جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

هنر خوب زندگی کردن

قیمت:
215,000 تومان
مشخصات کتاب هنر خوب زندگی کردن
کشور مبدا
تعداد صفحات
305 صفحه
شابک
9786002299628
سال خلق اثر
2017
سال انتشار
2017
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
74
این کتاب در یک نگاه

کتاب هنر خوب زندگی کردن با عنوان لاتین The Art of the Good Life در سال 2017 توسط رولف دوبلی نوشته و به چاپ رسید و بسیار مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت. از این اثر که با ترجمه عادل فردوسی‌پور روانه بازار نشر شد، در ایران نیز استقبال چشمگیری شد. کتاب هنر خوب زندگی کردن کتابی کاملا کاربردی است و از همان ابتدا که شروع به خواندنش می‌کنید، پی می‌برید که این کتاب شبیه میانبری است که با قدم گذاشتن در آن، لحظه‌به‌لحظه، طعم یک زندگی لذت‌بخش را خواهید چشید.




بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب هنر خوب زندگی کردن

کتاب هنر خوب زندگی کردن نوشته رولف دوبلی و ترجمه عادل فردوسی‌پور شامل مجموعه نکات طلایی، میانبرها و جزئیاتی بسیار دقیق از زندگی است که اکثر انسان‌ها آن‌ها را می‌دانند، ولی هرگز به‌طور دقیق به آن‌ها توجه‌ نکرده‌اند و در زندگی خود به‌کار نبرده‌اند. نویسنده کتاب هنر خوب زندگی کردن در تلاش است تا در جای‌جای کتاب به مخاطبانش بگوید اگر به‌دنبال یک زندگی خوب هستیم باید تفسیرمان را از حوادث و اتفاقاتی که در زندگی‌مان رخ می‌دهد، تغییر بدهیم و جور دیگری به مسائل نگاه کنیم. او همچنین می‌گوید برای رسیدن به یک زندگی خوب باید یک دایره‌ی شأن برای خود داشته باشیم؛ یعنی خطوط قرمزی که نسبت به آن‌ها متعهد باشیم و هرگز و تحت هیچ شرایطی پا را فراتر از آن قرار ندهیم و شخصیت و شأن خود زیر سوال نبریم.

در این کتاب 52 ترفند ساده بیان شده که معنای واقعی خوشبختی و خوشحالی را به زندگی شما تزریق می‌کند. فهرست این کتاب نیز شامل همان 52 ترفند می‌شود. مانند: حسابداری ذهنی، هنر ظریف اصلاح، میثاق، تفکر جعبه‌سیاسی، اثر معکوس، هنر منفی خوب زندگی‌کردن و... .

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ی کتاب هنر خوب زندگی کردن چیست؟

سارا از سوئد در مورد تجربه‌ی مطالعه‌ی این کتاب می‌گوید: «یکی از بهترین کتاب‌هایی که در حیط روانشناسی و خوشبختی خوانده‌ام همین کتاب است و در مدت دوروز خواندن آن را به پایان رساندم ولی بلافاصله یکبار دیگر شروع به خواندن دوباره‌اش کردم، چون این کتاب پر از نکته‌ها و ایده‌هایی است که می‌تواند در هر سن و هر کسب‌وکاری که باشید، شما را راهنمایی کند و به سمت‌وسویی ببرد که دنیایی دیگر را زندگی کنید و شخصیت خود را به کمال برسانید و قطعا با یکبار خواندنش نمی‌توان تمام آن را به خاطر سپرد.»

نظر ارشیا در مورد این کتاب را در زیر می‌خوانیم: «نویسنده در این کتاب با بیان نکاتی جزئی و گاهی نیز کلی در زندگی، سعی دارد مسیر بهتر زندگی کردن را به مخاطب نشان بدهد. بیان مثال‌هایی بسیار از زندگی شخصی خودش و تجربه‌هایی که داشته و تلفیق آن با نکات و ترفندهای بهتر زندگی کردن، باعث شده است که این کتاب تبدیل به اثری شود که هر مخاطبی را جادو کند که خواندن کتاب را تا انتها ادامه بدهد و به هیچ عنوان از آن دست نکشد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ی خواندن باشند

پاراگرافی از کتاب که به داشتن پول و ارتباط آن با احساس خوشبختی در زندگی اشاره دارد می‌خوانیم: «اساسا به محض آن که از خط فقر بالاتر آمدید و مقداری پول به عنوان پشتوانه پس‌انداز کردید، دیگر پول جایی در میان فاکتورهایی که موجب یک زندگی خوب می‌شوند، نخواهد داشت. پس به جای حرص زدن برای جمع‌کردن پول، روی فاکتورهای دیگر کار کنید. موفقیت حقیقی، همان‌گونه که در فصل پایانی خواهیم دید، چیزی غیر از موفقیت مالی است.»

پاراگرافی دیگر از کتاب به حسابداری ذهنی و قاعده‌ اوج-پایان اشاره دارد: «داشتن یک زندگی خوب تا حد زیادی به تفسیری سازنده از وقایع بستگی دارد. من همیشه در ذهنم پنجاه درصد به قیمت رستوران‌ها و فروشگاه‌ها اضافه می‌کنم. اگر مالیات بر درآمد را در نظر بگیریم، این جفت کفش یا آن خوراک ماهی حلوا، در حقیقت این مقدار برای آب خواهد خورد. اگر یک لیوان نوشیدنی ده دلار خرج روی دستم بگذارد، لازم است که پانزده دلار درآمد داشته باشم تا بتوانم آن را بخرم. این یک نمونه‌ی مفید از حسابداری ذهنی است، چون به من کمک می‌کند مخارجم را مدیریت کنم. من ترجیح می‌دهم که هزینه‌ی هتل‌ها را از قبل پرداخت کنم. به این ترتیب روبه‌رو شدن با صورت‌‌حساب در روز پایانی سفر، آخر هفته‌ی عاشقانه‌ام در پاریس را خراب نخواهد کرد. برنده جایزه‌ نوبل، دنیل کانمن، این اثر را قاعده‌ی اوج-پایان می‌نامد یعنی شما نقطه‌ی اوج و نقطه‌ی پایان تعطیلات خود را به خاطر خواهید سپرد، اما باقی را فراموش خواهید کرد.»

پاراگرافی دیگر از کتاب در مورد پذیرش بی‌قیدوشرط در زندگی می‌گوید: «پذیرش بی‌قیدوشرط شکست‌ها،کمبودها و باخت‌ها چگونه امکان‌پذیر می‌شود؟ اگر بخواهیم روی پای خودمان بایستیم، به مشکلی برمی‌خوریم. معمولا دیگران را بسیار واضح‌تر از خودمان می‌بینیم (به همین دلیل است که اغلب از دیگران ناراحت میشویم و به ندرت از خودمان). بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، یافت یک دوست یا شریک قابل اعتماد است که تمام معایب‌تان را همان‌طور که هست نشان‌تان دهد. حتی در این صورت هم مغز شما تمام تلاشش را می‌کند تا حقایقی را که دوست‌شان ندارد نادیده بگیرد. اما با گذشت زمان، یاد می‌گیرید که قضاوت‌های دیگران درباره‌ی خودتان را جدی بگیرید.»

درباره‌ نویسنده کتاب  هنر خوب زندگی کردن

رولف دوبلی در سال 1966 در شهر لوسرن انگلیس به دنیا آمد. او یک نویسنده و تاجر انگلیسی است که مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و همین‌طور دکترای فلسفه‌ی اقتصاد نیز دارد.

نکته‌ی قابل توجه در مورد دوبلی این است که او نوشتن رمان را از سال 2002 یعنی در 36 سالگی آغاز کرد و در مدت زمان بسیار کمی با کتابی به نام «هنر شفاف اندیشیدن» به معروفیت و محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. یکی دیگر از کتاب‌های این نویسنده که در ایران نیز ترجمه و به چاپ رسیده است، کتاب «اخبار را دنبال نکنید» نام دارد.

در صفحه خرید کتاب روانشناسی، بهترین کتاب‌های حوزه روانشناسی را پیدا می‌کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «هنر خوب زندگی کردن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.