جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

قیمت:
97,000 تومان
مشخصات کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد
تعداد صفحات
218 صفحه
شابک
9789651447419
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
2020
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
40
این کتاب در یک نگاه

«مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد» (The Sheikh CEO)، نوشته‌ی «یاسر جرار» است که برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. این کتاب توسط علی علی‌پناهی ترجمه و «انتشارات بهار سبز» آن را چاپ کرده است. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

 این کتاب سرگذشت شیخ محمد بن رشید المکتوم، معاون رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ایالات عربی امارات، حکمران دوبی و یکی از تحسین‌شده‌ترین رهبران در منطقه‌ی خاورمیانه را روایت می‌کند. وی با درایت، آگاهی و بصیرتش توانست دوبی را از صحرایی خشک و سوزان به یکی از مراکز تفریحی دنیا تبدیل کند. این کتاب با ارائه‌ی شیوه‌های مدیریتی شیخ محمد و الگوهای رهبری‌اش می‌تواند کتاب آموزنده‌ای برای خوانندگان باشد تا بتوانند توانایی‌های خویش را در زمینه‌ی رهبری ارتقا ببخشند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد چیست؟

نظرات زیر از سایت آمازون و ایران‌کتاب انتخاب شدند. خواننده‌ای به نکات مهم و برجسته‌ی کتاب اشاره کرده و نوشته است: «کتاب بسیار جذابی در حوزه‌ی مدیریت است. به نظرم نیاز است هر کسی که سودای مدیریت در ایران یا حتی در زندگی خود دارد، حتماً این کتاب را مطالعه کند و در مورد مطالبش، تأمل کند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا افق دید وسیع‌تری داشته باشید و به مهارت‌های شما، آینده‌نگری را اضافه خواهد کرد.» خواننده‌ی دیگری با تحسین رهبری شیخ محمد می‌نویسد: «کتاب بسیار الهام‌بخش و انگیزشی بود. این کتاب داستان رهبری نخست‌وزیر دوبی را روایت می‌کند با قدرت و درایت مثال‌زدنی‌اش توانسته دوبی را از بیابانی برهوت به چنین جایی تبدیل کند.» خواننده‌ی دیگری به نقاط مثبت کتاب اشاره می‌کند و خواندن آن را برای رهبران سیاسی و اجتماعی واجب می‌داند.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند 

نویسنده در صفحات آغازین کتاب به دست‌آوردهای دوبی اشاره می‌کند: «در سال ۲۰۱۵، مجمع جهانی اقتصاد، دوبی را در بین معدودی از شهرهای رقیب در جهان معرفی کرد که می‌تواند ادعا کند نمونه‌ی خوبی است برای پیشرفت و توسعه. سرعت پیشرفت قابل توجه دوبی و رویای برنامه‌ریزی برای آینده، جهان را حیرت‌زده کرده و دیگر کشورهای منطقه را مجبور کرده تا آمال و آرزوهای خود را بالا ببرند. همه آن‌ها دوبی را الگو قرار داده و یا درصدد هستند از مدل موفقیت آن نسخه‌برداری کنند، یا حداقل با نگاه و رجوع به آن خود را متمایز کنند، بدون توجه به این‌که در کجای منطقه، خاورمیانه و یا خارج از آن قرار دارند. این‌گونه است که تاثیر دوبی را می‌توانید مشاهده کنید. در واقع، هرگاه شهر یا ایالتی نشانه‌های توسعه و پیشرفت سریع را نشان داده است، اخبار منطقه بر دوبی تمرکز می‌کنند. برخی کشورها مثل جیبوتی، استراتژی توسعه خود را حول این موضوع قرار داده‌اند که به دوبیِ منطقه‌ی خودشان تبدیل شوند.»
در قسمت دیگری از کتاب، نویسنده به تلاش مصرانه‌ی شیخ محمد برای تبدیل دوبی به منطقه‌ی گردشگری می‌پردازد: «شیخ محمد به موازات ایجاد مجتمع‌های تخصصی، به این نکته نیز پرداخته است که دوبی به مقصد گردشگری تبدیل شود. موفقیت این امر نیز برای بسیاری از افراد با شک و تردید همراه بود. در سال‌های ۱۹۸۰ که شیخ محمد تازه توسعه هواپیمایی و صنعت گردشگری را آغاز کرده بود، میزان موفقیت امروز در این صنعت غیرقابل تصور بود. بسیاری از اشخاص در منطقه، و حتی در دوبی، تصور می‌کردند که او احمق است که به دنبال خدماتی چون گردشگری و خدمات بیمارستانی است. یک روز او دیدگاه خودش در مورد گردشگری را در جلسه وزرای شورای همکاری خلیج فارس در کویت مطرح کرد. وقتی شیخ محمد از آن ماجرا سخن می‌گوید، یادآوری می‌کند که سایر وزرا ترجیح می‌دادند که در مورد سیاست بحث کنند، اما وقتی نوبت سخنرانی من رسید، اصرار داشتم که موضوع عوض شود و به کسب و کار بپردازند. او از وزرا پرسید: «چرا ما تلاش نمی‌کنیم این منطقه، بخصوص دوبی را به عنوان مقصد گردشگری توسعه دهیم تا مردم را از سراسر دنیا جذب کنیم؟» هیچ‌کس پاسخ نداد. او در ادامه گفت که طرحی دارد تا دوبی را به عنوان یکی از اهداف مهم گردشگری تبدیل کند. وزرا خندیدند و یکی از آن‌ها پرسید: «در دوبی چه چیزی وجود دارد تا به هدف گردشگری تبدیل شود؟ شما جز رطوبت، آفتاب سوزان، ماسه‌های داغ و صحرای خشک و بی‌آب و علف چیزی ندارید.» شیخ محمد می‌گوید: «من از طرح پرسش خیلی متاسف شدم. وزرای مربوطه این فرصت را داشتند تا به من کمک کنند این رویا را تحقق ببخشیم، اما آن‌ها آب سرد روی این ایده پاشیدند.» شیخ محمد مخالفت آن‌ها را نپذیرفت، بلکه در تصمیم خود جدی‌تر شد.»

درباره نویسنده کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

یاسر جرار (Yasar Jarrar) مشاور، نویسنده، سخنران عمومی است. یاسر جرار یکی از شرکای (Bain & Company) است و ریاست بخش عمومی خاورمیانه (ME) را بر عهده دارد. در سال 2009، یاسر به عنوان یک رهبر جوان جهانی توسط مجمع جهانی اقتصاد (WEF) شناخته شد و مرکز شکل‌دهندگان جهانی (WEF) را در دوبی تأسیس کرد. او همچنین یکی از اعضای شورای دستور کار جهانی (WEF) در مورد آینده‌ی دولت است. پیش از آن، یاسر جرار به عنوان محقق در دانشکده مدیریت کرانفیلد و دانشکده مدیریت برادفورد در بریتانیا کار می‌کرد و به سازمان‌های بین‌المللی پیشرو از جمله DHL UK، بانک اسکاتلند، شل، خطوط هوایی امارات، عربستان سعودی آرامکو و آرلا فودز مشاوره می‌داد. او همچنین به عنوان مشاور استراتژی در دفتر اجرایی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در دوبی به مدت بیش از سه سال و به عنوان مشاور ارشد در دفتر نخست وزیر (دولت فدرال امارات متحده عربی) خدمت کرده است.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کتاب انگیزشی نیز بازدید فرمایید.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.