جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

خورشید همچنان می دمد

قیمت:
299,000 تومان
مشخصات کتاب خورشید همچنان می دمد
جوایز
کشور مبدا
تعداد صفحات
358 صفحه
شابک
9789643638283
سال خلق اثر
1926
سال انتشار
1926
قطع
پالتویی
جلد
نرم
نوبت چاپ
9
این کتاب در یک نگاه

ارنست همینگوی یکی از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم، که درسال 1954 موفق به دریافت جایزه نوبل شد، داستان «خورشید همچنان می‌دمد» را استادانه خلق کرده است. رمان «خورشید همچنان می‌دمد» یکی از شاهکارهای همینگوی و نمونه  قدرتمند از سبک نوشتاری او می‌باشد.




بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «خورشید همچنان می دمد»

خلاصه کتاب خورشید همچنان می دمد

همینگوی در این رمان نگاهی موشکافانه به سرخوردگی‌ها و مشکلات نسل پس  از جنگ جهانی اول دارد. همینگوی در این رمان شخصیت‌هایی خلق کرده است که ماندگار و فراموش ناشدنی‌اند. خورشید همچنان می‌دمد روایتگر زندگیِ یکی از کهنه‌سربازان آمریکایی به نام «جِیک بلیک» است که طی حادثه‌ای در میدان جنگ، توانایی عشقبازی خود را از دست داده است. حال او شیفته و شیدای معشوقۀ دوستش، «لیدی برت» شده است. حال باید دید این تعارض عاطفی میان جیک، دوست او «رابرت کوهن» و «لیدی برت» به کجا می‌رسد. مفاهیمی چون عشق، مرگ، جنگ، زندگی، سیاست، جامعه در این شاهکار ادبی جایگاهی ویژه دارند.

درباره ترجمه کتاب خورشید همچنان می‌دمد

  • این اثر در ایران نیز توسط مترجمان و ناشرین گوناگونی ترجمه و منتشر شده است.
  • انتشارات هرمس با ترجمه احمد کسایی‌پور و انتشارات نگاه با ترجمه احسان لامع از نمونه‌هایی از این ترجمه‌های گوناگون هستند.

امتیاز کتاب خورشید همچنان می‌دمد در گودریدز

  • تعداد نظرات: 17905
  • تعداد امتیازدهی: 431729
  • میانگین امتیاز: 3.80

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب خورشید همچنان می‌دمد

  • خیلی راحت است که آدم موقع روز به همه‌چیز بی‌اعتنا باشد، اما شب همه‌چیز فرق می‌کند.
  • شاید اگر چگونه زیستن را می‌آموختم، می‌توانستم بفهمم که این زندگی چیست.
  • زن‌ها برای دوستی‌های معرکه ساخته شده‌اند. دوستی‌های بسیار خوب. آدم باید در وهله اول عاشق آن‌ها باشد تا بتواند بنای دوستی را با آن‌ها بریزد.
  • تحمل فکر به این موضوع را ندارم که عمرم خیلی سریع در حال سپری شدن است و من، استفاده‌ی درستی از آن نمی‌کنم.
  • تو نمی‌توانی با رفتن از جایی به جای دیگر، از خودت فرار کنی.
  • بیا برادر کمی هم تو بهره ببر، شک به دل راه نده، برادر. بیا نخود آش اسرار مقدس نشیم. بیا ایمان بیاوریم و به سادگی بگوییم ـ می‌خوام همزمان با من تو هم بگویی.
  • هیچ‌وقت این حس را نداشته‌ای که تمام زندگی‌ات در گذر است و تو سودی از آن نمی‌بری؟ می‌فهمی که تقریبا نصف زمانی که برای زندگی کردن وقت داشته‌ای را پشت سر گذاشته‌ای؟
  • طوری به چشمان من نگاه می‌کرد که این سؤال را در ذهن من متبلور می‌شد که آیا واقعاً با چشمان خودش می‌نگرد. ممکن است بعد از این‌که چشم‌ها نگاه خود را از دنیا بردارند، چشمان او این نگاه را ادامه دهد. او طوری نگاه می‌کرد که گویی در این کره خاکی هیچ کس این‌طور نگاه نمی‌کند.
  • من عمرم را بیشتر صرف چیزی کرده‌ام که دوست داشته‌ام، ازاین‌رو زندگی خوبی را گذرانده‌ام. حال آدم یا با یادگیری و مطالعه یا با تجربه تاوان زندگی را می‌دهد یا به‌طور شانسی و از طریق پول درآوردن. لذت بردن از زندگی این است که بدانی به میزان پول‌ات چه چیز به‌دست می‌آوری و بدانی که چه موقع آن را داری.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب خورشید همچنان می‌دمد چیست؟

سروس کاکاوند در یکی از سایت‌های داخلی نظرش را این‌چنین نوشته است:

«کتاب خورشید همچنان می‌دمد اولین رمان ارنست همینگوی است. این کتاب در سال 1926 منتشر شد و از همان ابتدا موردتوجه خوانندگان و منتقدان قرار گرفت. نیویورک تایمز این اثر را بهترین و دقیق‌ترین اثر خلق‌شده در آن نسل توصیف کرد. همینگوی در این رمان سبک نوشتار خاص خودش را به جهانیان معرفی کرد و بازخورد خوبی گرفت. این رمان داستان چند مسافر انگلیسی و آمریکایی را روایت می‌کند که از پاریس به شهر پامپلونای اسپانیا سفر می‌کنند تا در فستیوال سن فرمین شرکت کنند. همینگوی برای نوشتن این رمان از شخصیت‌های واقعی اطراف خودش استفاده کرد و از تجاربش پیرامون زندگی در پاریس بهره برد».

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

جملاتی تاثیرگذار از کتاب را می‌خوانیم:

«صاف نشسته بود. دستم را پشت گردنش انداخته بودم و او به دستم تکیه داده بود و هر دو ساکت بودیم. طوری به چشمان من نگاه می‌کرد که این سؤال را در ذهن من متبلور می‌شد که آیا واقعاً با چشمان خودش می‌نگرد. ممکن است بعد از این‌که چشم‌ها نگاه خود را از دنیا بردارند، چشمان او این نگاه را ادامه دهد. او طوری نگاه می‌کرد که گویی در این کره خاکی هیچ کس این‌طور نگاه نمی‌کند و حقیقت این بود که از خیلی چیزها می‌ترسید.»

«رابرت کوهن از طرف پدر متعلق به یکی از خانواده‌های ثروتمند در نیویورک بود و از طرف مادر به خانواده‌ای اصیل و شریف تعلق داشت. در مدرسه نظامی خود را برای ادامه تحصیل در پرینستون آماده کرد و در یک تیم فوتبال بازی ‌کرد و هیچ‌کس نسبت به او تبعیض نژادی قائل نشد. حتی کاری به مذهب او نداشتند. همین بود که هیچ فرقی با دیگران نداشت، تا اینکه به پرینستون رفت. پسری بسیار نازنین و صمیمی و خجالتی بود و همین او را ناخوشایند جلوه می‌داد. در مشت‌زنی، این را در وجودش کشت و با وجدانی معذب و دماغ له‌ شده از پرینستون خارج شد و با اولین دختری که در نظرش جذاب آمد، ازدواج کرد.»

«من به آدم‌های ساده و رک، به‌ خصوص وقتی که داستان‌هایشان عین هم باشد، اعتمادی ندارم و همواره حتی بدگمان بودم که رابرت کوهن قهرمان میان وزن مشت‌زنی بوده باشد. شاید اسبی دماغ‌ او را له کرده یا مادرش از چیزی ترسیده بود. ممکن است وقتی تازه پا می‌گرفته، به جایی خورده. ولی آخر‌ سر کسی را پیدا کردم که از زبان اسپایدر کلی صحت موضوع را تأیید کرد. اسپایدر کلی نه تنها کوهن را فراموش نکرده بود، اغلب جویا بود که چه اتفاقی برایش افتاده است.»

دربارۀ نویسنده کتاب خورشید همچنان می‌دمد

«ارنست میلر همینگوی» 21 ژوئیه سال 1899 در آمریکا چشم به جهان گشود. پدرش پزشک و مادرش معلم موسیقی بود. همینگوی علاقه زیادی به ماهیگیری و ماجراجویی داشت. در جنگ جهانی اول داوطلبانه وارد ارتش شد و پس از بازگشت از جنگ به کار خبرنگاری و نویسندگی مشغول شد. او در خلق شخصیت تبحر ویژه‌ای داشت و او لقب پدر ادبیات مدرن را گرفت. همینگوی از تاثیرگذارترین نویسنده‌های قرن بیستم است.

از آثار دیگر او می‌توان به شاهکار «پیرمرد و دریا» و «وداع با اسلحه» اشاره کرد. در ایران هر دو کتاب با ترجمه استاد بزرگ ترجمه «نجف دریابندری» چاپ شده است. ارنست همینگوی 2 ژوئیه سال 1961 با اسحله‌ شکاری‌اش دست به خودکشی زد.

نکات جالب دربارۀ کتاب خورشید همچنان می‌دمد

  • خورشید همچنان می‌دمد را می‌توان آینه‌ای از زندگی خود همینگوی در پاریس در دهۀ 20 میلادی دانست.
  • حین نوشتن این رمان، همینگوی به آیین «کاتولیک» گرایش پیدا کرد و مسیحیِ کاتولیک شد.
  • خورشید همچنان می‌دمد از اولین نمونه رمان‌های مدرنیستیِ همینگوی است که در زمان اولین سال انتشارش در آمریکا، نظرات مثبت و منفی زیادی را دریافت کرد.

اقتباس‌ها از کتاب خورشید همچنان می‌دمد

  • بر اساس این رمان، فیلمی سینمایی به کارگردانی هنری کینگ در سال 1957 ساخته و پرداخته شده است.

افتخارات و جوایز کتاب خورشید همچنان می‌دمد

  • «خورشید همچنان می‌دمد» در لسیت برترین رمان‌های انگلیسی گاردین قرار دارد.
  • نام این رمان در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و 1001 رمانی که قبل از مرگ باید خواند نیز، به چشم می‌خورد.
  •  100 رمان برتر مدرن لایبرری به انتخاب منتقدین و مخاطبین و کتاب‌های برگزیده آمازون قرار دارد، دو لیست دیگری هستند که نام خورشید همچنان می‌دمد در آن‌ها، درخشان است.

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب خورشید همچنان می‌دمد

نظرات برخی از نشریات و افراد مهم راجع به رمان «خورشید همچنان می‌دمد» این چنین است:

  • به نقل از نیویورک وورد: «از بهترین و قاعده‌مندترین آثار خلق شده توسط این نسل.»
  • «نیویورک تایمز» هم می‌نویسد: «روایتی جذاب، زیبا و لطیف، داستانی واقعاً گیرا... باشکوه.»
  • «نیویورکر»: «نگارشی ظریف و استادانه.»
  • «ماریو بارگاس یوسا» نویسنده مشهور، درباره کتاب این‌چنین نظرش را می‌گوید: «خورشید همچنان می‌دمد رمانی با سکوت بزرگ است. چیزی در مرکزش پنهان است که خواننده کم‌کم متوجه آن می‌شود. شخصیت‌ها مانند شخصیت‌های همینگوی همیشه غنی، جالب، جذاب و کمی تراژیک هستند.»
  • نشریه «آتلانتیک» نوشت: «همینگوی طوری می‌نویسد که انگار هرگز نوشته‌های کسی را نخوانده است، گویی هنر نویسندگی را خودش ساخته است.»
  • ادنا اوبراین می‌گوید: «خورشید همچنان می‌دمد من را با نوعی عجیب و غریب، زرق و برق زندگی که نمی توانستم باور کنم آشنا کرد. من فریفته آن شدم.»

خرید کتاب خورشید همچنان می‌دمد

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب خورشید همچنان می‌دمد

 را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «خورشید همچنان می دمد»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.