجمه‌ی الهام احمدزاده و توسط نشر نون در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب سندروم دختر خوب

سندرم دختر خوب بودن گریبان بسیاری از دختران و زنان را می‌گیرد و آنان را در دام افراد سودجو و باج‌گیران احساسی گرفتار می‌سازد.  این کتاب که حاصل سال‌ها مطالعه و بررسی زنانی است که برای بهبود یا دریافت مشاوره به بوری انگل مراجعه کرده‌اند، به شما کمک می‌کند نشانه‌های سندروم دختر خوب بودن را بیابید و حریم خود را بشناسید تا بتوانید خود را از دام احساسات منفی و همچنین کسانی که خواسته یا ناخواسته به آزار شما پرداخته‌اند نجات دهید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره‌ کتاب سندروم دختر خوب چیست؟

نشریه پابلیشرز ویکلی در نکوداشت این کتاب نوشت: «کتابی که شما را به چالش می‌کشد، سرگرم می‌کند و قوی‌تر می‌سازد.»

مژده – از خوانندگان کتاب – در سایت «کتابراه» نوشته است: «کتاب بسیار عالی و تاثیرگذاری است. به‌شرطی که تمریناتش را حتی اگر شده خیلی کم انجام شود، برای بالا بردن عزت‌نفس عالی است. این کتاب را یک روان‌درمانگر به من معرفی کرد و بسیار عالی است.»

سمانه نیز نظرش را چنین نوشته است: «می‌توانم بگویم از وقتی شروع کردم به خواندنش، واقعا تغییرات چشمگیری را درون خودم مشاهده کردم. کتابی نیست که یک بار خواندنش کافی باشد. نیاز به تمرین دارد. خیلی پیشنهادش می‌کنم.»

نظر یکی از کاربران سایت «آمازون» راجع‌به کتاب «سندروم دختر خوب»: «این کتاب زندگی من را تغییر داده است. کاش سال‌ها پیش می خواندمش. اخیراً متوجه شده‌ام که نظرات دیگران برایم بسیار بیش‌تر از آن‌چه باید اهمیت دارد. این کتاب  7 نوع مختلف دختر خوب را مورد بحث قرار می‌دهد. همچنین درباره‌ی دروغ‌هایی که دختران خوب در مورد خود و دیگران باور می‌کنند، صحبت می‌کند. من عاشق این هستم که این کتاب چگونه زنان را تشویق می کند تا قوی باشند. همچنین در مورد انتقاد درونی صحبت می‌کند و یاد می‌دهد چگونه آن را ساکت کنیم. دختر خوب بودن طاقت‌فرسا است. این کتاب روشی بهتر و معتبرتر برای زندگی را به شما نشان می‌دهد. خواندن آن را به‌شدت توصیه می‌کنم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

دختر خوبی که خوب بودن را به درستی معنی نکرده است، در کتاب چنین تعریف شده است: «دختر خوب کسی است که بیش از آنکه به طرز فکر خودش درباره خودش اهمیت بدهد نگران است که دیگران چطور درباره‌اش فکر می‌کنند. دختر خوب بودن یعنی یک زن طرز فکر و احساسات دیگران را به طرز فکر و احساسات خودش نسبت به خودش ترجیح دهد و این یعنی به جای اعتماد به فهم و شعور خود، مدام چشمش را به روی اشتباهات دیگران ببندد و به آن‌ها فرصت دوباره بدهد. مترادف واژه‌های «خوب» در لغت‌نامه عبارت‌اند از: ملاحظه‌کار، دلپذیر، لطف، مطبوع، دوست‌داشتنی، خوشایند، مهربان، قابل‌تحسین و دلپسند. این‌ها واژگانی هستند که می‌توان با آنها دختر خوب را توصیف کرد. در واقع بسیاری از دختران خوب تمام تلاش خود را می‌کنند تا با آن تعاریف شناخته شوند، اما زمانی که به واژۀ «خوب» فکر می‌کنم واژگان دیگری هم به ذهنم می رسند؛ واژگانی مثل مطیع، منفعل، بی‌اراده و متظاهر.

«دختران خوب» مطیع و فرمان‌بردار هستند و هرچه را که به آنها گفته شود انجام می‌دهند. آنها یاد گرفته‌اند که بهتر است به جای بحث و جدل گوش بدهند و فرمان ببرند. دختران خوب منفعل هستند. با هرآنچه پیش آید خوش هستند. عموما می‌ترسند که روی پای خود بایستند و از حق خود دفاع کنند. مانند پادری‌هایی هستند که مدام لگدمال این و آن می‌شوند. دختران خوب بی اراده‌اند. از یکی به دو کردن هراس دارند و هر بار یک حرف می‌زنند. دوست دارند همه را از خود راضی نگاه دارند و بنابراین یک لحظه با یکی و لحظه‌ای بعد با فرد دیگری که طرز فکری کاملا متفاوت از اولی دارد موافقت و همراهی می‌کنند. از آنجایی که شخصیتی ساختگی دارند همیشه می‌ترسند افکار حقیقی خود را بیان کنند و همواره در حال تظاهر کردن هستند. حتی اگر قلبا کسی را دوست نداشته باشند وانمود می کنند از او خوششان می آید یا اگر از بودن در مکانی لذت نبرند باز هم ابراز خوشحالی و رضایت می کنند.»

سوالات زیر تعدادی از پرسش‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا بفهمید دختر خوبی هستید یا نه: 
- «آیا در بیان درخواست خود به افرادی که موظف به ارائۀ خدمات هستند دچار مشکل هستید؟ به طور مثال می‌توانید در هنگام صرف غذا در رستوران سفارش غذایی را که از آن رضایت ندارید پس بفرستید و یا مستقیما به فروشنده مغازه بگویید که از کالایی خوشتان نیامده است؟
- آیا برایتان خیلی مهم است که دیگران دوستتان داشته باشند؟
- آیا مجذوب مردان و با افراد عوضی می‌شوید؟
- آیا وقتی کسی از شما عصبانی است احساس بدی دارید؟
- آیا در مقابل رفتارهای نادرست دیگران دنبال بهانه برای تبرئه آنها می‌گردید و پیش خودتان فکر می‌کنید که حتما منظوری نداشته و یا انتظار بیشتری نمی‌توان از او داشت؟
- آیا اغلب به خاطر جلوگیری از بگومگو و طرد نشدن، تقصیرها را به گردن می‌گیرید؟
- آیا با وجود اینکه هیچ علاقه و مشترکاتی با بعضی از دوستان و آشنایانتان ندارید تنها از سر اجبار با آنها مراوده می‌کنید؟
- آیا وقتی در حقتان بی‌انصافی می‌کنند نمی‌توانید از خود دفاع کنید؟»

درباره نویسنده کتاب سندروم دختر خوب

بورلی انگل (Beverly Engel) متولد 1947، روانشناس عملی و روان‌درمانگر معروف بین‌المللی در زمینه‌ی سوء‌استفاده‌ی جنسی، جسمی و عاطفی است. او تاکنون 22 کتاب در زمینه‌ی خودیاری تالیف کرده و  علاوه بر کار حرفه‌ای، اغلب در برنامه های تلویزیونی ملی شرکت می کند.

او در برنامه‌های اپرا ، سی.ان.ان، Starting Over و بسیاری دیگر از برنامه‌های تلویزیونی حضور داشته است. انگل وبلاگی در وب‌سایت روانشناسی امروز دارد و در مجلات مختلف از جمله واشنگتن پست، لس‌آنجلس تایمز، دنور پست و ... مطلب منتشر می‌کند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «سندروم دختر خوب»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.