جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

راز عمارت سرخ

قیمت:
52,000 تومان
مشخصات کتاب راز عمارت سرخ
تعداد صفحات
260 صفحه
شابک
9786227072396
سال خلق اثر
1399
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

«راز عمارت سرخ» رمانی جنایی ـ معمایی، نوشته‌ی آلن الکساندر میلن رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و شاعر بریتانیایی است. اثری درخشان و یکی از بهترین رمان‌های معمایی شناخته شده در جهان که ریموند چندلر آن‌را مایه‌‌ی مباهات ادبیات دانسته و الکساندر وولکات آن ‌را یکی از سه داستان برتر معمایی همه‌ی اعصار معرفی کرده است. «راز عمارت سرخ» یکی از رمان‌های مجموعه‌ی «سرخ و سیاه» است که نشر «ورا» آن‌را با ترجمه‌ای فوق‌العاده از بهار تقی‌زاده حمید منتشر کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب راز عمارت سرخ

در عمارتی سرخ رنگ، اتاقی مرموز و مهر و موم شده با رازی بزرگ در سینه وجود دارد؛ مهمانی مارک آلبرت در این عمارت به خوبی در حال برگزاری است، تا این‌که برادرش رابرت از استرالیا باز می‌گردد و به جشن آن‌ها ملحق می‌شود؛ اما چیزی نمی‌گذرد که جنازه‌ی رابرت پیدا شده و مارک ناپدید می‌شود. داستانی معماییِ پیچیده همراه با ایده‌ای درخشان، شخصیت‌های جذاب، جملاتی دلنشین و پایانی غیرقابل پیش‌بینی.

نظر خوانندگان سراسر دنیا درباره‌ی کتاب راز عمارت سرخ چیست؟

«راز عمارت سرخ» اثری تحسین‌برانگیز است که نقد مثبت بسیاری از نویسندگان و خوانندگان کتاب‌های معمای و جنایی را به همراه داشته است.

هنگامه محمودی مخاطب فارسی‌زبان این کتاب، «راز عمارت سرخ» را جذاب و نفس‌گیر خوانده است: «حال و هوای این کتاب بسیار نزدیک به داستان‌های آگاتا کریستی و حتی بسیار شبیه به ماجراهای شرلوک هلمز است».

منتقدان سایت گودریدز داستان این کتابِ کلاسیکِ پر رمز و راز بریتانیایی را، همراه با دیالوگ‌هایی شوخ‌طبعانه، نقشه‌هایی ماهرانه و بازیگرانی سرگرم‌کننده معرفی کرده‌اند.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

با توصیف و جزءپردازی شگفت‌انگیز میلن همراه خواهیم شد: «در آن عصر گرم و کسالت‌بار تابستان، عمارت سرخ به خواب نیمروزی‌اش فرو رفته بود. صدای وزوز آرام زنبورهای عسل در اطراف گل‌ها و نجوای عاشقانه‌ی کبوترها از بالای نارون‌های قرمز شنیده می‌شد. صدای غژغژ ماشین چمن زنی… که از همه‌ی صداهای موجود آرام بخش‌تر بود… از زمین‌های اطراف به گوش می‌رسید و آن‌چه که این صدا را دلچسب‌تر می‌کرد، کار کردن دیگران با آن بود. زمان استراحت فرا رسیده و کارگران باید لحظاتی را به خودشان اختصاص می‌دادند، حتی آن‌هایی که برای دیگران کار می‌کردند. آدری استیونس، پیشخدمت زیبارویی که مسئول سالن پذیرایی بود، در اتاق مخصوص خدمه نشسته بود. بهترین کلاهش را می‌آراست و بی‌خیال، با عمه‌اش خانم استیونس که آشپز مخصوص ارباب مجردشان آقای مارک آبلت بود، صحبت می‌کرد. خانم استیونس همان‌طور که چشمش به کلاه بود با متانت گفت: «فقط به خاطر جو؟» آدری سرش را به معنای تائید تکان داد. سنجاقی را از میان لب‌هایش برداشت و آن ‌را در جایی از کلاه فرو کرد و گفت: «اون از توناژ صورتی خوشش میاد».

درباره نویسنده کتاب راز عمارت سرخ

آلن الکساندر میلن(ای. ای. میلن) نویسنده‌ی اهل بریتانیا  و خالق کتاب مشهور و محبوبِ «تدی خرسه وینی پو» است.  اولین کتاب این نویسنده با نام «عاشقان در لندن» در سال ۱۹۰۵ منتشر شده است. میلن تجربه‌ی حضور در هر دو جنگ جهانی را داشته است. نمایش‌نامه‌ی «ورتزل ـ سخن پوچ» و مجموعه شعر «هنگامی که ما خیلی جوان بودیم» از دیگر آثار این نویسنده است. او سرانجام پس از یک جراحی مغز به مدت چهار سال به کما رفت و درنهایت در سال ۱۹۵۶ درگذشت.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «راز عمارت سرخ»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.