جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تلماسه

قیمت:
550,000 تومان
مشخصات کتاب تلماسه
کشور مبدا
تعداد صفحات
847 صفحه
شابک
9786001822834
سال خلق اثر
1956
سال انتشار
1956
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
11
این کتاب در یک نگاه

«تلماسه» (Dune)، نوشته‌ی «فرانک هربرت»، برای نخستین بار در سال 1965 به انتشار رسید. این کتاب توانست نظر مثبت مخاطبین را جلب کند و در سال 1966 برنده‌ی دو جایزه‌ی «هوگو» و «نبولا» شد. همچنین این کتاب توانست در جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های علمی ـ تخیلی قرار گیرد. فیلمی با اقتباس از این کتاب در سال 1984 به کارگردانی «دیوید لینچ» ساخته شد. این کتاب با ترجمه‌ی سیدمهیار فروتن‌‌فر و توسط انتشارات «کتابسرای تندیس» در دسترس عموم قرار گرفته است. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تلماسه

داستان «تلماسه» روایت‌گر سرزمینی به نام آراکیس است که منبع ماده‌ای به نام مغلما است، ماده‌ای که باعث افزایش هوشیاری و عمر می‌شود. پسری جوان به نام پُل، که وارث خاندان آتریدیز است، کنترل آراکیس را به عهده دارد. در این حین دیگر قدرت‌های امپراتوری برای به دست آوردن این سرزمین در جنگ و نزاع‌اند. خواندن این کتاب برای علاقه‌مندان به کتاب‌های ماجراجویانه، علمی تخیلی و حماسی لذت‌بخش خواهد بود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب تلماسه چیست؟

نظرات زیر را از بین دیدگاه‌های ثبت شده در سایت آمازون می‌خوانیم. خواننده‌ای با اشاره به لفظ «داستانی بی‌زمان» نوشته است: «من نظرات و پیشنهادات زیادی را پیرامون این کتاب شنیده بودم ولی تا زمانی که خودم آن را نخواندم، مطمئن نشدم. اما پس از خواندن آن می‌توانم با اطمینان بگویم این کتاب شاهکار است. داستانی حماسی و تخیلی که شما را از زمان و مکان جدا می‌کند.» خواننده‌ی دیگری با اشاره به جذابیت و گیرایی این کتاب نوشته است: «برای اولین بار این کتاب را در دهه‌ی ۶۰ خواندم، در هنگام خواندن کتاب، همیشه دهانم باز بود و با چشمانی خیره، کتاب را دنبال می‌کردم؛ به طوری که تمامی اطرافیانم از آن همه تعجب من، شوکه شده بودند. اعتیادآور قطعاً اصطلاح خوب و به جایی است در وصف این کتاب هیجان‌انگیز.» مخاطب دیگری می‌نویسد: «در زندگی‌تان به یک ژانر خاص متکی نباشید، شاید در ابتدا به نظر برسد کتاب‌های علمی تخیلی فقط جنبه‌ی سرگرمی دارند، اما به جرات می‌گویم این کتاب یک شاهکار تکرار نشدنی در آثار ادبی است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند 

در قسمتی از کتاب، «تلماسه»، نقطه‌ی عطفی در تاریخ رمان‌نویسی علمی تخیلی معرفی  شده و آمده است: «کتاب تلماسه، همانند کتاب غریبه‌ای در سرزمینی غریب نوشته‌ی «رابرت هاینلاین»، نماینده‌ی حرکتی بود به سمت رویکردی ادبی‌تر به رمان‌نویسی علمی تخیلی. پیش از این کتاب غالبا گفته می‌شد که داشتن ایده‌ای جالب از نظر علمی یا تکنولوژیک تنها عامل مهم موفقیت یک رمان علمی تخیلی است و شخصیت‌پردازی و داستان‌پردازی را دارای جایگاهی فرعی و کم اهمیت می‌دانستند.»
در قسمت دیگری از کتاب آمده است: «کاخ کالادان شب نسبتاً گرمی را می‌گذراند و مانند تمام اوقات پیش از بارندگی، روی تخته سنگ‌های برهم چیده‌ی کهنسالی که برای بیست و شش نسل از خاندان آتریدیز حکم خانه را داشتند، نم سردی نشسته بود. عجوزه از درِ جانبی وارد عمارت شد و با عبور از راهرویی طاق دار به اتاق پل رسید. در آن جا لحظه‌ای درنگ کرد و به داخل سرک کشید تا نگاهی به پُل بیندازد که در تختخوابش آرمیده بود.»
در پشت جلد کتاب آمده است: «در جهانی سوار بر سه پایه‌ی سلطه‌طلبی، سیاست‌بازی و سوداگری و گردنده بر چرخ آدم‌کُشانِ رایانه‌سان، ساحرگانِ نژادپرور و ناوبرانِ زمان‌نورد، پُل، دوک‌زاده‌ی جوان خاندان آتریدیز، خود را گرفتار در طوفانی عالم آشوب می‌یابد: نزاعی کهکشانی بر سرِ مغلما، کیمیای زمانه، در آوردگاه یگانه سرچشمه‌اش در سراسر کائنات: تلماسه... کُره‌ای از شنِ سوطان که دغدغه‌ی بومیانش نه مغلما، که بقاست.»

درباره نویسنده کتاب تلماسه

فرانک هربرت (Frank Herbert)، نویسنده‌ی سرشناس ژانر علمی ـ تخیلی، در سال ۱۹۲۰ در تاکومای واشنگتن به دنیا آمد. هربرت پس از جنگ جهانی دوم به دانشگاه واشنگتن رفت و در کلاس‌های نویسندگی خلاق شرکت کرد. او پس از دانشگاه به سراغ روزنامه‌نگاری رفت و در چند روزنامه مشغول به کار شد. کتاب «تلماسه» یکی از شاهکارهای وی است که به عنوان یکی از نمادها و ستون‌های اصلی داستان‌های علمی تخیلی مدرن یاد می‌شود. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به «سرنوشت‌سازان» اشاره کرد.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تلماسه»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.