جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

شاه گوش می کند

قیمت:
120,000 تومان
مشخصات کتاب شاه گوش می کند
کشور مبدا
تعداد صفحات
203 صفحه
شابک
9789645881274
سال خلق اثر
1986
سال انتشار
1986
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
7
این کتاب در یک نگاه

مجموعه داستان «شاه گوش می‌کند» اثری از نویسنده ایتالیایی، ایتالو کالوینو است. البته کالوینو دقیقاً کتابی با این نام ندارد؛ بلکه این کتاب را «تیم پارکس» گردآوری و سپس همسرش کالوینو آن را به انگلیسی ترجمه کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب شاه گوش می کند

این مجموعه داستان بیش از بیست داستان کوتاه دارد که کتاب با داستان «شاه گوش می‌کند» شروع می‌شود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب شاه گوش می کند چیست؟

 خوانندگان در وب‌سایت گودریدز حسرت خورده‌اند که چرا کالوینو نتوانسته است کتاب را تمام کند. یکی از آن‌ها می‌نویسد: «کالوینو داستان‌های کوتاه خوبی می‌نویسد. از این مجموعه داستان به نظرم داستان بازی از بقیه بهتر بود. داستانی واقعاً کوتاه ولی فوق‌العاده.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزهٔ خواندن باشند

 ابتدای داستان شاه گوش می‌کند را بخوانیم: «گرز مرصع را باید در دست راستت بگیری، خیلی محکم و هرگز، هرگز نباید آن را پائین بگذاری. و تازه، جایی هم نیست که بتوانی آن را رویش قرار بدهی: کنار تخت سلطنتی، میز یا قفسه یا کمدی نیست که بشود حتی یک لیوان یا زیر سیگاری روی آن گذاشت. تخت سلطنتی در آن بلندی، در انتهای شیب تند یک ردیف پله‌های باریک، قرار دارد: مجزّا و دور از همه چیز. اگر چیزی از دستت بیفتد، به پایین غلت می‌خورد و بعد دیگر هرگز پیدا نخواهد شد. خدا به دادت برسد اگر گرز مرصع از لای دستت لیز بخورد و بیفتد؛ آن وقت خودت باید از جایت بلند شوی، از تخت پایین بیایی و آن را برداری، کسی جز پادشاه نمی‌تواند به آن دست بزند. و منظره‌ای که شاه دَمَر روی زمین افتاده و دستش را دراز کرده تا گرز مرصع را از زیر میز و صندلی‌ها دربیاورد، اصلاً خوشایند نیست. تازه اگر کار به اینجاها بکشد، وقتی خم شده‌ای، تاج خیلی راحت می‌تواند از روی سرت سُر بخورد و بیفتد.

 می‌توانی برای رفع خستگی، دستت را به لبهٔ تخت تکیه بدهی. هنوز دارم دربارهٔ دست راست حرف می‌زنم، همان که گرز مرصع را با آن نگاه می‌داری. با دست چپ، که آزاد است، می‌توانی اگر بخواهی خودت را بخارانی. بعضی وقت‌ها شنل قاقم سلطنتی باعث خارش گردنت می‌شود و... .»

درباره نویسندهٔ کتاب شاه گوش می کند

ایتالو کالوینو (۱۹۸۵-۱۹۲۳)، نویسنده ایتالیایی است که در دنیای ادبی به‌عنوان یکی از نمایندگان اصلی جنبش رئالیسم جادویی شناخته می‌شود. البته عده‌ای باور دارند که وی را نباید نماینده رئالیسم جادویی دانست؛ بلکه وی را بیشتر باید در مکتب سورئال یا پست‌مدرن معرفی کرد؛ بنابراین شاید بی‌راه نباشد که می‌گویند او سبک ادبی خاص خود را داشته است. فارغ از همه این موضوعات، نمی‌توان در این شکی کرد که کالوینو نویسنده بزرگی بوده است که مغناطیسِ آثارش کمتر کسی را به سمت خود نکشانده باشد. برای نمونه کتاب‌های «ویکنت دو نیم‌شده»، «بارون درخت‌نشین» و «شوالیه ناموجود» را می‌توان نام برد که مجموعه این سه کتاب را سه‌گانه نیاکان ما می‌نامند. این سه‌گانه، شاهکار آثار کالوینو هستند.

 آثار کالوینو معمولاً دارای ساختارهای تخیلی و غیرخطی هستند و با موضوعاتی چون طبیعت و فضا، شهرها و سفر، تاریخ و هویت، واقعیت و داستان‌سازی، زمان و مکان و... سر و کار دارند. او از تکنیک‌هایی چون روایت‌های چندگانه، تلفیق داستان‌های کوتاه و استفاده از شخصیت‌های فراوان در آثار خود استفاده می‌کرد. زبان طنزگونه‌ای که کالوینو از آن بهره می‌برد، از دیگر مشخصه‌های نثر اوست. همه این‌ها از کالوینو نویسنده‌ای جهانی ساخت که آثارش در ادبیات‌معاصر نقش‌آفرین هستند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «شاه گوش می کند»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.